poging tot intelligentie: Combined Squid Attack

Titel beloofd heel wat :D. Nu aan het downen. Vanavond ff luisteren

:doei:

Kom op mensen...
Je mag me ook affikken als je het nix vindt. Dan laat ik dit soort dingen in het vervolg gewoon uit m'n hoofd. ;)

Lekker :)

Typische Proto-sound. Wobble basje is erg fijn en fluitje doet mij aan een plaatje denken dat echt een knaller was (vroegah)Zal hem je binnenkort ff laten horen. Hier en daar vind ik de akkoorden een vals klinken. Ook mis ik nog een pad. Maar ik ben een padslet en jij niet :D. Puur smaak dus.

Past goed bij je jellyfish. Eigen stijl is goud waard :okdan:

kheb nog maar weinig van je gehoord, maar je hep wel duidelijk je eigen stijl. das altijd goed
maar de melodielijn vind ik niet zo speciaal, niet dat ik het beter doe maar daar gaat het niet om.
ik vind dat deze track dat helemaal niet nodig heeft, misschien dat wat onverwachte fx-sounds (uit de onderwaterwereld?) wel koel zouden zijn ter afwisseling.
hou omhoog dat goede werk! :okdan:

Thanx mates :biertje:
Knap dat je de akkoorden soms wat vals vindt M0n0, er zitten geen akkoorden in...;) Ik denk dat ik ongeveer weet wat je bedoelt. Tsja dit is niet echt mijn sterkste punt, maar misschien dat ik nog wat verbeteren kan. En nee, de melodie is niet echt speciaal of zo, maar is gewoon bedoelt om een sfeer neer te zetten. Muzikale hoogstandjes zal ik niet zo snel in elkaar draaien.

overzichtje gebruikte gear:

ritmes: ESI2000
bass: TX7
synth1: evolver
synth2: Pulse
leads, overige synths: Nord Modular
sequencing: RM1x, loopje van 4 maten

Een pad er onder? Hmmm ja, dat zou wel passen op sommige stukken. Maar eeeh.... waaruit? :D Ik heb zo'n beetje alle parts van al m'n synths gebruikt. Ik zou eventueel de TX7 nog bitimbraal kunnen gebruiken, maar dan moet ik bass en pad 't zelfde afmixen, en dat wordt moeilijk. Ik zou natuurlijk nog een pad in elkaar kunnen draaien op bijv. de Modular, en die samplen met de ESI. Maar zo'n pad zou ik dan ook weer lekker ruig willen tweaken, en dat wordt met de ESI weer wat minder. En bovendien zit ik dan weer met 't afmixprobleem... Wat extra soundFX met de ESI zou wel kunnen. De RM1x zou nog kunnen voor een pad, maar ik vind dat ding echt waardeloos klinken daarvoor...

Ik denk dat je die ESI heel goed voor pads kan gebruiken. Heb denk ik wel wat sounds voor je (lees sample CD`s, waar je dan weer prima je eigen pads mee kan bouwen). De ESI is ook multitimbraal en ik vind zelf het mixen op de ESI prima gaan. Tweaken, je kan ieder geval twee CC-knoppen van je RMX toewijzen aan de EMU....sjeus wat bennik een slimkont :D

En anders gewoon nieuwe gear halen 8o)

voor mijn gevoel wringt het wat. Ik vind 'm daardoor niet echt lekker luisteren. Als je al je synthparts al gebruikt hebt wordt het tijd om te multitracken. Voor plm. 150 euro leuke 4-in geluidskaart met cubase le ofzo scoren en de boel syncen. Klaar ;)

Origineel geplaatst door Hazes
voor mijn gevoel wringt het wat. Ik vind 'm daardoor niet echt lekker luisteren. Als je al je synthparts al gebruikt hebt wordt het tijd om te multitracken. Voor plm. 150 euro leuke 4-in geluidskaart met cubase le ofzo scoren en de boel syncen. Klaar ;)
Multitrack zal ik niet zo snel gaan doen, dat vind ik te statisch werken. Ik wil altijd op ieder moment een sequentie, geluid of mix kunnen aanpassen. Sowieso ben ik altijd tot op 't laatste moment aan 't rommelen met geluiden. Bovendien tweak ik synths altijd erg veel in tracks; veel kleine veranderingen tijdens een track om 't meer tot een geheel te maken.
Bij multitracken zou ik dat niet kunnen doen. En dan vind ik 't te veel gedonder om zo'n multitrack weer opnieuw op te moeten nemen, in de hoop dat 't dan wel gaat bevallen. Voor 't geld dat ik voor een 4i/o geluidskaart + cubase LE kwijt ben koop ik er liever nog een synthje bij :). En bovendien.... ik heb nu al 8 synthparts tot m'n beschikking + ESI2000, dus in de meeste gevallen valt het wel mee met het tekort aan parts.

Bedankt voor 't luisteren!

Ik vind het een beetje een onsamenhangend geheel qua geluiden... Geeft me (nog) geen blij gevoel hoor..

Origineel geplaatst door Arv
Ik vind het een beetje een onsamenhangend geheel qua geluiden... Geeft me (nog) geen blij gevoel hoor..
Over de geluiden in deze track twijfelde ik eigenlijk niet zo erg. Maar goed, smaken verschillen natuurlijk.

Geluiden vind ik wel mooi, m'n puntje van kritiek is de melodie, die constant wordt herhaald. Het geheel krijgt daardoor iets eentonigs terwijl het met eenvoudige middelen op te lossen is.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Geluiden vind ik wel mooi, m'n puntje van kritiek is de melodie, die constant wordt herhaald. Het geheel krijgt daardoor iets eentonigs terwijl het met eenvoudige middelen op te lossen is.
Maar de melodie op zich vond je wel te pruimen? Hmm... misschien moet ik dit soort dingen dan maar eens verder uit gaan werken.

Thanx voor de input!

hehehe ook squids op national geo gezien ? .. best diep dit hoor ! nice

Origineel geplaatst door MadR
hehehe ook squids op national geo gezien ? .. best diep dit hoor ! nice
Hij bubbelt samen met m'n jellyfishes in de diepzee....:z
Reef-Squid.jpg

Back