Eventide H8000/A/FW

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Zonder de rest te upgraden zal je juist dan met zo´n minimalisties studiotje er een end op vooruit gaan.

En dan met goedkope monitoren onder de 1000 euro zodat je die mooie harmonischen niet kunt horen die de eventide voortbrengt

Ik snap wel waar jullie heen willen!

Maar laat ik het anders stellen, naast de suprieure kwaliteit die de eventide biedt, kun je er kwa creativiteit ook een end op vooruit gaan.

Neem nou die harmonischen, ik weet haast zeker als ik die op mijn bestaande melodieen loslaat dat ik verwelkom word
met een melodie die waarschijnlijk nog mooier is.
En dat kan ik echt wel horen op speakers onder de 1000 euro. Niet alles natuurlijk maar dat hoor je op je huiskamerset waarschijnlijk ook niet.

Maar ik hecht zelf ook wel veel waarden aan de afluistering.
zie foto
Zo zie je vaak genoeg in ` professionele studio´s ´ groffe fouten.
Fout 1 cheap monitors .....(stel jezelf voor dat ze er k&h of pmc etc. hadden staan)
Grootste fout. een groot raam tussen de cheapass nearfields.
Rechtvaardigd wel weer de goedkope monitors.
Maar zet dan op zijn minst de speakers wat naar voren.
Schandalig vooral omdat nearfields voornamelijk het stereo/beeld in kaart brengt.

Beetje of/topic maar waar ik naartoe wil is dat je dit soort dingen ook ziet bij studio´s waar ze bijvoorbeeld zo´n lkkre
eventide hebben.

Nu weer ontopic!

Dus met andere woorden ben ik het zeker met jullie eens, bij mij ging het erover uit dat ondanks dat, het toch wel een nuttig ding is. En ik zou ook eerst investeren in de akoestiek en de monitors.

Eigenlijk had ik gewoon niet moeten quoten:stupid
Maar ja het s´morgens vroeg en dan ben je nog aan het dromen he
:okdan:

Laatst gewijzigd:
zie foto

Attachments

• studio6.jpg
    studio6.jpg
    31,8 KB · Bekeken: 115
Wat vinden jullie van de TC vocal harmonizer pro ...

Is dit geen serieuze tegenhanger ??

Waarom wel/niet ??

Wie werkt er met dit apparaat ??

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Ik snap wel waar jullie heen willen!

..Dus met andere woorden ben ik het zeker met jullie eens, bij mij ging het erover uit dat ondanks dat, het toch wel een nuttig ding is. En ik zou ook eerst investeren in de akoestiek en de monitors.
..

:) 'k Weet zeker dat (o.a.) ik 'm goed zou kunnen gebruiken!!

Hij lijkt me geweldig, maar qua prijs issie op dit moment voor mij niet haalbaar.

wat een bak zeg...kolere...:halleluja

door de warmte heb ik 'm nog niet uitgebreid kunnen testen,maar ik heb vandaag ff m'n 303 d'r door heen gegooid om wat presets te kunnen luisteren...echt bizar goed...alles even clean maar vet...de uren vlogen om,had niet eens door dat ik wegzweette in m'n studio...

wel een ingewikkelde bak,vooral het hele routing verhaal kost volgens mij nog wel wat tijd om door te krijgen...maar ik ben echt onder de indruk...denk aan een Fireworx met een betere klank,nog uitgebreidere fx chains,veel meer dsp power en dan 2 van die dsp's,veel verder te editten,met 1600 presets en heel veel routing mogelijkheden...zeg maar 8 keer een Fireworx met PCM 91 reverbs ingebouwd...

het kost wat,maar dan heb je ook wat...8)

Heel mooi spul, maar ruimschoots buiten het budget van mij en nog wel een paar hierzo denk ik....

Niche spul, superieure kwaliteit maar met een prijskaartje waar je echt niet vrolijk wordt. Zelfde geld voor andere Hi-end mastering/efx spul. (Eq's en compressors van 6000 euro bijv)

Ik heb dan toch liever wat meer verschillende spullen, dan een enkel apparaat.

Als je niet (bij wijze van spreken) op geld hoeft te letten (of alles via "de zaak" ) doet, kan ik me voorstellen dat je toch zoiets koopt. Ik zou dat op een gegeven moment ook wel doen, zo decadent ben ik dan ook weer wel ;)

Wanneer vind ik nu eens een zak met geld in de struiken? :D

HAHAHA, Ja, smackos natuurlijk!!! niet praten over dingen die je nooit met elkaar vergeleken hebt he!!!

Origineel geplaatst door smackos
Ah joh dat kan een ZOOM rfx1000 ook allemaal.

En de Behringer schijnt nog beter te zijn...

BTW:

Waar is die thread trouwens gebleven over de group-buy voor een H8000-FW?

Is die soms (door de moderators?) verwijderd...? Zo ja, waarom dan? De sfeer werd dan wel wat minder vriendelijk aan het einde van die thread maar het idee voor een group-buy is natuurlijk wel erg OK.

En hoe nu verder voor de serieus geinteresseerden? Toch gewoon verder met OJS (die gewoon eerlijk handelt zoals hij indertijd kennelijk ook met de KSP8's heeft gedaan) of via Grooveron (die namens 'dat kleine audiogear winkeltje in Eindhoven...' spreekt)?

Bericht door een moderator:
Jip, die thread is weggehaald en in het feedback forum staat waarom.
Serieuze mensen hebben zich al aangemeld aangezien het 24 juli geweest is en hebben derhalve de contactgegevens.. 'die winkel in eindhoven' kun je ook altijd bereiken.

Origineel geplaatst door smackos
Ah joh dat kan een ZOOM rfx1000 ook allemaal.

Ah, gelukkig! Had ik bijna de Eventide gehaald, terwijl ik al een soortgelijke bak had!! :D

Serieus, zijn die reverbs erin ook zo vet? :)

vraag ik me ook af.

En nog een vraagje:
hoeveel verschillende effecten kan je tegelijk over eenzelfde kanaal gooien? 1? (vind dit niet op de site van eventide)
wil dat wel weten.

Gagarin

je kan 2 presets over het zelfde kanaal gooien. met processor A eentje met de processor B eentje.

Je kan die presets ook editten en dan presets samenvoegen en weer als een nieuwe preset opslaan op die manier kan je heel veel presets over hetzelfde kanaal gooien.

Ik zit al een tijdje te g...eeh kwijlen op een h8000, maar t zal nog wel een paar jaartjes duren voor ik er aan denk om een gelijkaardig product aan te schaffen.

Nu, mijn vraag is: zijn er hier mensen die zich in het helse diepe dsp gedeelte van deze effectenbak wagen? Ik ben al een tijdje serieus bezig met reaktor en ben razend benieuwd hoe je deze qua werkwijze/kwaliteit vergelijkt met een eventide. Ik ga er alvast vanuit dat de basis blocks een stuk beter zijn (alhoewel je die in reaktor ook niet weinig kunt verbeteren.)
Kun je al de factory presets in Vsig downloaden om ze dan te ontleden of is dit niet mogelijk?

Back