Waar kan ik gekraak pick-up vinden (wave file)

Ferry123

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben op zoek naar kraakgeluiden zoals te horen vlak voor een lp begint. Kan iemand me hierbij helpen, heb het hier en elders niet kunnen vinden...

Beetje nep hè... Ik neem 't gewoon zelf op! Mooi oud Dual-spelertje met zo'n houten bak, gewoon rechtstreeks m'n audio-interface in, en klaar! Klinkt als een klok. Leuk om daarna met bijv. een ES1 in stukjes te knippen om daar vervolgens weer ritmes mee te bouwen... Nou ja, offtopic...

Danks voor de links.

Nee, ik heb geen pick-up, maar het idee er een te kopen om vervolgens lp-gekraak op te nemen spreekt me erg aan.

HIERZO heb ik een paar ruis mp3`s online gezet voor je.
Zelf opgenomen van nieuw en oud vinyl. De rest mag je zelf knippen, plakken en verbouwen :)

Origineel geplaatst door Phony
Zelf opgenomen van nieuw en oud vinyl. De rest mag je zelf knippen, plakken en verbouwen :)

Rechtenvrij?

Origineel geplaatst door Catalunya
Rechtenvrij?

Nouja, ik neem aan van wel. Ik heb het zelf van platen gesampled. Die kraakjes zaten er nog niet in toen ik ze nieuw kreeg..... Dus ik neem aan dat die artiesten daar geen rechten aan kunnen ontlenen :biertje: Tenzij ze van tevoren al hebben bepaald hoe die platen zouden gaan kraken ;)

Maarum, gewoon aan het begin en eind van de platen een "kaal" stukje opgenomen, staat verder geen muziek op ofzo.

zit er in cubase niet zo'n pluginnetje, hoever terug in de tijd, hoeveel lofi?

Nouja, ik neem aan van wel. Ik heb het zelf van platen gesampled. Die kraakjes zaten er nog niet in toen ik ze nieuw kreeg..... Dus ik neem aan dat die artiesten daar geen rechten aan kunnen ontlenen :biertje: Tenzij ze van tevoren al hebben bepaald hoe die platen zouden gaan kraken ;)

Maarum, gewoon aan het begin en eind van de platen een "kaal" stukje opgenomen, staat verder geen muziek op ofzo.

Vind dat je het netjes hebt gedaan voor de topicstarter. complimenten

tnx. Ik had ze eerder al `ns opgenomen voor mezelf. Dus ik hoefde ze alleen nog even op te zoeken en online te knallen. Kleine moeite toch? :) Het is anders zo rot als je zelf geen platen kunt samplen.:bekdicht:

Origineel geplaatst door Leo
zit er in cubase niet zo'n pluginnetje, hoever terug in de tijd, hoeveel lofi?

Grungelizer

in ableton zit er een vinyl emulator... mss even laten doorhalen door iemand met ableton?

Het swingt

Het swingt

Thanx a lot!

I'm lovin' it. Het swingt, die laatste...

Back