Hard Techno (schranz) kick

Hoe maak je geluid hol?

-->reverb

Hoe maak je geluid pompend?

-->compressie

voila!

(dat geluid houden ze hier op 't forum erg van ..... not!
:duivels:

suc 6!

In welke volgorde zet je ze neer? 909 > Sherman > Comp > Mackie of 909 > Comp > Sherman > Mackie? Of wellicht zelfs 909 > Mackie (open met de gain) > Sherman > Comp?

Overweeg anders de optie om geluiden te layeren; speel gelijk met de 909 kick een sample af. Of zet de snare heel zachtjes en voornamelijk op ruis en knal die er ook overheen. Aparte outputs gebruiken en dan even kijken wat je mengtafel nog aan EQ kan doen.

Origineel geplaatst door tragmadat

Spreek voor jezelf!

8~ 'k Vind 't heerlijk, van die pompende kicks!

Hoe precies maken..?

Uhh, ik draai meestal net zolang aan de compressor-, distortion-/overdrive-, filterknoppen etc. totdat ik het naar m'n zin heb.
Denk aan extreme instellingen, en van daar uit terug werken; of andersom..

Sja, succes :erm:

ik zou zoiezo de sherman (bij extreem gebruik dan) pas na de compressor gooien, als je die sherman voor de compressor gooit dan ziet de compressor niet meer het verschil tussen het begin van de kick en het einde van de kick.

Ik zou de decay van je kick korter doen en de delay erafhalen. Verder is de kick prima bruikbaar, alleen is de rest niet zo imo.

Juist inderdaad!
En het valt altijd te proberen je koptelefoonuitgang via drie verschillende auxbussen en een gitaardistortion met alle overdrive UIT eeen heeeeeel klein beetje erbij te mixen met een overstuurfeedbacktijd van 1/3 van je bpm delaytijd

oh ja ....:duivels: :duivels: :duivels:
****ik ben enorm slecht verzekerd dus ......

De kick die je nu hebt is al bijna goed volgens mij. Luister wel op pc speakertje nu.
Op de kick een compressor, lange attack (30 a 40 ms) korte release.
Limiter op de mix, release zo'n 40 ms.
Probeer dit 's.

Schranz is volgens mij voor 99% software. En als het dan toch persee outboard moet, dan het liefste via een digitale mixer om dat mooie digitale randje niet te verliezen.

Ik zou die 909 eruithalen.. en ergens een tekno kick pack vandaan trekken.. Overigens vindt ik dat stukje van jou meer pompen dan eerder geposte voorbeeld.

Origineel geplaatst door tragmadat
Hoe maak je geluid hol?

-->reverb

Hoe maak je geluid pompend?

-->compressie

voila!

:duivels:

suc 6!

hol ook door niet de juiste instellingen op een filter :geslaagd:

Hier een kick, met een compressor bij het 2e gedeelte, gewoon een sample met compressor uit fl studio

Attachments

• technokick.mp3
    105 KB · Bekeken: 134
Back