Kopen jullie vaak online?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

paol

Stamgast
Ben beetje benieuwd, zit te twijfelen wil een pro asb aanschaffen.

wordt er vaak online gekocht door jullie?

wel handig als je geen auto hebt, en als je precies weet wat je wilt, andere kant is het wel betrouwbaar, straks krijg je een gebruikte item, zit je lekker met gebakke peren....of je betaling is foetsie..

Ben vorige maand nog slachtoffer geweest van creditcard-fraude. Ik dacht: 'dat gebeurt mij nooit'. Mooi wel, dus. Ik had een nieuwe batterij voor m'n telefoon besteld bij een (achteraf obscuur) zaakje, en vervolgens heeft 1 of andere Amerikaan met mijn gegevens voor € 350,- aan ranzigheid zitten downloaden... Uitkijken!

Wat is de prijs ?

Feedback verkoopt ze ook voor 899 ex verzendkosten...
Kan je aan de postbode betalen

Maar mijn ervaring met online kopen is voor de rest positief, houd alleen in gedachten; als het te mooi is om waar te zijn is het dat vaak ook :D

Vermijd dingen als WesternUnion betalingsvormen en reken bij aanschaf buiten de EEG op 20-30% invoerrechten en BTW

En de Pro12 is een superbak! ;)

Bedoel je winkels of particulieren ?

Ik koop bijna alleen nog maar online bij onze oosterburen. Heb alleen maar goede ervaringen met bijv. Thomann en Music- store koeln.De levering is altijd op tijd en is vaak binnen twee werkdagen. Nog nooit problemen gehad zoals een b-stock item opgestuurd te krijgen. Een keer waren twee knoppen tijdens transport kapot gegaan, even een mailtje gestuurd en ik werd opgebeld dat de vervanging opgestuurd was.

Samengevat:
-Geen bullshit
-Leuke prijzen
-Artikelen in het assortiment die ik wil hebben (bijv. fatso).
-Korte levertijd (ik heb het afgeleerd om het hier bij feedback te proberen, ze hebben het toch nooit op voorraad).
-Goede service voor zover ik die nodig heb gehad.

Ok, ja idd met creditcard zou ik ook nooit betalen, zie nu ook dat je met Ideal kunt betalen, schijnt wel betrouwbaar te zijn van wat ik heb gelezen.

En ja wat betreft voorraad, het is meestal zo, ga je een winkel binnen dat is het 90% dat het altijd besteld moet worden.....dus echt een verschil op dat gebied met online winkelen is ook niet veel, het enige is dat je ff kunt piele erop, maar tegenwoordig kun je ook zoveel demo-materiaal en info van andere van het net halen, dus ook dat scheelt.

wat betreft de Pro, ik zat te twijflelen tussen de Minimax en de Pro, het wordt toch de Pro, idd een superbakkie!

Ik ga verder met zoeken, laat jullie wel weten, ieder geval bedankt voor de info :)

Origineel geplaatst door mono-poly
Nou ik vind dat men vaak nogal para is zeg met creditcard betalingen.
Ik heb dit best vaak gedaan en nog nooit gezeik mee gehad.

idd

Re: Kopen jullie vaak online?

Origineel geplaatst door paol
Ben beetje benieuwd, zit te twijfelen wil een pro asb aanschaffen.

wordt er vaak online gekocht door jullie?

wel handig als je geen auto hebt, en als je precies weet wat je wilt, andere kant is het wel betrouwbaar, straks krijg je een gebruikte item, zit je lekker met gebakke peren....of je betaling is foetsie..

Als ik nieuw spul koop, is het altijd online in Duitsland. Gewoon overschrijven via iban/bic. Vaak 10-40% goedkoper dan in België. Nog geen enkel probleem mee gehad.

Ik bestel dingen meestal bij thomann of musikproduktiv. Voor kleine dingen kan ik dan nog wat extra besparen door ze af te laten leveren op het adres van een vriend van me die in het weekend in Duitsland woont :)
Als ik iets eerst goed wil kunnen testen koop ik het wel in Nederland. Je bent dan niet altijd het goedkoopst uit, maar uitproberen is me ook wel wat waard!

