538 Liberty X remix-contest

Vergeet die samples en stuur gewoon de originele Mantronix uitvoering in, veel beter, al het goeie van de Mantronix uitvoering mis ik in die Liberty X versie.........

Nou... nog 1 dag te gaan voor de deadline;
wie doet er nou allemaal mee?

Ik in ieder geval wel, nog even wat aanpassingen en dan gaat m'n remix naar 538.... hopen dat ik deze keer meer succes heb dan bij die Blue Records contest waar ik in top5 eindigde.. de winnaar daarvan doet trouwens ook weer mee!

Origineel geplaatst door [WouterW]
Nou... nog 1 dag te gaan voor de deadline;
wie doet er nou allemaal mee?

Ik in ieder geval wel, nog even wat aanpassingen en dan gaat m'n remix naar 538.... hopen dat ik deze keer meer succes heb dan bij die Blue Records contest waar ik in top5 eindigde.. de winnaar daarvan doet trouwens ook weer mee!

Nog meer succes dan top5 ??? Ja mensen zijn greedy h`e ;)

Ben trouwens ook met iets bezig maar ben wel wat laat begonnen... maar ik stuur het sowieso die kant op morgen :biertje:

Ik heb er een 2stepperig ding van gemaakt. vocals getimecompressed zodat 107 bpm in 132 bpm past, 2stepperig ritme met de battery geknutseld, wat square basslines met de fm7, timeworks reverbje over de vocaltjes, alles laten waves l2 ultramaximizen, en een korg x2 layerpiano op de achtergrond voor de schwung. oja, en een b4 orgeltje voor de groovy breakdowns.
dus.. ;-)

Origineel geplaatst door jostiii
Ik heb er een 2stepperig ding van gemaakt. vocals getimecompressed zodat 107 bpm in 132 bpm past, 2stepperig ritme met de battery geknutseld, wat square basslines met de fm7, timeworks reverbje over de vocaltjes, alles laten waves l2 ultramaximizen, en een korg x2 layerpiano op de achtergrond voor de schwung. oja, en een b4 orgeltje voor de groovy breakdowns.
dus.. ;-)

zozozozo, dat klinkt veel belovend....je bent lekker aan het timecompressen en ultramizen geweest!:dj:

Ik doe ook mee, mijn inzending is als het goed is al binnen bij 538. Ik heb er meer een rock nummer van gemaakt, dus met gitaren enz.

Ben benieuwd of er iemand van het forum ook te horen zal zijn deze week!

Dus wederom ;

TO BE CONTINUED

Kunnen jullie ze niet ter beoordeling aanbieden aan ons? Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan hebben gemaakt!

Ik vind van niet. Nadruk ligt toch op de vocals he; aangezien ze er hele sample packs mee vol hebben gestopt... zullen ze wel willen dat die er goed in voorkomen ;)

http://www.xs4all.nl/~wognum/muziek/
Ik heb net je remix beluisterd terwijl het origineel bij Top of the Pops te zien was en ik moet zeggen dat het voor de doelgroep van 538 een aardige remix is. Ik ben het alleen wel met udodance eens voor wat betreft de vocals, verder toppie en duimen maar!

Liberty X - Got To Have Your Love (Remarx 2Step Edit).mp3

Demon zal na een aantal downloads wel beginnen te zeiken, maar who cares right ;-) Ik had hem ook op een @Home verbinding kunnen zetten dan ging het nog slomer ;-)

En zoals met alles wat ik maak ben ik er eigenlijk niet tevreden over. Maar je kunt wel bezig blijven. Ik heb lang niet alle vocals gebruikt en dat had ik beter wel kunnen doen om het einde wat gevarieerder te maken.

Maar goed ;-)

Ik zal mijn mix ook maar ff ter commentaar beschikbaar stellen...alhoewel het nu toch geen zin meer heeft het nog aan te passen :D

Heb het Pop/R&B gelaten dus gewoon de 107,5 bpm's...maar toch heb ik er bepaalde invloeden uit de dance/trance ingegooid... sjah luister maar ofzow ;)

Het einde is wat lame...een ouwerwetse fade... maar had wat weinig tijd om het af te ronden...

ftp://dsf:dsf@129.125.102.123/LibertyX_-_GotToHaveYourLove_(Almeros_Remix).mp3

Ok... even luisteren naar die remix van jostiii hoor :)

W0w... dit is wel even wat anders dan mijn remix he, dat krijg je ervan als ze bij radio538 niet zeggen wat voor stijl remix ze willen.

