tr 727 wat $$$ koste en istie ok,...?

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
wat mag een tr 727 koste en istie bruikbaar
de tr 707 heb ik een half jaar geleden ff mogen gebruiken ...erg ok sounds viel mij toch welop en makkelijk programeerbaar
dus asde tr 727 ongeveer net zulke "bright "sounds in zich heeft ...en net zoo programeer baar is
heeft zon tr 727/707 ook een sync out ...nee he geloofk
reacties ervaringen ...
:engel:

Hoi Ron,

Ik heb nu sinds een week ongeveer een 707 in mijn bezit en ik ben er ook heel blij mee. Idd zeer makkelijk te proggen, lekkere sounds en met de faders kun je heel snel geluiden aan/uit zetten of er in faden.

De 727 is de latin versie, met ook wel leuke geluiden. Hier kun je een zip file downloaden met de geluiden er in.

De 707 heeft iig MIDI in/uit en DINSYNC, die volgens mij niet tegelijk te gebruiken zijn. Het lijkt me dat de 727 dezelfde opties heeft.

Volgens mij is de gemiddelde prijs tussen de 100 en de 200 euro. Ik heb iig 175 euro betaald voor mijn 707 (misschien iets te veel, maar ik wilde hem graag hebben :)) Hopelijk heb je hier iets aan. Succes met je keuze.

okdan klinkt best lekker

vooral conga bright ok 4 d&b
maar ikd8 dat de tr 707/727serie 16+ geluiden had ...uhhh:halleluja

De 707 en 727 zijn technisch identiek alleen, zoals al is gezegd, verschillen de geluiden. De 727 is een latin aanvulling op de 707.

Midi sync out en din sync out kunnen teglijkertijd gebruikt worden, maar alleen als je de 707 of 727 als master gebruikt. Dus je kunt in principe met je 707 (of 727) een 808 en tegelijkertijd een midi sequencer syncen. Je kunt de 707/727 dus niet als midi-> din sync convertor gebruiken.

Lees de manuals en je weet alles:

707 manual
727 manual

Je hebt nog aan paar variaties, long en short whistle waardoor je idd op 16 sounds uit komt. Zo heeft de tr707 ook 2 x een closed hihat die wel gewoon hetzelfde zijn.

Aah Chinetti,

Dat is geweldig om te weten. Ik heb net een Dtronics sync kastje gekocht voor me 606; die is dan weer overbodig :P Btw zijn de conga's uit de 727 erg lekker ja 8~

Klopt, en daarnaast zal er vast nog wel een x een 2e dinsync apparaat komen.

Ik ga der donderdag een halen voor 100 :D
Meestal gaan ze voor meer volgens mij...
Wat betreft bruikbaar: geluiden vind ik wel grappig (zeker naast de 707), programmeren is te gek, alleen jammer dat ie als ie loopt niet van play naar write wil. En de aparte outs uiteraard. :okdan:

Origineel geplaatst door cornelis a.
Wat betreft bruikbaar: geluiden vind ik wel grappig (zeker naast de 707), programmeren is te gek, alleen jammer dat ie als ie loopt niet van play naar write wil. En de aparte outs uiteraard. :okdan:

Eindhoven hehe ik was net te laat :D

Origineel geplaatst door cornelis a.

Gefeliciteerd, 100 is inderdaad een goede koop. Omdat je de 727 niet zo vaak ziet, is 'ie vaak toch even duur als de 707: 150 euro. Veel mensen vinden het onzin, maar ik vind het een pracht ding voor bij m'n 707. Ik kocht ze samen met een 707 voor 250, alleen wel met wat kleine probleempjes: het whistle geluidje van de 727 doet 't niet goed (ik denk dat de output kapot is, het geluidje zelf is nog vaaglijk ergens te horen), de batterijen hadden gelekt (gelukkig bleek de lekkage beperkt tot het batterij klepje, de rest was verder helemaal schoon) en de power supply socket was op beide apparaten niet meer denderend. Maar dat was niks wat niet op te lossen was met een soldeerbout :D
Ik gebruik ze eigenlijk sinds ik ze kocht allebei altijd, maar voor de lol post ik toch even een klein stukje van de eerste track die ik met die 2 pracht apparaten maakte: On a String

Laatst gewijzigd:
Back