Tch Electronics M-one ligt het aan mij of?

bobaphat

Ouwe rot
Ik heb vanmiddag bij feedback een Tc Electronics m-one aangeschaft. Ik heb hem net aangesloten en ik zat een beetje te pielen, en de klank bevalt me totaal niet.

Het klinkt mitterig, vrij kill en hard, het hoog ligt te veel los er bovenop en mixt niet lekker met de rest. Het spreekt me werkelijk totaal niet aan. Ik denk dat ik hem maandag gelijk weer terug ga brengen en hem ga ruilen voor een lexicon mx200 of een mpx500.

Wat vinden julie van de m-one? Ligt het aan mij?

Het is natuurlijk een budget geval. Verwacht er nou ook niet teveel van. Leuk voor sommige dingetjes, maar een goeie reverb kost nou eenmaal wat meer. En hoe beter de klank, hoe makkelijker/beter het in de mix ligt. Daar ben ik door schade en schande inmiddels wel achter gekomen. Die Lexicon's die je noemt ken ik niet. Heb zelf wel een MPX1 en PCM90. Maar ook hier is het klasse verschil goed hoorbaar. Dus een goedkope Lexicon is nou ik niet meteen alles.

Je oortjes zijn inmiddels wat ge(ver)wend zou ik zeggen. ;)

de m-one reverb is inderdaad vrij kill en hard als je zo een reverb laad, en klinkt dan echt ruk over hihats etc of nouja over bijna alles, maar na wat spelen met parameters als decay, size, highcut en low color zijn er vindt ik goede warme bruikbare reverbs uit te halen vooral uit de ambient en plate 1 of 2 (weet niet meer zeker welke van de 2) moet er wel bij zeggen dat ik wel stiekem uit kijk naar een lexicon voor extra erbij , maar zou dan de m-one nog niet willen missen want ze zitten naast de reverb ook vol met andere zeer bruikbare fx

Als je echt goede reverbs wilt zou ik sowieso eerder naar een dedicated reverb unit kijken en niet naar een multi-fx unit als de M*one.

De MPX500 heeft inderdaad wat betere reverbs dan een M*One of zelfs een M*OneXL (welke betere reverb algoritmes heeft dan de normalw M*One). Echter zijn de overige FX in de MPX500 duidelijk slechter naar mijn mening.

Het is maar net wat je zoekt.

Voor reverbs over zang zou ik zeker voor een lexicon kiezen.....

De M-One is een leuke reverb, maar geen topreverb verder. Ik heb hem verkocht toen ik de VSS3 plugin voor de Powercore heb gekocht, maar zo onbruikbaar vond ik hem ook weer niet hoor. Prima als je even een galmpje nodig hebt, maar waarschijnlijk te "weinig" als je echt een goede reverb zoekt.

Net terug van het stappen,

Ik heb nog effe zitten spelen en tja, je kan toch op zijn minst van zo'n bak verwachten dat het iets toevoegt als je hem aan zet. Het is echt gewoon een smaakloze sound, het voegt helemaal niets toe, geen diepte, geen kleur niets. Vette teleurstelling die bak voor mij.

Is het dan mischien niet beter om uit te kijken naar een oudere 2e hands fx unit die in zijn tijd wel heel duur was?
Een yamaha SPX990 ofoziets?

Laatst gewijzigd:
Hey, stom vraagje, maar heb je 'm goed stereo aangesloten (dus ook de pan van je eventuele fx return kanaal?)
Het zal niet de eerste keer zijn dat ik me erger aan een reverb, totdat ik erachter kwam dat-ie lelijk mono stond gedraaid.
Eventjes netjes 9u en 3u zetten, en HEERLIJK... ;)

Verder alle input- en output niveau's van de TC goed afgeregeld? Kan ook schelen! :)

hey hanz,

Echt alles staat keurig netjes aangesloten hoe het hoort. Ik moet zeggen dat wanneer je met de parameters gaat tweaken het wel wat beter wordt. Maar dat komt voornamelijik doordat het hoog vrij lelijk is, als je dan wat hoog eruit haalt, klinkt het iets beter. Maar dit blijft voor mij geen oplossing omdat ik de reverbs vooral gebruik voor de hihats en om mn synth meer spark te geven.

Toch vreemd Hanz, ik kan me herinneren dat ik die tc m300 prima vond klinken bij jou thuis mischien heb ik een duurdere smaak gekregen.

de M300 heb ik momenteel te leen... Niet slecht voor een eerste effectenbak maar vind hem inderdaad wel koud en kil. Gebruik de delay en de chorus het meeste maar inderdaad het voegt niet veel toe en vind hem nou niet zo geweldig voor bijvoorbeeld over orgels, pads en de CP80 piano.

