editor micron

nomore

Lintage Vid
http://www.mrbook.org/micronizer/

heeft iemand deze editor al geprobeerd?? zelf ben ik dit weekend even niet in staat om het uit te proberen maar maandag zal ik eens een poging wagen..

screenshot:

micronizershot.JPG

Hallo,

Deze editor heb ik nog niet uitgeprobeerd. ik heb wel al gewerkt met de editor die beschikbaar is op het yahooforum Micron/ion. Deze is spijtig genoeg niet real-time (maar toch al stukken beter dan het 2 knoppen gepruts:) . Naar ik meen gelezen te hebben is bovenstaande ook niet real-time .
Binnenkort komt er waarschijnlijk een prijzige editor uit die wel real-time is.
http://www.psicraft.com/Products/VyzorIon.php

Origineel geplaatst door JugJug
Hallo,

Deze editor heb ik nog niet uitgeprobeerd. ik heb wel al gewerkt met de editor die beschikbaar is op het yahooforum Micron/ion. Deze is spijtig genoeg niet real-time (maar toch al stukken beter dan het 2 knoppen gepruts:) . Naar ik meen gelezen te hebben is bovenstaande ook niet real-time .
Binnenkort komt er waarschijnlijk een prijzige editor uit die wel real-time is.
http://www.psicraft.com/Products/VyzorIon.php

hmm. ik dacht dat deze editor juist wel realtime was.. (nu ik deze site nader lees zie ik het inderdaad nergens echt staan, nah, proberen we maandag dan wel ;))

verder zou de vyzor editor deze maand klaar zijn.. lijkt me wel een goeie en het geld denk ik ook wel waard.

ik werk nu met mijn micron met de panel voor sonar 8 die in de ion/micron user group stond, wel lekker realtime tweaken!

Update:

Ik heb het programma geinstalleerd op mijn werkcomputer (geen midi ) en het werkt niet. Geeft enkel een opstartscherm en sluit onmiddellijk af.
Vervolgens geinstalleerd op mijn muziekcomputer en het werkt maar ben er nog niet in geslaagd met mijn micron te communiceren (alhoewel een midimonitoring programma aangeeft dat er data wordt doorgezonden). De oplossing zou dit kunnen zijn
"Once the patch is sent to micronizer using sysex, any tweaking of
paramaters seemed to be realtime adjustments in the micron itself.
Moving sliders in mirconizer resulted in an immediate change of sound.

So you have to send the program from the micron to micronizer using
sysex, but once it's there it can do realtime adjustments to the patch"

Vanavond heb ik tijd om uitvoeriger te experimenteren

Doei,

Kun je er nu wel een externe hardware controller aanhangen en cc kiezen?

heb nu effe gespeeld met die editor. Hij kan enkel ingelezen patches real-time veranderen (maar kan ze zelfs niet wegschrijven. Telkens ik wegschrijf valt het geluid weg). Het maakt het leven van de niet-Bcr bezitters stukken gemakkelijker, ben er vrij enthousiast over, maar is allesbehalve een ideale editor.

.verder zou de vyzor editor deze maand klaar zijn.. lijkt me wel een goeie en het geld denk ik ook wel waard.
Hopelijk lost de editor van psicraft de verwachtingen in. Het lijkt me wel z'n geld waard. Maar als je verder nadenkt betaal je toch wel lekker voor een User Interface die Alesis erbij had moeten steken (en mochten ze niet zo lui en onverschillig zijn en hun sysex vrij geven, kon ik er zelf wel een mixermap in cubase van maken:stupid )

Back