Geluidskaart onder Windows XP

Dr. Evil

Balloooon
Ben op zoek naar een simpel geluidskaartje dat onder XP kan draaien. Graag had ik er een met een digitale ingang/uitgang op, een lage latency voor monitoring op cubase, en minstens 4 ingangen.
Bij welke merken moet ik gaan zoeken?
Ik werk met soundforge, cubase.
Mijn huidige soundkaart - een ensoniq spacewalker - kan ik niet gebruiken onder XP. Er worden geen drivers meer voor gemaakt.

Paar suggesties:

M-audio Delta 44 of Delta 66
Audiotrak Maya 44 (is wat minder dan Delta 44)

Ik kan de lijst nog wel verder aanvullen, maar het hangt een beetje af van je verdere eisen.

In ieder geval een paar merken om in de gaten te houden:
M-Audio
Audiotrak
ESI (voorheen Egosystems)

delta

delta

Wat is er specifiek goed aan de delta? of aan de audiotrak?
Eci: nog nooit van gehoord!
Heb je ook een idee van wat zulks kost 2e hands, als het al terug te vinden is.

thx

Origineel geplaatst door ><i
moeilijke vraag.... 2dehands vaak moeilijk te vinden en niet echt goedkoop...

check wat duitse onlinestores.. www.thomann.de, www.musik-produktiv.de, www.musicstorekoeln.de

Tja, heb al eens gekeken op die duitse sites, is wel betrekkelijk goedkoop, maar hoe zit dat met die betaling? Is dat eenvoudig of vraagt dat veel administratieve rompslomp? cfr Paypal. Ik weet niet hoe zoiets in Belgie verloopt. Beschik wel over visa, maar in hoever is dat veilig op het net???

Ik werk met een gewone Behringer 2642 mixertje, dus niet erg veel kwaliteit! Gaat dat niet de klank negatief beïnvloeden als ik mijn synths over de Behringer stuur? Of is het aan te raden eerst alles in de geluidskaart en dan via de uitgang naar de mix?
De keten is zo sterk als de zwakste schakel heb ik me ooit laten wijs maken???

Zodra je je geluid digitaal hebt

Zodra je je geluid digitaal hebt

Moet je het eigenlijk niet weer analoog maken, effect eroverheen gooien en dan weer digitaal maken, dat kost op zeker kwaliteit natuurlijk.
Gewoon door je behringer halen voor je het je computer instuurd lijkt me het best. (als je dat effect uberhaubt gebruikt) anders gewoon direct je kaartje in..

oeh, en kopen online is zo veilig als de winkel zelf is... ik heb bij thomann al dingen online met visa gekocht, gaat perfect, snelle afhandeling, zat anderen op het forum hier hebben ervaring met de andere winkels..

Ik krijg van mijn computer enorm veel ruis als ik alles op 0 Db zet. Die kaart is ondertussen al aan zijn 7e levensjaar toe. Met enkel een in out en mic in als aansluiting, een soundbank waar je bontempi nog niet mee naar de kroon kunt steken, en daar dan bijna 200euro voor betaald hebben.
Nu wil ik goed materiaal!!!

Geld is er al!!!

Re: delta

Re: delta

Origineel geplaatst door Dr. Evil

Eci: nog nooit van gehoord!

thx

is een boeken club

aha, toch nog wakker

Goedkope geluidskaart? Ik gebruik een Terratec 6Fire 24/96 probleemloos met nagenoeg geen latency (5 ms) wanneer ik Cubase SX draai op WinXP Pro. Met een prijs van ongeveer 550 guldens vond ik het destijds een koopje.

sinds ik er nog steeds niet uit ben qua een geluidskaart die geen vertraging geeft bij gebruik met softsynths, heb je met deze kaart dat probleem absoluut niet?

en de goedkopere modellen van Ter.?

mijn budget is beperkt, wat kan ik het best kiezen ivm dit probleem?

Ik heb wel vertraging maar dat ligt op ongeveer 5ms. Dat is te verwaarlozen. Ga met je gitaar 6 meter van je combo afstaan en de vertraging is waarschijnlijk meer dan 5ms.

Terratec verkoopt dezelfde kaart ook zonder de breakout box. Wellicht kun je daar naar kijken, want het zal wel een dikke peut schelen in prijs.

nog even jullie hulp:
het gaat er mij dus meer om dat ik straks softsynths kan afspelen zonder merkbare vertraging.

dus die terratec wire is een aanrader?
en die van esi?

nog het laatste :)
- wat is de goedkoopste, maar nog goedwerkende softsynth aaanstuurkaart die ik zou kunnen aanschafen?
- en als ik voor een duurdere zou gaan, welke dan?

De goedkoopste... Zo'n DMX 6Fire LT kost maar 140 euro. Als je voor nog minder een goedwerkende 24/96 kaart kan krijgen zal dat igg niet zoveel goedkoper zijn om de zoektocht te rechtvaardigen.
ESI maakt idd ook goede kaarten, maar ik denk dat deze ietwat duurder zijn.

De duurdere kaarten zijn bijvoorbeeld van Creamware en RME, maar naar ik begreep had je een budget, toch?

bedankt voor de info, inderdaad heb ik een budget, zal die terra checken.

vroeg me alleen af welke duurdere modellen goed zijn, want duurkoop is niet altijd ook een goed koop....:)

Mjah, zo zou je het kunnen bekijken haha... Nee maar zonder grappen of grollen. Zit je in de SbLive / Terratec klasse, kun je beter voor een Terratec gaan. De Sb kaarten staan intern vast op 48000. Voor iedere andere samplerate moet hij gaan converten wat het geluid niet ten goede komt.

Back