Live-setje Opiate: welke gear?

bjodero

<turboprutser>
Check op 3voor12 een live-set en een interview met Thomas Knak, aka Opiate.

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/groups/index.jsp?groups=3760441

Ik ben wel benieuwd wat 'ie daar heeft staan. Ik herken een Ensoniq ASR 10 en in het interview vertelt hij dat 'ie met Reason werkt! Dan staat er nog een groot apparaat naast. Mengpaneel? Sampler?
En hoe zou hij het opbouwen? Is die Ensoniq slechts een MIDI-klavier? Hij prutst wel wat met de knopjes enzo... Ik heb nooit iets live gedaan, dus ik kan ook niet echt raden wat er nou allemaal gebeurt. Jullie misschien?

Attachments

• 3voor12 290601 - opiate.jpg
    3voor12 290601 - opiate.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 108
Ik herken een Macintosh laptop, die blijkbaar een Macbook moet zijn aangezien dat de enige zwarte Macs zijn voor het ogenblik. Wel vreemd dat het Apple logo omgekeerd staat :confused:

Dat zilvergrijze ding waar kabels uitkomen is volgens mij een mengpaneel.

Hij is idd schelpvormig nu je het zegt. Zou best kunnen dat het een ouder Macje is , ik had daar niet aan gedacht eigenlijk. Dat zal ook het omgekeerde logo verklaren.

Wallstreet powerbook ofzo geloofik
Liveacts stellen trouwens vaak geen moer voor, er zijn maar weinig act die daadwerkelijk iets doen.
De meeste artiesten die ik tot nu toe heb gesproken maken een arrangement in cubase/logic/ableton, dat is eigenlijk al de hele "live" set en ze drukken alleen op play
Midikeyboardje erbij voor wat pads of om wat drumloopjes te triggeren, en wat rotary's voor wat effectjes ofzo.

Weet niet hoe het bij deze dude zit hoor, maar dit is volgensmij het meest voorkomend ;)

Origineel geplaatst door rendering_rebel
ze drukken alleen op play

Nou fraai is dat... Ik ga toch ook maar 'ns live, denk ik.

Origineel geplaatst door rendering_rebel
...
Liveacts stellen trouwens vaak geen moer voor, er zijn maar weinig act die daadwerkelijk iets doen.
De meeste artiesten die ik tot nu toe heb gesproken maken een arrangement in cubase/logic/ableton, dat is eigenlijk al de hele "live" set en ze drukken alleen op play
Midikeyboardje erbij voor wat pads of om wat drumloopjes te triggeren, en wat rotary's voor wat effectjes ofzo.
..

:D Hier ben ik het ZO mee eens!!

Wij spelen wel wat minder 'strak', maar computers zitten er niet bij! :engel:
:D ken natuurlijk ook aan de voorbereiding liggen vaak..

Nu ben ik niet echt zo'n zeikerd die 't dan bij voorbaat niet mooi/gaaf vindt => als 't gave muziek is, is mijn avondje toch wel goed!! Ken me goed vermaken bij zowel DJ's (LP/CD/MP3), PC/Mac-laptoppers als bij 'echt live' gasten!
:dubbel: zelfs bij combi's hiervan heb ik geen probleem!!

O ja, dat ding naast de laptop is volges mij gewoon een Behringer mixer.

Back