King of Snake
Dirty
Je kent het wel: je gebruikt een programma als Cubase om je muziek mee te maken, maar eigenlijk heb je het idee dat je nog niet een fractie van de features gebruikt die het programma te bieden heeft. Met dat idee ben ik de afgelopen paar dagen bezig geweest om me eens wat meer te verdiepen in Cubase SX, om zo beter, sneller en efficienter te kunnen werken. Gewoon met de handleiding erbij
Het heeft me al heel wat opgeleverd, zeker als je even de tijd neemt om met het instellen van sneltoetsen aan de slag te gaan. Voor m'n werk werk ik met video editing software zoals Final Cut Pro en After Effects, en ik merkte dat ik daar veel efficienter en sneller mee werkte dan met Cubase, simpelweg omdat ik er iedere dag uren mee werk en om het werktempo bij te houden zo veel mogelijk sneltoetsen in m'n geheugen heb zitten. Ik ben deze tactiek dus nu ook voor Cubase aan het toepassen en ik kan iedereen aanraden, als je je nog nooit echt in de diepte hebt begeven met je software, om het toch eens te doen. Een middag echt gefocused dingetjes leren helpt al enorm.
Dat wou ik maar even kwijt
Het heeft me al heel wat opgeleverd, zeker als je even de tijd neemt om met het instellen van sneltoetsen aan de slag te gaan. Voor m'n werk werk ik met video editing software zoals Final Cut Pro en After Effects, en ik merkte dat ik daar veel efficienter en sneller mee werkte dan met Cubase, simpelweg omdat ik er iedere dag uren mee werk en om het werktempo bij te houden zo veel mogelijk sneltoetsen in m'n geheugen heb zitten. Ik ben deze tactiek dus nu ook voor Cubase aan het toepassen en ik kan iedereen aanraden, als je je nog nooit echt in de diepte hebt begeven met je software, om het toch eens te doen. Een middag echt gefocused dingetjes leren helpt al enorm. Dat wou ik maar even kwijt