Hardware óf software voor beats?

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Ik ben ook niet zo gecharmeerd van de sound van bepaalde hardware. Ik ben zelf bassist en bassisten kunnen ook zo zeiken over allerlei zaken: humbuckers of single-coils, wel of niet meer dan 4 snaren, passieve of actieve electronica, doorlopende hals of aangeschroefd, flatwound of roundwound snaren. En wat is nu het beste? Dat ligt eraan. Het is puur een kwestie van smaak.

En dat "dunne" van Reason valt wel mee. Ik zou het zelf eerder op "wollig" houden. Dat karakter is in sommige gevallen prima (ik maak graag omvloerste, dreinende pads in Reason), maar in andere gevallen wat minder, met name bij puntige drums. Is dat erg? Welnee.. als ik helderder drums wilt hebben gebruik ik gewoon Battery. Anderen zullen echter weer Reason beter vinden klinken. So what.

Ik hou gewoon niet van die sound, dat karakter dat dunne da moet toch kunne?
Het is puur een kwestie van smaak.
Je zegt het zelf al

Als je "filosoferen" vertaalt met "bevooroordelde meningen spuien".
Waarin? dat ik van zijn oude sound hou????
En dat hij zichzelf cloned dat dat niet erg is omdat het zijn styl is????

Dat is dan eerder jouw probleem. Ik krijg met zowel hardware als software uiteindelijk behoorlijk dezelfde sound... net als dat het bij mij niet veel uitmaakt welke basgitaar ik speel (tenzij het hele goedkope bagger is natuurlijk). Het is allemaal een kwestie van controle.
.
Wie heeft het over een probleem, ik zeg alleen dat de manier van werken beinvloed kan worden dmv welke je tool je gebruikt, en als jij dezelfde sound uit je software kan toveren als uit je hardware, dan zeg ik 8o)

Je hebt dus gewoon moeite met het loslaten van ideeen en verwerpt dus gewoon alles wat er niet mee strookt.

Mischien moet je toch eens leren begrijpend te leren lezen.
Ik vind de sound gewoon niet alles. voor de 3e keer

yesss.gif
yesss.gif
yesss.gif
yesss.gif
yesss.gif

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door trash
Wie heeft het over een probleem, ik zeg alleen dat de manier van werken beinvloed kan worden dmv welke je tool je gebruikt, en als jij dezelfde sound uit je software kan toveren als uit je hardware, dan zeg ik 8o)

Als jij je sound laat beinvloeden door de tools die je gebruikt, is dat een probleem. Je moet daarboven kunnen staan.

Mischien moet je toch eens leren begrijpend te leren lezen.
Ik vind de sound gewoon niet alles. voor de 3e keer
]

Je beweert dat hardware per definitie beter klinkt dan software. Daarnaast geloof ik er geen snars van dat je zou horen dat er Reason wordt gebruikt als jou dat niet zou worden verteld. Luister eens naar mijn tracks en vertel me dan eens in welke ik Reason gebruik en in welke niet. Je moet dan ook nog eens precies kunnen vertellen welke geluiden uit Reason komen. Ik ben benieuwd.

Als jij je sound laat beinvloeden door de tools die je gebruikt, is dat een probleem. Je moet daarboven kunnen staan.

Ik doe niet graag concessies, zeker niet qua sound.

Je beweert dat hardware per definitie beter klinkt dan software. Daarnaast geloof ik er geen snars van dat je zou horen dat er Reason wordt gebruikt als jou dat niet zou worden verteld.
Ja ik vind dat, jij software toch? mooi, dan is het klaar.

Dit vind ik een interessante uitspraak, hoe bedoel je dit precies? Je laat je toch ook leiden door je tools? Je hebt de tools toch ook uitgezocht, omdat ze een bepaalde appeal hebben, omdat ze uitnodigen tot een bepaalde werkwijze of omdat ze een bepaalde sound hebben. Ik zie het probleem niet zo. Overigens heb ik alle respect voor mensen die van een triangel een knetterende moogbas kunnen maken.

Origineel geplaatst door BananaWorld
Wat klinkt beter. Die minimoog door een cheapo mengpaneeltje en low-budget effect wat ruist of een stukje soft op een high-spec computer (vooral de geluidskaart dan).

Ik weet het antwoord: de minimoog. Want een minimoog klinkt zelfs door een bagger versterker nog fantastisch.. Het gaat allemaal om karakter. Daarom klinken die ouwe 60's organs op platen zo vet: omdat het ouwe troep is en met liefde word bespeeld.

Geluidskwaliteit is niet gelijk aan 'muziek'kwaliteit.

Software met 8 gig aan samples, werkende met 128bits zal mij me reet roesten, het zegt NIETS over de sound. Sterker nog, ik heb het idee dat de softwareproducenten proberen de klanten te imponeren met deze info, zodat snel over het hoofd word "gezien" hoe goed het klinkt..
Een ouwe drumdoos, daar kan je weinig info over geven behalve dan dat het goed klinkt en je in 1/16e stapjes kunt programmeren :D

R

hoeveel mensen hebben nu sinds de start van de thread vette beats gemaakt?

Origineel geplaatst door trash
Ik doe niet graag concessies, zeker niet qua sound.

Ja ik vind dat, jij software toch? mooi, dan is het klaar.

Nee, het is niet allemaal software... en de software is niet allemaal Reason. Jij zegt dat je kunt horen waar er Reason wordt gebruikt, Vooruit, vertel dan maar eens waar ik wat heb toegepast!

Origineel geplaatst door Alias
Dit vind ik een interessante uitspraak, hoe bedoel je dit precies? Je laat je toch ook leiden door je tools? Je hebt de tools toch ook uitgezocht, omdat ze een bepaalde appeal hebben, omdat ze uitnodigen tot een bepaalde werkwijze of omdat ze een bepaalde sound hebben.

Ik heb een tijdlang puur met hardware gewerkt en nu grotendeels met software. Ik heb met allemaal dezelfde stijl en sound.

Ik ben zelf niet zo gecharmeerd van reason (maar dat is mijn eigen mening verder hierover), maar sommige mensen die ik ken zweren erbij. Ik vind zelf ook dat sommige hardware kunnen wat bij softsynths niet kan, en andersom. Ik denk wel dat hardware een meer persoonlijke touch geeft, en je staart dan niet constant naar je beeldscherm. Maar zo denk ik erover.

//Ed

Zowieso is het knippen van samples in een sampler strafwerk vergeleken met software programma.
Frot daarna die meuk in een sampler en je kunt ook lekker aan de slag. :)

Om even bij de roots van deze thread te komen...ik heb halion 3 weer helemaal ontdekt, en heb nu precies wat ik zoek qua sounds

En moge Oranje winnen vanavond..

//Ed

Back