EA-1 'analoger' laten klinken

Origineel geplaatst door plieuw

zou alleen geen behringer halen, maar een muff of een rat. ik zet zelf mijn muff(ooit eens gekocht voor gitaar) achter mijn an1x, dan klinkt de an1x opeens als een killler synth.

Zou het ook werken met zo'n behringer muff clone? ik begin af en toe te vinden dat de an1x iets mist...

..

..

voor 200 euro heb je ook een analoog monosynthje ala pulse,teebee o.i.d als je die met je ea1 aanstuurd klinkt het meteen analoger,want dan is het analoog!!
Ik vindt die electribes vooral bruikbaar voor de sequencer,die synth klinkt toch echt niet zo best hoor..hang er 2 analoge monosynths achter en je weet niet wat je overkomt..

:okdan:

ben blij dat ik mn ea-1 de deur uit heb gedaan wat een verschikkelijk filter zat daarop. dat live even snel een sequence-je schrijven viel mij tegen. tja je moet t ff inspelen maar je kunt t niet live stepsecuencen als bijvoorbeeld een analoge stepsecuencer... nou heb ik nog nooit een analoge stepsequencer gezien in dezelfde prijsklasse als de ea-1 trouwens. maar een ea-1 tegen de muur gooien gaat me net wat tever :)

Ooit heb ik de EA-1 zelf ook gehad. Ondanks dat het geluid niet helemaal mijn ding was, heb ik er wel ontzettend veel plezier mee gehad. Je kan er heel makkelijk leuke dingen mee doen.

Het geluid van de EA-1 is nu eenmaal digitaal en daar is hij ook behoorlijk goed in. Zoals eerder genoemd, als je iets analoogs klinkend willt, kan je beter kijken voor een Waldorf Pulse of een TB-303 kloon.

Er zijn idd truks om hem wat 'analoger' te laten klinken maar vaak zijn het budget oplossingen die niet heel echt effectief zijn, of je geeft wat meer uit en dan kom je er ook. Maar misschien is het dan beter om naar wat anders uit te gaan kijken. Bijv. de korg prophecy, is ook digitaal, maar klinkt toch net een stukje beter. Of een juno (alfa of 106), heb je echt analoog in huis. Wat nog meer, JX-3p of JX-8p. Allemaal apparaten die voor een bedrag van de ea-1 + analogiseerder te koop zijn.

Laatst gewijzigd:
de electribes hebben gewoon een bepaalde klank. kil.
soms bruikbaar, soms ook niet. een behringer mic100 / 200 zal je echt niet helpen, en de oversturing ervan is vreselijk lelijk. een vieze filterbox of een crappy analoge delay maakt het lekker wollig, maar dan heb je gelijk ook een effect (niet altijd gewenst)

ik denk, dat een andere synth de beste oplossing is :)

Ik weet niet of topicstarter inmiddels een keuze heeft kunnen maken, maar ik wil even het volgende toevoegen..
Ik heb een MFB Synth 2 gekocht (met sequencer dus). Ik vind hem geweldig klinken. Dat ruisverhaal herken ik me niet in.. Maar ik vind die sequencer zo ruk programmeren dat ik een EA-1 MK2 erbij heb gekocht om hem te sequencen. Voordeel is meteen dat je 2 keer zoveel steps kunt programmeren (64 i.p.v. 32). Beetje vreemd misschien, maar voor mij werkt het geweldig.. Verder hou ik natuurlijk 1 van de 2 EA-1 parts over om extra bliepjes/basslines te creeeren uit de EA zelf.
Ik heb nog niet bekeken of ik beter af ben met een synth light, maar volgens mij mist die wat functies t.o.v. de synth.

Back