Fruityloops (Storing)

Leendert

Gedeactiveerd account
Ik heb heel vaak als ik mijn gemaakte kicks/melodieen in fruityloops beluister helemaal geen ruis of niks erdoorheen. Maar als ik ze render en dan afluister in de mp3 krijg ik vaak geruis. Ik zet ffe een bijlage erbij van wat ik dan krijg en ik hoop dat iemand weet wat er fout zit? Amen. :halleluja

Attachments

• junglist kick.mp3
    126,2 KB · Bekeken: 109
Het is tenslotte een hardcore kick? Die distort je juist? Maar even niet daarover, want sommige vinden het wel mooi en andere niet. maar het gaat nu over een probleem daar heb ik tenslotte dit topic voor geopend. Weet je hoe het komt?

Ik heb nu een iets oudere winamp van Service pack 1 home edition maar met alle andere nummers heb ik het niet, maar jij hoort dat geruis niet alleen de distortion op de kick?

Misschien is het de combinatie met mijn geluidskaart en de media player. Ik zal eens kijken of ik met een andere media player het niet hoor.

Nope, nog steeds last van..

Ik heb een Realtek AC97 Geluidskaart (onboard), misschien heb ik de verkeerde driver? Ik heb er een bijgekregen toen ik deze pc tweedehands kocht en voordat ik hem opnieuw moest installeren was er niks mis met het geluid.. Ik denk dat ik iets fout doe misschien iemand die er meer verstand van heeft?

Ook wil ik er even bij melden dat ik het alleen heb bij sommige eigen gemaakte stukjes.. heel wazig.

Laatst gewijzigd:
Probeer bij de mixer is de main wat omlaag te gooien. Weet niet of het met renderen helpt, maar als je van buitenaf dingen opneemt helpt dat wel.

Maar je kan het natuurlijk proberen

Nope, helaas.. was te proberen maar werkte niet.

Ik merk nu dat het met .wav files niet is.. maar ik merk wel hoe verneukt mn kick klinkt als ik render :dubbel:

is je windows niet rot? ik gebruik ook junglist voor kicks maar dit krijg ik nooit misschien je driver van je geluidskaart ff checken of misschien met exporteren een verkeert ding aanstaan ja zeg maar wat zou het verder ook niet weten

de asio for all driver werkt trouwens ook wel bij jou ik heb zelf sblive en onboard zelfde als jij en dan ook nog die asio driver werkt perfect hier

Origineel geplaatst door Leendert
Nope, helaas.. was te proberen maar werkte niet.

Ik merk nu dat het met .wav files niet is.. maar ik merk wel hoe verneukt mn kick klinkt als ik render :dubbel:

He ik denk ik heb een idee! gebruik een limiter?

ik exporteer ook nooit naar mp3 trouwens als je het met wav niet hebt dan zou ik gewoon razorlame of iets dergelijks gebruiken voor je converteren naar mp3

nee een limiter of de master zachter helpt egt niet, dat is een ander soort geluid. Je gebruikt de distortion van junglist zelf? Oh w8, in 1 van de eerdere versies had FL6.0 een bug in het programma, met de nieuwste, 6.0.8 heb ik er iig geen last meer van. Er was toen iets fout met mp3 rendering, en geloof ook het gebruik van EQUO.

Origineel geplaatst door trancemo6
He ik denk ik heb een idee! gebruik een limiter?

Umh.. Ja multiband compressor. En ik had iets van 5 distortion op 2 fx en die naar elkaar toegelinkt ofzoiets. gewoon om uit te proberen of dat kon.

nee een limiter of de master zachter helpt egt niet, dat is een ander soort geluid. Je gebruikt de distortion van junglist zelf? Oh w8, in 1 van de eerdere versies had FL6.0 een bug in het programma, met de nieuwste, 6.0.8 heb ik er iig geen last meer van. Er was toen iets fout met mp3 rendering, en geloof ook het gebruik van EQUO.

Ja, ik heb een oudere versie. Kan ik die gewoon updaten op de fruityloops website? :okdan:

Origineel geplaatst door Leendert
Umh.. Ja multiband compressor. En ik had iets van 5 distortion op 2 fx en die naar elkaar toegelinkt ofzoiets. gewoon om uit te proberen of dat kon.

Ja, ik heb een oudere versie. Kan ik die gewoon updaten op de fruityloops website? :okdan:

dan ligt het daaraan, zeker weten. Yep als je de legale versie hebt kun je dat van hun site doen idd.

Back