korg es???

Origineel geplaatst door lo-fi
MPC60? Geintje zeker? Duur tweedehands, en zeer beperkte mogelijkheden voor z'n geld.

Hehe, ok sorry dan, slecht advies van me. Maar ik dacht dat nog wel gaat met de prijs van zo'n ding, €800 of zo? Of zit ik er dan echt ver naast? Daarbij denk ik dat het ding wel doet wat zjoerd er van verlangt, en bovendien kun je er altijd nog andere dingen aan hangen. Maar goed, als die dingen echt duur zijn is dat geen optie natuurlijk.

Het kan natuurlijk wel, maar net als met 'n MPC2kXL moet je er nog wel wat dingen bij kopen om leuk aan de slag te kunnen; Als je budget iets van 2000 euro is zou ik voor 'n MPC + randaparatuur gaan, en dan het liefst 'n MPC2kXL. Met zjoerd z'n budget zou ik zelf voor de korg gaan. Als je al 'n computer hebt is het 'n ander verhaal, maar dat was al gezegd geloof ik.

Ik denk dat als je je eerste sampler gaat kopen je er beter aan doet om die electribe te halen dan een racksampler of een mpc of asr-x of een sp x0x ofzo. sampletijd is een kwestie van geld aan SM-kaarten uitgeven en als je hiphopbeats wilt maken ook echt niet zo snel een probleem. Die sequencer van de Korg is makkelijker te begrijpen dan die van een mpc. SU200 heeft volgens mij geen sequencer en die heb je toch nodig? Bespaar je wat centen en koop een Korg!

Ik heb zjoerd al 'n tijdje niet gezien in deze thread. zjoerd? ZJOERD!

ja ben er !!!!!!!!! veel werken en school dus heb niet altijd tijd om ff te kijken, moet tenslotte euro's hebben om een sampler te kunnen betalen.....

ik denk trouwens dat het nu wel duidelijk is wat ik ga doen..
korg halen......... en daarna sparen voor een sampler die wel uitbreidbaar is. ja toch????

iniedergeval bedankt voor jullie advies enzo!!!!

Mocht je er een keer 1 zien en er naar kunnen luisteren, luister dan eens naar een
TD-7 van roland. Dit is officieel een drummodule met triggerpads, maar wat ik me
kan herinneren zitten er hele vette drumkits in.
Beetje de bekende beats in soort van recycle-formaat verdeeld onder je toetsen.

Check het eens als je de mogelijkheid hebt.

Origineel geplaatst door Arveyman
Hmmz, hardware met software vergelijken... Niet helemaal eerlijk Lotuz!

Ik heb ooit een ES1 gehad, maar als HipHop producer kon ik er toch niet zo gek veel mee. Leuk voor je drumpatroontjes, maar zodra je samples op een melodieuze manier wilt gaan gebruiken, loop je toch snel tegen de beperkingen van zo'n apparaatje aan. Dan koop ik voor hetzelfde geld toch liever een indrukwekkend programma als Reason.

Reason is overigens vrij vriendelijk voor je CPU. Daar kunnen andere softwareprogrammeurs nog wat van leren. Maar uiteraard moet je wel een redelijke geluidskaart in je computer hebben.

Met software willen werken

Het programmeren van de ES1 en ReDrum verschilt niet zoveel eigenlijk. Alleen gebruik je bij je computer je muis.

Origineel geplaatst door Lotuz

...
maar zodra je samples op een melodieuze manier wilt gaan gebruiken, loop je toch snel tegen de beperkingen van zo'n apparaatje aan. ...
dan krijg ik toch echt het idee dat je de mogelijkheden van het apparaat niet goed onderzocht hebt..

heb je voor de gein 's de presets geluisterd? 's best indrukwekkend uit zo'n klein kastje...

ik ken wel iemand die reason heeft maar ik vind het niks om de hele avond naar dat beeld te staren. maar ja dat is een mening.
misschien koop ik nog wel een keer software om stem op de beat te mikken als dat met hardware te duur wordt, maar dat is een latere zaak.

kan natuurlijk niet allemaal tegelijk, wil ik wel maar kan niet hehehe.!
ben straks al lang blij als ik me aan mezelf kan ergeren inplaats aan het gepruts van anderen...

Tja, als je echt je van het wil is de MPC of RS echt wel de shit hoor. Kost wel wat, maar dan ben je voor 90% klaar.

Origineel geplaatst door Arveyman
Tja, als je echt je van het wil is de MPC of RS echt wel de shit hoor. Kost wel wat, maar dan ben je voor 90% klaar.

klopt. maar da's een andere prijsklasse..
+ dat ik volgens mij nooit verder kom dan voor 90% klaar..die wanted list hè, die word er niet korter op...

Als ik het goed begrijp is de ES een sampler/sequencer, maar istie nou alleen voor drumsamples geschikt?
zitten er veel effecten in?

jaja ik ben me ook een beetje a/h orientatieren

Hij is voor alle samples geschikt, maar het spelen van 'n melodietje is wat lastiger. Zitten vrij heftige effecten in. Kijk ff op de korg site en zoek de Sound on Sound review op.

Ik heb 'm te leen staan thuis, maar ik ben persoonlijk niet zo weg van die Korg ES1...
Ik weet geen beter sampleralternatief voor dat geld, maar een RM1x is zééééker niet vervelend (én even duur/goedkoop).

Back