Korg MicroX?????

:D Zo lijkt die witte net een Casiootje..

Attachments

• microxwhite.jpg
    microxwhite.jpg
    1,6 KB · Bekeken: 114
Het is een rompler. Dus in feite een sample player. Echter zitten er heel wat mogelijkheden in om je sound helemaal aan te passen. Het is eigenlijk gewoon een kleine Korg Triton.

Ik las dat ie ook bruikbaar is als controller voor vst instrumenten...iemand daar nog ervaring mee??

Ja.
Zoals ik eerder schreef kun je aan elk van de vier knoppen een parameter (CC#) toekennen. De knoppen hebben drie 'lagen', dus in totaal kun je twaalf functies toewijzen en besturen.
Je kunt vierenzestig van deze controller-sets opslaan in de Micro-X.

Het werken daarmee gaat mij goed af. Selecteer het programma wat je nodig hebt en draaien maar.
Het programmeren van sets is ook erg simpel. Kies een knop, een kanaal en een CC# nummer en klaar.
Met de editor is dat zo mogelijk nog makkelijker dan op de Micro-X zelf, maar ook daar is een set zo in elkaar gedraaid.

groet

Tom

Attachments

• display.jpg
    display.jpg
    36,1 KB · Bekeken: 104
Deze komt op m n verlanglijstje!

t zou wel gaaf zijn als je er zelf ook nog waveforms in zou kunnen stoppen..hup via usb

arpeggiator

arpeggiator

Stuurt die arpeggiator gewoon midi uit(vast wel) ?

Wat ik graag zou willen weten of de arpeggiator een externe synth aan kan sturen dat zal toch wel mogelijk zijn ?

In beide gevallen.....YEP
Om die reden ben ik ook zo in mijn sas met de arpeggiator van deze synth.

groet

Tom

Ik ben nu ook gelukkige die een Korg Micro-X thuis heeft staan.
Wat een tof ding zeg echt zoon alles in een bak en leuk voor als je extra geluiden (of sound zoekt) die bij je setup nog ontbreekt.

Alleen vraag ik me af
hoe je dit kan doen :
Origineel geplaatst door Tom 32

De multisamples zijn ook 'reversed' af te spelen en dat kan handig zijn.
Maar ik denk dat hier nog niet tekort er voor mee gespeelt heb om te kunnen zeggen wat waar zit.

Havelock

Laatst gewijzigd:
Lijkt mij een leuke synth.....

Ik heb in het verleden een Triton Classic Pro X en daarna een Triton Studio 76 gehad (inmiddels vervangen voor een RD700SX, vooral vanwege de pianosound), misschien een leuk/goedkoop alternatief om zo toch de Korg sounds voor een leuke prijs terug te krijgen???

==> Overal wordt gezegd dat de Triton 'engine' erin zit, dus dezelfde samples etc, maar klinkt ie ook daadwerkelijk als een Triton?

Heeft iemand m toevallig ook vergeken met de Triton LE? (<== die vond ik overigens een stuk minder klinken dan een 'echte' Triton). Klinkt ie beter of slechter dan de LE?

:dj:

Wordt je niet helemaal kriegel van dat kleine k*t LCD schermpie?
Dat vonnik best wel klein aan't beesje.

Ik denk dat ik er ook 1 wil. Heb al een sequencer, heb al een sampler. Heb nog geen keyboard.

Hij lijkt me echt tof en de prijs valt mee. Nu nog ff sparen. En meimaand vakantiegeldmaand is ook nog maar 7 maandjes.

Hihihi

Origineel geplaatst door Krieshna
Lijkt mij een leuke synth.....

Ik heb in het verleden een Triton Classic Pro X en daarna een Triton Studio 76 gehad (inmiddels vervangen voor een RD700SX, vooral vanwege de pianosound), misschien een leuk/goedkoop alternatief om zo toch de Korg sounds voor een leuke prijs terug te krijgen???

==> Overal wordt gezegd dat de Triton 'engine' erin zit, dus dezelfde samples etc, maar klinkt ie ook daadwerkelijk als een Triton?

Heeft iemand m toevallig ook vergeken met de Triton LE? (<== die vond ik overigens een stuk minder klinken dan een 'echte' Triton). Klinkt ie beter of slechter dan de LE?

Er zitten zelf nog eens 32 mb extra geluiden bij + nog eens 900 samples aan drum geluiden.

of hij nou het zelfde is weet ik niet om dat ik zelf geen triton LE heb uit geprobeert maar zelfde is hij zo wie zo niet van wege die extra 32 mb samples

Ik kan zonder enkel probleem de factory presets van de Triton LE inladen in de Micro-X.
Ik heb nooit een Triton LE gehad, maar hem wel ooit uitgebreid geprobeerd in de winkel.
Als ik die triton factory presets er in laad, dan klinkt ie wat mij betreft identiek als een Triton LE, maar da's puur gebaseerd op mijn geheugen. Als je ze echt naast elkaar zoren weet ik niet of ik dat nog steeds zou beweren, maar volgens mij zijn ze hetzelfde.

