de vetste écht hybride synth?

pal

Mannelijk lid
In navolging van de beste echt digitale synth hier op verzoek de beste echt hybride synths!!!

Een hybride synth heeft naast zijn DigitalCO's een VCF en/of VCA

Ik start met mijn twee schatjes hier naast me...

De korg dss-1. Echt een geweldenaar en erg veelzijdig, supermooie strings tot vette bassen. Gaat nooit meer weg!!!
Zelf een waveform tekenen, of samplen en een machtig geluid door de SSM chips. De delay funktie is ook erg mooi!
van 6 tot 12 bit van 32khz tot 48khz

Attachments

• korg_dss1.jpg
    korg_dss1.jpg
    16,6 KB · Bekeken: 115
Laatst gewijzigd:
En natuurlijk mijn spectralis, een heerlijke synth,sequencer en drumcomputer met een echt analoge fixed filterbank Zeer diep te programmeren!:luv:

Attachments

• spectralis_final_design.jpg
    spectralis_final_design.jpg
    247,9 KB · Bekeken: 94
Dave Smith Poly Evolver...ook leuk...

De Evolver is dan weer half-hybride om het helemaal verwarrend te maken... iedere stem heeft immers 2 DCO's en 2 DO's. En natuurlijk een analoog filter, dat wel. Alhoewel, volgens mij is alleen het lowpass filter analoog, het highpass filter is in software toch? :D

(en nee, we gaan niet de "de vetste echte half-hybride synth?" thread opstarten hoor! :D)

Als de Prophet 3000 mag, dan ook zeker de Prophet 2000 / 2002 (+), die met z'n ingebouwde Prophet VS waves niet eens als sampler gebruikt hoeft te worden. En hoeveel samplers met unison mode en arpeggiator kennen jullie? ;)

pro2ks.jpg

Verder is Korg natuurlijk de oer-kampioen van de hybrides, met de DSS-1/DSM-1/DW-6000/DW-8000/Poly-800 en ga maar door... DW-8000 lijkt me wel een hele fijne bak.

Laatst gewijzigd:
Ze staan allebei al vermeld heir :D De DSI PolyEvolver en de Spectralis, de laatse Hybrid Synth klinkt echt super bruut...

Re: de vetste écht hybride synth?

Origineel geplaatst door pal
De korg dss-1. Echt een geweldenaar en erg veelzijdig, supermooie strings tot vette bassen. Gaat nooit meer weg!!!
Zelf een waveform tekenen, of samplen en een machtig geluid door de SSM chips. De delay funktie is ook erg mooi!
van 6 tot 12 bit van 32khz tot 48khz

Helemaal mee eens, de DSS-1 zal ik ook niet meer weg doen denk ik. Het mooie van dit soort bakken is trouwens gewoon de prijs; voor zo'n 200 euro haal je een sound in huis die veeeeeeeeeeeeeel duurder klinkt :) En nog 8 stemmig ook! Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben want het is wel een beul van een synth.

Verder heb ik geen hybride bakken helaas....nou ja, de D-110 is op een rare manier natuurlijk ook hybride, maar daar heb ik het al eens gehad. Misschien ooit nog eens een Evolver :{

Re: Re: de vetste écht hybride synth?

Re: Re: de vetste écht hybride synth?

Origineel geplaatst door Hooihuis
Helemaal mee eens, de DSS-1 zal ik ook niet meer weg doen denk ik. Het mooie van dit soort bakken is trouwens gewoon de prijs; voor zo'n 200 euro haal je een sound in huis die veeeeeeeeeeeeeel duurder klinkt :) En nog 8 stemmig ook!...........

Of van 8 naar mono in unisynmode :{ :{ :{ :{

Origineel geplaatst door Hanz
De Evolver is dan weer half-hybride om het helemaal verwarrend te maken... iedere stem heeft immers 2 DCO's en 2 DO's. En natuurlijk een analoog filter, dat wel. Alhoewel, volgens mij is alleen het lowpass filter analoog, het highpass filter is in software toch? :D

Nou moet ik je toch even terechtwijzen Hanz...uit de Van Dale :

hy·bri·de (de ~ (m.), ~n)
1 bastaard => kruising
2 iets dat uit heterogene elementen bestaat

Half-hybride zou dus niet eens kunnen : een halve bastaard is nog steeds een bastaard en als iets voor de helft uit heterogene elementen bestaat,bestaat het geheel dus ook nog uit heterogene elementen....;)

De Poly Evolver heeft zowel analoge als digitale osc's en zowel een analoog als een digitaal filter...lijkt mij dus het prototype van hybride...

modulaire Bastaard!!!

modulaire Bastaard!!!

The Cynthia Macintosh

The combination of Mac minis with our new touch-screen controlled liquid crystal color video monitors allows a whole new level of integration between worlds of synthesis!

You can go from your analog modular oscillators and filters - into digital audio effects plug-ins, and then right back to analog, and if you like the results can be recorded right there in your rig - using your favorite digital audio workstation software!

You can even use multiple Mac minis in your system side by side if you like! (Think of the zillions of sound files and play lists you can have right at your fingertips as you patch! The sequencing possibilities are amazing...

Attachments

• macintoshg4c.jpg
    macintoshg4c.jpg
    64,1 KB · Bekeken: 84
Ik zou niet zien waarom een prophet 2000/2002/3000 niet als hybride synth gezien mag worden.
Mensen denken dat samplers alleen maar loopjes kunnen spelen.
Het is gewoon een volwaardige synth met een sample engine zeg maar.

Buchla ookal hybride?

Buchla ookal hybride?

plaatje 200e

Attachments

• splash.jpg
    splash.jpg
    237,2 KB · Bekeken: 88
Wat dachten we van de Dave smith Evolvers?

mono_evolver_key_l.jpg

Analoge en wavetables Oscillatoren en lowpass analoog filter + highpass digitaal filter.

En analoge distortion.......

VETTIG! :D

EDIT: OEPS, stond er al....mijn fout....naja staat er een plaatje bij nu! :engel:

Re: Buchla ookal hybride?

Re: Buchla ookal hybride?

Origineel geplaatst door pal
plaatje 200e

ja...lekkerrr...

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat dachten we van de Dave smith Evolvers?

Ik persoonlijk vind ze erg tegenvallen, m.a.w.
kunnen nog niet bijna tippen aan DS andere baby,
de Sequential Circuits Prophet VS

Back