Midi en USB

Origineel geplaatst door richard2000
Midi Thru zit, of is het tegenwoordig zat, toch gewoon doorgelust met de Midi in van je instrument, volgens mij heb je via de USB geen verbinding met die Thru.
Als je dus iets met die USB naar Midi wil doen moet het volgens mij toch via USB naar Midi Out gaan.

Maar misschien zit ik er naast ofzo, de laatste keer dat ik met Midi gekloot heb bestond er nog geen USB geloof ik 8o)

Dat over USB naar MIDI thru is misschien wel eens een mogelijkheid! (weet het dus ook niet heel zeker)
Heb hetzelfde met mn BCR2000. Of tenminste, probeerde iets soortgelijks.
PC (usb) <--> behringer (usb) lll behringer MIDI thru naar MIDI in van mn KORG ER1. resultaat. Niets aan ontvangst op de KORG.

Origineel geplaatst door GeeEs
Dat over USB naar MIDI thru is misschien wel eens een mogelijkheid! (weet het dus ook niet heel zeker)
Heb hetzelfde met mn BCR2000. Of tenminste, probeerde iets soortgelijks.
PC (usb) <--> behringer (usb) lll behringer MIDI thru naar MIDI in van mn KORG ER1. resultaat. Niets aan ontvangst op de KORG.

Nou, balen dan, ik google nu al uren, maar niemand heeft een zelfde setup als ik.
Kan mij overgens niet voorstellen, maargoed.

................... | ... -------> MIDI OUT ------>
USB interface |
................... | ... <---+-- MIDI IN <---------
................... ..... ...... |
................... ..... ...... +--> MIDI THRU --->

Nog steeds niks na jullie tips.
Wat mij wel opvalt nu is dat als ik de sampler aan midi out aansluit zonder cakewalk op te starten, ik gewoon kan sampelen via de synth.
Maar zodra ik cakewalk start, is zelfs dat niet meer mogelijk.

Misschien dat iemand hier nog iets over kan zeggen over het hoe en waarom ?

Back