Ik vind de Micro-X zelfs beter klinken dan de Triton-LE, als ik de Micro-X factory presets er weer in zet. Veel meer diversiteit aan geluiden (mede door die extra 32 MB) en klinkt allemaal wat warmer.

Ik heb ook nog een Korg 01/W en twijfel nog steeds of ik die weg moet doen nu ik die Micro-X, maar als ik heel eerlijk ben vind ik nog steeds dat de strings van de 01W toch wat warmer klinken dan die van de Triton LE en Micro-X

Jammer dat er geen conversie mogelijk is van 01/W patches naar de Micro-X. maar ja, je kunt niet alles hebben.

Voor de geïinteresseerden....

Op de website van Voerman is nu de Nederlandstalige handleiding van de Micro-X te downloaden.

LINK

groet

Tom

Origineel geplaatst door Tom 32
Voor de geïinteresseerden....

Op de website van Voerman is nu de Nederlandstalige handleiding van de Micro-X te downloaden.

LINK

groet

Tom

Hier ben ik zeker geïnteresseerd in :)

Versie 1.02 van de editor is gereleased:

Changes and revisions in v1.0.2

- [Improvement] The Browser section has been improved to make selecting sounds easier. In this version, the Category Select and Bank Select functions are automatically enabled when either a Category or a Bank is selected from the pop-up menu.

- [Enhancement] In the Program mode Play page, numeric values can now be viewed and entered when editing the value of parameters in the Performance Editor (Octave, Stretch, OSC Balance, Level, Attack, Decay, IFX Balance, MFX Balance).

- [Enhancement] In the Combination mode and the Multi mode Play page, numeric values can now be viewed and entered when editing the volume of each timbre and track.

- [Enhancement] In User mode, selecting the REALTIME CONTROLS knobs (in the upper-right corner of the editor screen) will automatically open the Knob B Assign edit page.

- [Improvement] If the automatic data synchronization between the editor and the instrument fails when the editor is launched, a new on-screen dialog will ask if you want to retry synchronizing the data.

NOTE: If you click another window or other location while the retry dialog is displayed, the retry dialog may be hidden from view. If this occurs, use the task bar to bring the retry dialog to the foreground, and then complete the operation.

- [Enhancement] In the Program mode, numeric values can now be entered/viewed when editing the Filter1/2 EG parameters, making it easier to fine-tune these settings.

- [Enhancement] The parameter that operates the OCTAVE key on the actual microX hardware panel has been added to the Arp/Controls page in Program, Combination, and Multi modes.

- [Enhancement] The parameters that operates SW1/SW2 on the actual X50 hardware panel has been added to the Arp/Controls page in Program, Combination, and Multi modes.

- [Improvement] The movement of the modulation wheel in the editor screen has been changed. The upper half of the wheel corresponds to the + Y axis of the joystick. The lower half of the wheel corresponds to the ¨C Y axis of the joystick. This way, the joystick motion of the microX can be displayed.

- [Enhancement] New ¡°native¡± application file types for loading and saving have been added. The following list shows the new file types:

Bank Program (*.Xbankprog)
Bank Combination (*.Xbankcombi)
All Drum kit (*.Xalldkit)
1 Drum Kit (*.X1dkit)
All Arpeggio Pattern¡¡ (*.Xallapat)
1 Arpeggio Pattern (*.X1apat)
All Ext.Control¡¡ (*.Xallextc)
1 Ext.Control (*.X1extc)

NOTE: When loading or saving banks, the currently selected bank will be used. When loading or saving individual data, the currently selected location will be used.

- [Improvement] It is now possible to load application files (.Xall files) of the old format that were created and saved using the previous version (v1.0.0 and v1.0.1).

- [Enhancement] When editing the key zone or velocity zone, you can now enter the value directly from the microX/X50 keyboard. To use this new feature, double-click on the corresponding parameter. This puts the parameter into a ¡°standby¡± mode. Play the correct note/velocity on the microX/X50 keyboard and press the ¡°ENTER¡± key on the computer¡¯s keyboard.

- [Bug Fix] When exporting data from X50 to a .PCG file for use with the KORG TRITON series, the contents of the converted file may have been slightly altered. This has been fixed.

- [Bug Fix] In the Multi mode, the MIDI indicator of every track would always respond to the MIDI channel message being sent to the editor software. This has been fixed.

Various other minor bugs, display anomalies and functions have also been fixed and/or improved.

Wat ik me even af vraag is het volgende...
Als ik dat ding(microx) via usb aan sluit is hij dan ook gelijk midi gestuurd is.
Ik bedoel daar mee dat ik niet meer midi aan sluiting nodig heb alleen die usb
Beter gezecht via usb kan ik dus al me synth aan sturen die ik via midi interface zijn aan gesloten(lijk mij gewoon kunnen)
Wie kan mij hier meer over vertellen.

Ja, hij is meteen midi gestuurd. Je hoeft hem niet meer met traditionele mide kabels aan te sluiten. Je krijgt er een midi poort bij met de naam MicroX In en MicroX out.

Back