Vind het iig wel erg lekker klinken; lekker laag geluidje met af en toe hoge accentjes klinkt lekker groovy :P

Ik zal de komende dagen gespannen naar radio538 luisteren tussen 19:00 en 21:00 ... en misschien hoor ik deze dan ook weer voorbij komen; professioneel klinkt ie iig wel!

Almeros:
Het ritme is vrij apart, maar ik vind het daardoor wel wat leeg klinken; dat time stretchen is wel leuk, maar weet niet echt of het in deze stijl past :P Ik vind na verloop van tijd de remix ook wat eentonig worden.

Almeros:

Hoor ik op de achtergrond de Fusion:VINYL plugin of is dat per ongeluk?? :-) Ik vind het zelfs een beetje 'elektro' klinken maar dan traag. Dat stukje dat je met die dirty bassline opbouwt naar die mega lange timestretch (hoe heb je die gedaan trouwens?) is echt loei bot gedaan! :-)

Verder vind ik hem heel ruimtelijk klinken, netjes de breedte van het stereobeeld opgezocht alles netjes op z'n plaats.

Louter lof van deze kant.

Joost.

Wouter:
Jouw remix is 'meer remix' dan dat van mij. 2step-ish ligt te voor de hand voor zo'n nummer. Verder ben je creatiever te werk gegaan met de vocals. Ik vind het zo wie zo knap dat de vocals die van origine heel erg groovy zijn, in een strak dance/trance tempo hebt weten te passen zonder dat het helemaal fout uitkomt. nouja, bij sommige vocaltjes komt hij niet helemaal op de beat uit, maar na een paar keer luisteren heeft dat eigenlijk wel zo z'n charme.

De climax buildup die rond 1:02 begint is zeer koel gedaan. Hele lange reverb?? Ook de overgang en het themaatje met dat rezpiepje zijn erg leuk bedacht.

Het enige puntje kritiek wat ik heb is dat er gekozen is om de bassline de bass te geven waardoor de beats juist dat stukje punch missen wat zo'n dance/trance nummer nodig heeft. Misschien was een iets tightere bassline en dan een beat met meer stamp met wat eq'en een betere optie geweest.

Desalniette min vond ik het zeer knap om er uberhaupt een trancy nummer van te maken. Ik zou het niet kunnen. De opties die ik zag toen ik de outtakes van het nummer hoorde was 'okee, of 2step, of drum & bass, of champagne/disco club muziek'.

Joost.

Hey Jostiii! Thanx voor je comments.. altijd leuk om wat positiefs te horen ;) Goed gehoord trouwens vinyl kraakjes. Wou het er subtiel in hebben... het is trouwens gewoon een sampletje...maar das gemierenneuk natuurlijk. Het effect is hetzelfde!

Over jouw nummer. Goed idee om een 2-step nummer te doen. Had ik niet aan gedacht, maar de vocals lenen zich er uitstekend voor...dat engelse karakter van libertyX, dat past perfect. Ookal lijkt het je zelf niet origineel, ik denk niet dat er veel andere 2-step mixen zijn...
De uitvoering is ook goed, wel vind ik de bass soms wat te veel op de voorgrond komen/blijven misschien. Vind de break met de b4 ERG sterk...lekker....had opzich wel meer al in het begin van het nummer gekund denk ik.

WouterW: Je hebt de huidige 'sound' wel goed onder de knie zeg. Denk dat ze er bij 538 ook wel oren naar hebben. Heb wel het idee dat je (nog) niet zoveel ervaring met vocals hebt. Soms wat druk, meerdere adlibs door elkaar enzo, iets te veel wet in de galm naar m'n mening ook. Maar wel een perfecte opbouw...

Dat gaat hard om hard worden... maar let's steun eachother luitjes ;) DSF united <ggg>

Back