rme hammerfall 9652 problems

Als je goed leest was het geen driverprobleem van de RME kaart, maar van de netwerkkaart...

EDP: koop een netwerkkaart van een goed merk. Intel en 3com kaarten zijn de beste, maar wel wat duurder. Je zou eventueel een realtek kunnen proberen, maar hoe goed die zal draaien durf ik niet te zeggen. Intel en 3com zijn bijna altijd gegarandeerd probleemvrij. Gewoon erg goeie drivers....

Als jij goed leest bedoeld hij dat ook helemaal niet...

dank je krz:)

Ik bedoelde inderdaad dat ik het me niet voor kon stellen dat het aan de RME drivers zou liggen.

3com netwerk kaarten zijn niet te adviseren in audio PC's....ze zijn namelijk ontworpen voor servers en pakken daarom erg veel PCI bandwidth weg......

blijf gewoon van 3com af

blijf gewoon van 3com af

koop een intel netwerkkaart

3com is een erg eigenwijze kaart die vaak net buiten standaardspecificaties vallen om zo goede performance te halen..

beter intel

het is een kaart met realtek chipset(8139)
maar ik ga idd maar ff een andere kopen

realtek zou het ook gewoon goed moeten doen.. ik heb ook een realtek erin zitten.. no probs. Intel is het beste idd..

Realtek lijkt in principe goed, maar het valt vaak best tegen.

En wat betreft 3coms en PCI bandbreedte: ik draai zelf zonder problemen een 3com TX905B (100 mbit) naast m'n Egosys WaMiRack kaart.
Maar koop idd gewoon een Intel, die zijn goedkoper en net zo goed, misschien idd beter....

ik heb geoon realtek drivers van de realtek site gedownload, en geinstalleerd werkt nou prima(ik dacht eigenlijk dat die driver die er bijzaten gewoon realtek drivers waren met een andere naam, blijkbaar dus niet)

Back