Soundtrack produceren

MysticEarth

freak??
Stel... Je bent bezig met een tweetal "Making Of" videoproducties.. Hier willen we graag muziek bij en natuurlijk het liefst zelf maken. Zeg maar een soort van soundtrack.. Nu vraag ik mij af hoe jullie zouden beginnen.. Krijg je hier ook nog te maken met bijvoorbeeld een andere aanpak dan wanneer je een "normale track" zou maken?

ik zou denk ik zorgen dat de muziek aansluit bij het onderwerp (voor zover dat kan natuurlijk) en hoe je dat doet is weer een leuke creatieve uitdaging natuurlijk. Stukjes audio uit de film gebruiken is zo'n beetje het makkelijkste wat je kan doen denk ik..(en ook gelijk het meest uitgekauwde :D )

Je wil met je film een bepaald beeld geven en dat met je muziek versterken denk ik zo?

Aan de andere kant; bedenk ik me nu kan t ook zo zijn dat je juist doormiddel van een bepaalde sound je een gortdroog filmpje nog een beetje opleukt zegmaar

Je gaat vanuit een hele andere invalshoek beginnen denk ik want je hebt een bepaal gevoel bij je film en aan de hand daarvan ga je je muziek maken tegenover je hebt een leuke melodie/akkoorden/beat waar je je track omheen opbouwt.

maarre ......je vraag het vast niet zomaar :) vertel eens wat meer?

Belangrijk lijkt me in iedergeval dat de muziek niet teveel overheerst, de muziek dient ter ondersteuning van de beelden. Daarom erger ik me ook zo aan die el-cheapo commerciele programma's waar keihard de nieuwste top40 hits doorheen knallen.
Subtiliteit dus, maar maak er geen liftmuziek van.

Back