Teveel Gain is slecht voor mixer?

Dat oversturen zal inderdaad best meevallen, Het enigste probleempje wat ik tegen kwam was dat een gain onregelmatig volume uitstuurde en er naar een tijd mee ophield. Dan moest ik de gain weer omhoog gooien en kwam het kanaal weer terug.
Ik baalde hier behoorlijk van want ik dacht eerst dat ik de preamp verkloot had, maar achteraf bleken dat vuilige insert sockets te zijn. Dat klopte eigenlijk ook wel want ik had het probleem pas nadat ik de inserts gebruikte.
Inserts schoon geblazen en nooit meer gehad dat een kanaal wegviel of dat ik de gain omhoog moest gooien om hem terug te krijgen.

Origineel geplaatst door 6 trak
*zucht* amerikaans denken is dit...
zoiets als in een magnetron handleiding vermelden dat je er maar vooral geen hamsters in moet doen...!

een rood ledje zegt genoeg toch? :geslaagd:

een rood ledje zegt dat je het signaal overstuurt, dat will zeggen dat er vervorming optreed, normaal gesproken wil je namelijk GEEN vervorming door je pre-amps te oversturen dat heeft niks te maken met "het kapot maken van je pre-amp"...

Origineel geplaatst door Patat Met
Je kan de mixer niet stuk maken/sneller verslijten als je hem zwaar overstuurd.

De ene klinkt wel beter als de andere.

Mijn advies: Overstuur alles wat er maar te oversturen is en luister hoe het klinkt.

Vervorming is goed!

Origineel geplaatst door Capstan cappy
een rood ledje zegt dat je het signaal overstuurt, dat will zeggen dat er vervorming optreed, normaal gesproken wil je namelijk GEEN vervorming door je pre-amps te oversturen dat heeft niks te maken met "het kapot maken van je pre-amp"...
ik reageerde op Resonance met zijn vraag waarom 'men' het niet in een handleiding zou zetten...
wat men verder wel of niet met een mixer wil doen is mij om het even...

Gelukkig maar dat een mixer op een gegeven moment gaat vervormen.
Vaak is het net het geluid wat je zoekt :D

Ik geloof er nog steeds niet veel van. Misschien geldt het eerder voor de gain te lang helemaal open. En dan nog!! Ik heb een Alesis. Er staat niets over in de handleiding. Ik zou denken dat fabrikanten het er juist in zouden zetten om zichzelf te vrijwaren. Zo van "Tja dan had je de handleiding maar moeten lezen"
Dat een Behringer kapot zou gaan berust op louter toeval. Kan dus een hele andere oorzaak hebben. Een verklaring is er niet altijd. Vaak gaat iets spontaan stuk.

vanmij is er een voorversterker kapot op mijn Behringer MX-3282

Hoe dat komt weet ik niet :stupid

is nu wel het kanaal met minste ruis :okdan:

Koop gewoon een distortion, dan sloop je de tafel tenminste niet.

Back