Reverbs daarin tegen waren wel nice maar naar mijn idee nog steeds beetje koud. Maar goed ach het gaat toch een prut behringer console in ;)

Tijd voor roland en boss !

Een vriend van mij heeft een m-one en die leen ik wel eens. Zelf heb ik een mpx550.
De mpx vind ik wat vettiger klinken en vult de mix echt op. Als je een galm uit de m-one over een instrument haalt dan licht ie dat instrument er echt uit. Verder vind ik de m-one in een mix wat meer "live" klinken. Het mooiste is dus een combinatie van beide apparaten :)

Wil echt een top reverb dan zal je idd nog iets meer geld moeten neerleggen.

Let er wel op dat het reverb-algoritme uit een TC m300 een ander is dan uit de M-One, ze hoeven daarom niet noodzakelijkerwijs even goed te klinken...
Kijk maar op: http://www.tcelectronic.com/media/Rev_Comparison_02b.pdf

Wbt. tijd voor (...) Boss... over welke apparaten heb jij het dan, Slipper?
Ik vind nl. de reverb uit de SE-50/SE-70/VF-1/SX-700 niet echt om over naar huis te schrijven.
Overige effecten zijn prima, daarnietvan... ;)

voor ca 200 euro heb je echt heel leuk spul..

Alesis Quadraverb 2
Yamaha SPX 900
Roland SRV-330 Dimensional Space Reverb
Digitech studio 400
Ensoniq DP2

:okdan:

de M-One heeft wel lekkere room-verbjes hoor...verrassend ruimtelijk,zelfs in vergelijking met een PCM-90...
maar de klank is inderdaad wel wat kil...maar daarom juist goed in te mixen...

de M-One is trouwens wel goed te gebruiken als je 'm digitaal aansluit,heb je een aardige D/A d'r bij...

de M-One XL heeft trouwens geen betere reverbs,alleen wat meer verschillende algoritmes (vooral wat meer toegespitst om als dubbele fx-bak te fungeren) en XLR aansluitingen...

Hey DIonne jij hebt die van jou toch weg gedaan ook??

Ik heb zelf een dp4 gehad en ik vond de m-one zeker niet beter dan de dp4, dp4 heeft veel meer karakter en voegt meer toe muzikaal gezien.

Ik ga denk ik voor een spx900 of een spx990 kijken

Origineel geplaatst door bobaphat
Hey DIonne jij hebt die van jou toch weg gedaan ook??

Ik heb zelf een dp4 gehad en ik vond de m-one zeker niet beter dan de dp4, dp4 heeft veel meer karakter en voegt meer toe muzikaal gezien.

Ik heb 'm ook weggedaan ja...m'n DP/4 ook...de DP/4 klonk wel beter,maar ruist wel wat erger...

bij hihats hoor je meteen of het een dure galm is of niet .. die pcm 80/91 kan dat bijv wel redelijk goed doen
maar bij me dp2/4 moet ik er ook niet bij aankomen .. joris voorn gebruikt een mpx .. althans hij heeft een nummer waar die in de titel zat en die klonk redelijk oke .. maar dan heb je alleen een goede reverb .. das ook midner

PCM en Eventide etc is ver buiten mijn budget. Maar je moet in 2006 met de techniek van nu gewoon voor rond de 400 euro een unit kunnen vinden die beter klinkt dan een 2ehands top bak uit begin jaren 90 lijkt me.

Ik denk dat een lexicon voor mij idd een betere keuze is. Van een lexicon weet je tenminste zeker dat ie op zn minst beter klinkt dan de beste soft plug in (dsp gerelateerde fx uitgezonderd uiteraard). En dat doet de m-one niet. Hij is dan wel meer op reverbs gericht, maar je kan dan altijd voor weinig geld een se50, of een dp2 erbij kopen voor meer freaky spul. Flangers Phasers shifters en dergelijke hoeven niet zo duur te zijn.

Laatst gewijzigd:
Ik heb ook een m-one gehad en ik was er helemaal niet blij mee. Hij kwam in plaats van een quadraverb (1) en die smeerde veel meer dan de tc.

zo hij zit weer lekker veilig in de doos, dan kan hij mooi terug maandag TOEDELEDOKIE.;)

Origineel geplaatst door bobaphat
PCM Maar je moet in 2006 met de techniek van nu gewoon voor rond de 400 euro een unit kunnen vinden die beter klinkt dan een 2ehands top bak uit begin jaren 90 lijkt me.

En ik denk dat je je daar op zult verkijken! Bakken als de PCM80/90 zijn gewoon hele geode reverbs en wat mij betreft nog niet geevenaard in hedendaagse betaalbare FX units.

Back