Akai S3000XL Harddisk vraag

Jerry Anthony

Jerry Anthony
Hmm.. 1 ding is mij nog niet duidelijk. Intern kan je maximaal 510mb scsi drive erin stoppen.
Geld dit ook voor extern? En hoeveel pins is deze harddisk?

Jerry

extern ook; de 3kXL kan max 510 Mb adresseren.

Hoeveel pins? Hangt van je scsi aanluitingen af. Ik geloof dat er wel verloopkabels/connectors zijn, maar die worden wel steeds zeldzamer....

Volgens mij gewoon de standaard configuratie die zo'n beetje alle SCSI drives sinds de tweede helft van de jaren 90 hebben. Je kunt er niet zomaar een IDE drive aansmurfen. De externe aansluiting op de buitenkant van de kast van de S3000XL is een DB25 naar mijn beste weten, kijk anders even in de handleiding op de akaipro site.

dude spoor een 2ehands SCSI ZIP van 100 of 250 Mb op.
Die hebben standaard die scsi aansluiting, het gaat snel zat en op een 100 Mb zip kun je 3x het volledige 3kXL geheugen schrijven. En je sampler start op met het laatste OS2.00...

en dat voor 25 euro ;)

een vraag over de SCSI ID

een vraag over de SCSI ID

Hello,

Op mijn S3000XL is het mogelijk de SCSI-ID te wijzigen, maar eenmaal AKAI uit, dan weer terug naar de oude instellingen.

Mijn HD werkt goed, maar de standaard instelling 5 en 6 wil ik wijzigen naar 4 en 5 of zoiets. Ik word een beetje "kriegel" van de opstartmelding "harddisc error". Ik hoef toch niet steeds een willekeurige knop in te drukken.

Wie kan mij helpen?

Origineel geplaatst door Frank-T

zelfs niet met de hard-disk -id op 5

very simple

Das niet helemaal waar, het is oa afhankelijk van de opstart snelheid van de HD.
Ik had een snelle HD ooit in mijn S3200XL en deze nam meteen in het opstarten
de juiste SCSI id mee.

Akai S3200XL....

Attachments

• dsc_0034.jpg
    dsc_0034.jpg
    88,3 KB · Bekeken: 126
Zoals je kan zien hebben deze samplers op het voedingsboard reeds
een stekker aansluiting.
S3000XL heeft misschien niet een direct herkenbare aanluiting maar
met meten op het board is het te realiseren.
Immers was het een optie om een HD in de S3000XL in te bouwen.

Solderen Molex

Solderen Molex

Van links naar rechts

Zwart (GND) Pin 4
Geel (+12V) Pin 6
Rood (+5V) Pin 11

Attachments

• attachment.php.png
    attachment.php.png
    444,4 KB · Bekeken: 125
Back