Phonic usb midi hub probleem

reckon

Nieuwkomer
Beste Midimannen,

Sinds enkele weken heb ik mijn goedkope usb-midikeyboardje uit het raam kunnen gooien, omdat ik een Roland JP-8000 van iemand in bruikleen heb gekregen. Geweldig geluid, maar ik wil 'm daarnaast gaan gebruiken als vervanging voor m'n midikeyboard.

Aangezien ik voornamelijk met een laptop werk, had ik een midi-naar-usb device nodig. Het is de phonic midi hub geworden, maar helaas krijg ik het ding niet aan de praat.

Ik werk met windows XP pro. Het is een plug en play apparaat en er zijn verder geen drivers voor beschikbaar. Het apparaat installeert zichzelf en windows geeft aan dat het correct werkt. Ik heb met diverse software gekeken maar die geven allemaal aan dat er géén midi apparaten op het systeem zijn aangesloten.

En dan komt het... Op mijn PC werkt het perfect. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Moet ik bepaalde services starten oid? Wat kan ik proberen?

Bij voorbaat hartelijk dank aan iedereen die moeite doet mij hiermee te helpen.

Nee het heeft niks met services te maken, op mijn G4 werkt de Phonic uitstekend, op mijn PeeCee totaal niet. Als ik bij mijn geluids instellingen (hardware instellingen) kijk, dan staat hij er ook tussen, maar aan de praat krijgen ho maar.
Dus ik heb hetzelfde probleem, m.b.t. pc.

Inderdaad, hij staat in de apparaatbeheer, maar daar is alles mee gezegd...

Is er dan echt geen oplossing voor? Misschien een register wijziging zodat het apparaat als midi-apparaat herkent wordt oid? Iemand?

Back