Behringer UB2104 pro troubles

Recoil.MP

Nieuwkomer
Hoi,

Ik heb hier een Behringer UB1204 pro mixer en wil deze effectief koppelen aan mijn actieve monitoren en geluidskaart. Nu wil ik dus de eindmix naar mijn actieeve monitoren, en mijn geluidskaart sturen om de eindmix op te nemen. Maar ik wil ook de uitgang van mijn geluidskaart over de monitoren horen om de opgenomen audio af te luisteren, MAAR dat wat uit de geluidskaart komt mag niet in de main-mix terechtkomen omdat er vaak laag over laag opgenomen wordt.

Hoe ga ik dit met deze mixer bewerkstelligen? Ik weet het echt niet meer..

de kanalen waarop je de output van je geluidskaart hebt zitten stuur je niet naar de main- maar naar de alt 3-4 output.
met een drukschakelaartje bepaal je dan vervolgens of je die output ook op je control room output hoort (waar je je monitors op aansluit)

Origineel geplaatst door Remmelt
de kanalen waarop je de output van je geluidskaart hebt zitten stuur je niet naar de main- maar naar de alt 3-4 output.
met een drukschakelaartje bepaal je dan vervolgens of je die output ook op je control room output hoort (waar je je monitors op aansluit)

Kan het ook dat ik de geluidskaart op de CD/Tape In en Out aansluit en vervolgens het schakelaartje tape to controlroom indruk. Dan komt wat er op de tape binnenkomt toch ook alleen over de monitoren (en wordt het dus niet weer opgenomen), als ik deze op de ctrl. room out aansluit?

dat zou je even moeten uittesten. klinkt aannemelijk, maar ik weet niet zeker of je dan een loop creeert op je tape out die dus weer op de input van je geluidskaart zit.
m.a.w. dat je dus tijdens het afluisteren geen probleem hebt, maar wel tijdens opname als je wilt monitoren.

suc6 :)

Back