Vst basgitaar plugin?

djdeon

Pulserend Lid
Weet iemand of er een VST plugin is waarmee je een basgitaar kan simuleren? Ik heb volgens mij wel eens zoiets gezien in een Interface ofzo maar ik kan het niet meer terugvinden

Dit is er van Steinberg: Virtual Bass

intro_vb1.jpg

De Bass plugin zit standaard bij Cubase. Klinkt niet echt overtuigend overigens.

in mijn laatste nummer heb ik gebruik gemaakt van reFX Slayer

ScrShot_Full.gif

Ik vond hem best redelijke bass-presets hebben. Wellicht dat het ook iets voor jou kan betekenen.

OnAcid heeft wat last van de hokjesgeest heb ik het gevoel. Men mag gerust verder kijken dan de neus lang is hoor 8o)

I-Eye, het basgeluid is op zichzelf wel goed, maar kwa vibe klinkt een live opgenomen bas gewoon heel anders. Minder statisch zeg maar...

je kunt natuurlijk ook een zooi samples trekken van een echt ingespeelde baslijn. Klinkt denk ik in veel gevallen realistischer dan zo'n basgitaar synth (natuurlijk wel minder tweakbaar)

Origineel geplaatst door Pjotr G
je kunt natuurlijk ook een zooi samples trekken van een echt ingespeelde baslijn. Klinkt denk ik in veel gevallen realistischer dan zo'n basgitaar synth (natuurlijk wel minder tweakbaar)

Ik wil wel een baspartij inspelen voor
mensen die daarin geinteresseerd zijn :doei:

ik denk dat daar altijd wel mensen in geinteresseerd zijn...

Ik heb die Virtual bass plugin geprobeerd maar die vond ik eigenlijk nergens naar klinken. Ga vanavond die slayer maar ff proberen.

Als je al zo'n aardig aanbod hebt van Kat, dan kun je beter even een nep basslijntje maken in Midi en vragen of hij het even na kan spelen...

Ik laat iig nog van me horen Kat Yidaki. Zelfs als ik daar onverhoopt een reis voor naar R'dam moet ondernemen... Das heel ver weg, toevallig... :)

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Ik laat iig nog van me horen Kat Yidaki. Zelfs als ik daar onverhoopt een reis voor naar R'dam moet ondernemen... Das heel ver weg, toevallig... :)

Mwoah, we hebben tegenwoordig toch Internet? Dat verkort de reistijd aanzienlijk :D

Tja, internet... dat is geloof de techniek die van ieder zombies maakt? Ik werk er in alle graagte aan mee ;)

djdeon, de slayer al geprobeerd?

Back