Ik koop van alles online en betaal het met creditcard. Veel bij grote winkels (Play.com en Thomann) maar soms ook wel wat obscuurs bij een winkel die ik niet zo goed ken.

Dat is niet eng of zelfs niet eens heel erg riskant, omdat de creditcardmaatschappijen zelf achter fraudeurs aanzitten en de klant over het algemeen altijd schadeloos stellen.

als je echt niet zeker bent over de betrouwbaargheid van een online winkel kun je misschien ook zoeken naar ervaringen van gebruikers op een forum als dit

ik ben er zeker van dit hier veel posts te vinden zijn over de betrouwbaarheid/garantie/verkoopspolitiek van bepaalde winkels

en als je dán nog echt twijfelt, kies je gewoon voor een webwinkel die "betalen bij levering" als betalingsoptie heeft :) dan ben je alvast zeker dat je niet betaalt zonder je spullen te krijgen

het klopt trouwens dat je in duitsland vaak goedkoper af bent, ik denk dat de BTW op electronicaproducten daar maar 16% is in plaats van 21% hier...correct me if i'm wrong

Origineel geplaatst door l-rs
Ik koop van alles online en betaal het met creditcard. Veel bij grote winkels (Play.com en Thomann) maar soms ook wel wat obscuurs bij een winkel die ik niet zo goed ken.

Dat is niet eng of zelfs niet eens heel erg riskant, omdat de creditcardmaatschappijen zelf achter fraudeurs aanzitten en de klant over het algemeen altijd schadeloos stellen.

Ik doe het ook en nog geen problemen gehad.

Tof plaatje trouwens die is echt eng!!!

Heb vorig jaar mijn Ion online bij thomann gekocht. Is allemaal goed gegaan. En het scheelt dus echt vaak enorm met de prijzen hier in de Nederlandse winkels. Als je precies weet wat je wil, en dus geen verdere hulp van een verkoper nodig hebt, dan is het zeker aan te raden om via internet je koop te doen. Wel verstandig om dat bij een goed aangeschreven zaak te doen; als inderdaad Thomann of Musicstore Köln.

Het enige nadeel is wel dat je moet wachten, als je eenmaal bestelt hebt. Daar ben ik niet zo goed in, want ik wil het meteen hebben! :{

2e hands online bestellen lijkt me niet verstandig. Ik zelf wil in zo'n geval toch graag zien wat ik koop.

Maar goed, succes ermee nog.

:doei:

ik koop ook veel online.. alleen nooit met credit cards.. ik zoek een zaak uit die ik vertrouw en dan maak ik geld over..

meeste mensen weten niet dat ook vertrouwde winkels waar je met credit card koopt gehacked kunnen worden in dat geval word de webshop slachtoffer en hoogtwaarschijnlijk alle ex klanten waarvan hun CC info nog gelogged was..
reken maar dat er genoeg hackers zijn die maar al te graag een zaak als bol.com of andere grote web shops proberen te hacken opzoek naar logs ... dit wordt alleen vaak stil gehouden .. visa en mastercard etc. die willen dat slechte nieuws zo min mogelijk publiekelijk hebben daarom doen ze meestal nooit moeilijk met de schade te vergoeden.. paar honderd of duizend dollar is heel wat minder schade als de zoveelste nieuwskop dat betalen op internet niet veilig is..

wat ik me trouwens ook afvraag of een grote webshop al hun ex klanten zou waarschuwen dat hun cc info misschien door derden bemachtigd zou kunnen zijn .. zou ook erg slechte reklame zijn

anyways

er zijn teveel manieren om aan iemand's credit card nr te komen dat ik nooit met een CC zou betalen, ook niet bij thomann.. gewoon via de bank werkt t fijnst.. kost iets langer maar t geeft me wel een veiliger gevoel..

Daarmee heb je een belangrijk punt. Om die reden heb ik niet eens een credit card. Ook nog niet nodig gehad. Overschrijven via de bank gaat prima.

