Tch Electronics M-one ligt het aan mij of?

Heb de XL versie en moet eerlijk zeggen hijs niet m`n favoriet. Heb hier naast een mpx1 staan en die klinkt een stuk natuurlijker/warmer en mooien. Ga heb niet verkopen maar om nou te zeggen dat ik hem veel gebruik, nee.

Ik vind die fasers en chorus ook niet eens mooi,

Ik vind het voordeel wel dat je reverb voor de eq kan zetten, kan de mpx500???

zo die is mooi terug bij de winkel, ben blij dat ik er vanaf ben.

Ik ga nu opzoek naar een mpx1 2e hands ik vond deze stukken beter klinken.

Ik ga volgende week ook een M-One bij Thomann bestellen. Ik ben een keer bij Rob Papen geweest (masterclass synthesizertheorie) en heb er daar 2 gehoord en die klonken geweldig goed. Als je alle antwoorden doorneemt, dan zal je zien dat mits wat aanpassingen van parameters wel degelijk goeie reverbs tot stand kunnen komen. Het is voor een deel wat je over hebt om met parameteraanpassingen de gewenste klanken te krijgen.
Voor mij persoonlijk is een M-One even bruikbaar als een Lexicon MPX200 of MPX500 (maar da's dan puur persoonlijk, natuurlijk ;) ).

In ieder geval: voor 279€ heb je toch veel waren voor je geld, dus ik zou niet twijfelen ;) .

:doei:

Ik heb mijn M*One al jaaaaaaaren (denk nu zo'n 7 jaar ofzo?) Nog in gulden tijdperk gekocht volgens mij....en ben er echt wel tevreden over.

Voor vocalen zou ik idd andere reverbs gebruiken maar verder heb ik er geen problemen mee. Maar ja ik ben ook geen reverb purist ofzo!

Origineel geplaatst door Hanz
Let er wel op dat het reverb-algoritme uit een TC m300 een ander is dan uit de M-One, ze hoeven daarom niet noodzakelijkerwijs even goed te klinken...
Kijk maar op: http://www.tcelectronic.com/media/Rev_Comparison_02b.pdf

Wbt. tijd voor (...) Boss... over welke apparaten heb jij het dan, Slipper?
Ik vind nl. de reverb uit de SE-50/SE-70/VF-1/SX-700 niet echt om over naar huis te schrijven.
Overige effecten zijn prima, daarnietvan... ;)

Boss SE serie inderdaad en ook de Roland DEP en SRV units...

'k Heb zojuist de betaling aan Thomann overgemaakt ... dus binnenkort staat er een M-One bij mij :) .

Ik denk dat het met TC Electronic en Lexicon is zoals met Roland en Yamaha. Voor verschillende mensen geldt dat je ofwel pro-Yamaha ofwel pro-Roland bent. Een mengeling van de 2 is soms ondenkbaar. Ik gebruik beide merken en ben er allebei tevreden over. Zo denk ik ook wel dat een MPX999 heel goed kan klinken, net zoals een M-One :) .

:doei:

Ik denk ook dat mn verwachtingen te hoog gespannen waren. Ik heb hiervoor een dp4 gehad, en deze heb ik weg moeten doen omdat dp4 over 4 auxen teveel van het goeie was(kwa ruis en klankkleur). Ik had verwacht dat een een stap naar een apparaat die 14 jaar nieuwer is minstens een stuk beter zou klinken en zou kunnen.
Dit is bij de m-one bij lange na niet het geval. Ik kan hem eigenlijk aan niemand aanraden. Ik denk dat je voor het zelfde geld beter klinkende apparaten met meer mogelijkheden kunt krijgen als je op de 2e hands markt zoekt.

Als je met een dp4 parameters kan veranderen en eigen patches kan maken, dan moet dat zeker met een M-one lukken. Voor mij gold dat hij het gewoon niet had. De flangers en de phasers vind ik trouwens ook veeeel slechter dan bij de dp4.

Origineel geplaatst door Slipperman
Boss SE serie inderdaad en ook de Roland DEP en SRV units...

Ik heb standaard de srv effecten in mn roland bakkie en die vind ik ook veeeeeel beter klinken dan de m-one.

Het viel me trouwens ook op bij die m-one dat hij bijna agressief klonk, volgens mij is hij daarom wel populair bij trance/progessive producers kan ik me voorstellen

IIG
Ik moet denk ik toch een stapje hoger gaan kijken om aan mn trekken te komen, ik ben nu op zoek naar een 2ehands MPX1.

Origineel geplaatst door Arnoid
ok :) ik heb al veel verschillende verhalen gehoord...
Dit is toch met de meeste producten zo, nu ik denk voor die prijs dat je niet veel beters kunt vinden...
Het gaat me ook niet alleen over de reverb maar de andere effecten zou ik zeker ook gebruiken.

We zien wel hoe hij me bevalt.
:)

Voor acid en techno lijkt de reverb en delays me best geschikt want hij heeft een wat agressief klankkarakter, alleen verwacht niets van de flangers en phasers want daar kan je vrij weinig mee tweaken en is niet drastisch genoeg voor techno.

ik kan je alleen maar aanraden op eBay of 2dehands een okkazie (goede staat) reverb te kopen ipv voor dezelfde prijs een lage-kwaliteits-reverb... Maar reken toch nog op 400 a 1000 € ... afhankelijk v het tijdstip en model... maar het is de moeite waard zowieso...

Het hangt ook allemaal van je smaak af en wat voor stijl ed.
Zo gebruik ik voor *sommige* synthsounds nog steeds een oude behringer reverb, dan gaan ze vettiger klinken... maar voor de vocals gebruik ik de Lexicon en voor de percusie de Roland SRV-330

Zohee ik heb net voor 400 een MPX1 gescoord

DAMN DAT KLINKT VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :okdan: :okdan:

Oneindig beter dan de m-one, totaaaaaal andere klasse.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door bobaphat
Zohee ik heb net voor 400 een MPX1 gescoord

DAMN DAT KLINKT VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :okdan: :okdan:

Oneindig beter dan de m-one, totaaaaaal andere klasse.

nieuw ??? horen !!!

Heb je die bestelling al geplaatst?? Ik zou voor dat geld echt voor een ensoniq dp2 of dp4 gaan, zeker voor techno. Nieuwer budget spul klinkt over het algemeen slechter dan oudere studioclass apparaten die nu op de 2e hands markt voor de zelfde prijs gaan.

Maatje van me gebruikt deTC M300 met redelijk veel succes voor techno werk trouwens......

Just mentioning!

Back