Korg Microkorg VS Moog Memorymoog

Origineel geplaatst door Terra Pee
ook ff een voorbeeld dat ik de microKorg als filterbakkie gebruik voor mijn kicks..

de laatste 2 klinken echt lelijk en mega digitaal.
Ik zal alla de eerste wel ff wat plaatsen alleen wat kut is als ik dit ga maken wil ik het zelf gebruiken:) want als het goed is wordt het een vette kick? of niet natuurlijk?

ff kutten

Origineel geplaatst door Catscan
de laatste 2 klinken echt lelijk en mega digitaal.
Ik zal alla de eerste wel ff wat plaatsen alleen wat kut is als ik dit ga maken wil ik het zelf gebruiken:) want als het goed is wordt het een vette kick? of niet natuurlijk?

ff kutten

moet ik distortion gebruiken? eq? want jij hebt distortion gebruikt.

Ik zal eerst wat plaatsen met alleen het memorymoog filter en geen distortion geen eq en geen compressie.

one moment:)

heej .. er zit echt geen distortion, compressie, enz. op die van mij.. wel interne eq... echt alles is dus puur natuur..
die distortionachtig iets komt door de lange en dus opelkaar bouwend release en/of de zelfoscillerende filter

By the way.. die memorymoog kick is levensgevaarlijk laag:P

ja het was een basis kick.. echt puur opgenomen vanuit de microKorg.. niks erbij geen FX of niks. Microkorg heeft intern distortion maar zelfs die had ik er niet opzitten.

Ik ga nog een keer proberen ...
en daarna met FX

okee okee

hierbij..... een enkeltimbraal monofoon 'kicking bass' die ik zelfgemaakt heb uit de microKorg. (hoor die zelfoscelerende filter..)

Kan de memorymoog tegenop?

Een synth die scheten kan laten, dat lukt de memorymoog niet !

hmm niet helemaal maar ik geef nog niet op!!

Attachments

• microkick0003.mp3
    476,7 KB · Bekeken: 115
even een andere invalshoek.. alles is basis.. geen dist of niks en deze keer zelfs geen interne eq

let op die ingebouwde arpeggiator .. ook iets wat de MM niet heeft volgens mij

okee dan
het ging hier om MM tegen mK...
zal ik es Mbase erbij halen hehh:smeris:

.. die lage galm van je MM was zeker geslaagd.. geen reverb meer nodig

okee dan
het ging hier om MM tegen mK...
zal ik es Mbase erbij halen hehh:smeris:

.. die lage galm van je MM was zeker geslaagd.. geen reverb meer nodig

haha die memory kom uit 1983 die heeft geen fx onboard die galm die je hoort is een lexicon 224:)

En een memorymoog plus heeft een sequenzer.
Het gaat niet om de toeters en bellen maar om de basis sound en vanuit dat kan je verder kijken zoals eq reverb distortion etc.
Eigenlijk zijn distorions/reverb/eq op synth's bijna altijd kut. tenminste dat is mijn mening.

Ik ben bij voor je dat je gelukkig bent met je korg.

Het gaat niet alleen om kick, of heb ik iets gemist. Hierbij wat karakteristieke geluiden uit de memorymoog:

Attachments

• memmy unison quake.mp3
    241,6 KB · Bekeken: 116
en nog eentje, let op de mooi release fase (vind ik zelf)...

Attachments

• memmy pump it.mp3
    266,9 KB · Bekeken: 136
en natuurlijk moet het filter leuk klinken, dus even sweepen met één voice:

Attachments

• memmy 2osc sweep.mp3
    349,4 KB · Bekeken: 124
Back