Ben er een beetje uit, ik kijk alleen maar naar shops die Ideal als betalingsmethode hebben, ten eerste zo'n shop staat dan geregistreerd bij de banken, dus van oplichterij zal dan bijna geen sprake zijn, daarnaast je maakt het nu over en het staat binnen enkele minuten/direkt op de rekening van de verkoper itt vooruitbetaling.

Of hebben jullie ook hiermee slechte ervaringen?

rembours is een optie, maar ja dan weer extra kosten boven de verzendkosten, ik ga voor het bovenste.

Hangt voor mij een beetje af hoe het bedrag van de rembourskosten in verhouding zouden staan met 't spul dat je besteld.

Als je voor bijv. 15 euri klaar bent bij een bestelling van 1600 euro, dan zou mij dat niet echt uitmaken; 15 euri bij een bestelling van 20 euro is natuurlijk een beetje overdreven..

Ik koop vrijwel alleen maar online en het bevalt me prima, in 10 jaar tijd is het altijd goed gegaan. Handige sites zijn altijd http://froogle.google.com en http://www.prijsindex.nl .
Wat gear betreft vertrouw ik webwinkels wel als er al iets positiefs over is geschreven op deze site of anders http://www.gearslutz.com , verkopers op de 'analog heaven' mailing list verkocht worden zijn ook goed te beoordelen op betrouwbaarheid, want mensen posten altijd iets als een 'deal' goed is gegaan (en dat kan je weer hier: http://search.retrosynth.com/ah/ vinden). Nederlandse gear haal ik altijd persoonlijk op, want zeker spullen van marktplaats vertrouw ik helemaal niet.
Soms koop ik ook via eBay, ik probeer altijd kontakt te hebben met de verkopers, zeker als het om dure spullen gaat, je kan altijd serienummers laten nagaan bij sommige fabrikanten als je wilt, of delen van advertenties binnen quotes ("") zoeken in google om te checken of de advertentie ook niet elders al een aantal keer heeft gestaan en is gecut en paste. Verder geldt dat ik spullen niet vertrouw als ze uit vage landen komen. Laatst had ik bijvoorbeeld een goedkope Urei 1178 kunnen kopen, toen bleek ineens dat de verkoper die eerst uit Las Vegas leek te komen ineens ergens vaag in Indonesie zat en die Urei bleek ergens op een ander eiland in een winkel te staan, ik heb niet eens mail terug gestuurd.
Je kan via webwinkels soms nog veel (25%) afdingen, zelfs als je dacht dat het via froogle de goedkoopste is (bijv. http://www.studio-channel.com ze bezorgen niet in Nederland trouwens, dus je moet het laten doorsturen via iemand in de usa).
En als laatste geldt, met het online kopen van digitale camera's in usa moet je heeel erg oppassen, want daar schijnt heel erg mee gezwendeld te worden via nep-webshops.

Meer goede tips heb ik niet, behalve dat je creditcard altijd 'verzekerd' is tegen misbruik, dus als er allemaal vage dingen gekocht worden, bijv mastercard dit allemaal voor zijn rekening neemt. alleen is dit wel rompslomperig, want je moet het allemaal in de gaten houden, je kan ook bijv. elk jaar weer een nieuw creditcard nummer nemen, je ouwe nummer vervalt dan dus dat kan ook niet meer misbruikt worden.

Heb de pro-12 eindelijk gekocht via een online-shop na veel gezoek waar je middels ideal kunt betalen, moet zeggen dat ik het apparaat toch goed vind klinken, ziet er ook mooi uit met de houten afwerking en kreeg er 64 geluiden gratis bij! die klinken echt strak tov de presets, ben tevreden met de aankoop, ook de levering was netjes.
Webshop is: www.mtecmusic.com

en nu de Prodessy...:)

welke online/web winkels ?

welke online/web winkels ?

Welke online winkels/web winkels zijn er allemaal? NEDERLANDSE bedoel ik eigelijk dan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back