KORG KLC-1 in de aanbieding

illminded

Ingeburgerd
Hallo daar,

Ik zie dat de Korg KLC-1 overal in de aanbieding is voor 165,-, nu vraag ik me af of dat de hele legacy collection is (behalve de DIGITAL collection natuurlijk) of dat je alleen de MS-20 + controller krijgt. De Korg Site in Japan heeft iig verschillende pakketen qua samenstelling..

Iemand die hier meer van weet?
Heb Dijkman gebeld, die zeiden dat je iig de polysix erbij kreeg, maar mijn ervaring met dat soort telefoontjes is dat je het beter nog eens dubbel kan checken ;)

Je krijgt de controller + de ms20 software + polysix software + wavestation software + MDE effecten + Legacycell (combi van de ms20,polysix en mde effecten)

Het Wavestation deel is niet hetzelfde als die van de Digital Collection hoor, je hebt niet alle sounds. Ik geloof dat de KLC de sounds van de SR heeft (ook al heel wat), bij de Digital collection krijg je er ook nog alle sounds die Korg op losse kaarten erbij verkocht bij. En ik geloof dat je bij de DC je zelfgemaakt patches die je met de hardware Wavestations gemaakt hebt (en de 300.000 patches die op het net te vinden zijn) kun laden, dat kan bij de KLC niet. Maar dat geeft niet want je ging toch je eigen nieuwe patches maken, toch ? Overigens kun je met geen van beide je eigen audio bewerken, zoals dat kan met de hardware WS A/D maar dat moet men zelf maar weten.

Ook bij de wavestation in de KLC-1 kun je Wavestation patches laden.

groet

Tom

Origineel geplaatst door vinnieq
Maar dat geeft niet want je ging toch je eigen nieuwe patches maken, toch ? Overigens kun je met geen van beide je eigen audio bewerken, zoals dat kan met de hardware WS A/D maar dat moet men zelf maar weten.

wat denk jij ;)

enne, er slingert hier altijd nog een harde waar WS SR rond ;)

En ik geloof dat je bij de DC je zelfgemaakt patches die je met de hardware Wavestations gemaakt hebt (en de 300.000 patches die op het net te vinden zijn) kun laden, dat kan bij de KLC niet

De KLC kan ook al sysex van een echte wavestation importeren hoor. Het zit alleen niet in het File-menu linksboven (da's een foutje van ze denk ik), maar als je in het blauwe scherm "FILE" kiest staat daar wel gewoon een import knop die sysex slikt.

Er zijn twee belangrijke verschillen tussen de DE en KLC versie; ten eerste inderdaad die extra sounds en ten tweede hebben ze in de DE er een filter met resonantie in gezet (en die heeft nou de hardware wavestation weer niet...)

Maar aangezien je die extra sounds sowieso al in de KLC kon importeren zou ik niet daarvoor de DE erbij kopen. Dat moet je alleen doen als je de M1 wilt hebben.

Hmm, I stand corrected ! Dank heren ! Heb ik het dan ook fout als ik zeg dat patches die op de KLC of de DE gemaakt zijn niet als sysex ge-exporteerd kunnen worden naar een hardware WS ?

djuuu, en ik dacht nog zo dat 199 een goede prijs was.... lap zeg

Als je alleen de Wavestation wilt hebben (de drie hardware uitvoeringen heb ik al), is het dan niet beter/verstandiger om de DE aan te schaffen?

Origineel geplaatst door vinnieq
Hmm, I stand corrected ! Dank heren ! Heb ik het dan ook fout als ik zeg dat patches die op de KLC of de DE gemaakt zijn niet als sysex ge-exporteerd kunnen worden naar een hardware WS ?

Lijkt me interresant dit voor het geld, het is dat ik nu even andere prioriteiten heb anders had ik hem ook gehaald. hopelijk zijn ze er over een aantal maandjes nog.

ik wordt nu helemaal niet goed zeg: na de presets die me volledig hebben overdonderd en doen denken aan een 2000 euro hardware synth die sounds van vengeance die zo mogelijk bijna krachtiger zijn dan zo'n bak die 10 maal meer kost... wordt er niet goed van. Had nooit gehoopt dat dit zo'n goede investering zou zijn. Bij het kopen dacht ik: ja korg software vsttje met een controllertje, niet onaardig voor die prijs, zal er hoop leute mee hebben. Nu denk ik jeezes ben ik blij dat ik dat gekocht heb, en voor zo'n Friggin prijs doe je helemaal niks mee op hardware vlak... tjeezes. Nu nog even uitzoeken hoe ik het cpu verbruik laag en de perf hoog krijg.

Origineel geplaatst door trancemo6
.. Nu nog even uitzoeken hoe ik het cpu verbruik laag en de perf hoog krijg..

Dat schijnt idd een van de nadelen te zijn.. Zou een goekoop 2e hands peeceetje voor alleen de Korg een optie zijn, btw?
:D Beetje dubbelop waarschijnlijk, een aparte pc per softsynth(bundel), maar misschien een goekope oplossing?

En meer is natuurlijk beter!! :dubbel:

ik ben ook helemaal tevreden, alleen die ms20 al.

cpu is hier ook een probleem, vreemd genoeg begint hij te kraken als ik iets van 8 of 10 stemmen gebruik.
allerlei instellingen gepobeerd, maar geen verschil. je zou toch denken dat de allernieuwste intel imac met 2 gb ram en een motu interface het wel zou moeten trekken...
een tijdje terug de demo op mijn 4 jaar oude pentium 4 met 512 mb ram geprobeerd, en die trok het een stuk beter...=( :(

ik ga trouwens wel kijken of ik de controller om kan ruilen, een paar draaiknoppen zitten nogal los.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door elektrovolt
vanmiddag de KLC bij rock palace den haag gekocht voor 145 euro :D

Heb ik vorige dinsdag ook gedaan :)
Dat is misschien wel de eerste keer ooit dat er iets in Rock Palace goedkoper is dan elders!!
145 euro:)!!

ja inderdaad. er heeft een paar jaar lang een novation ks rack voor 800 te koop gestaan daar...

maar dit is gewoon een goeie deal, al moet ik de controller maar weer proberen om te ruilen vanwege die gammele knoppen :[
het lijkt wel alsof degelijk gebouwde spullen schaars zijn tegenwoordig...

Back