Hard Techno (schranz) kick

gooi je gain omhoog

Die gasten die dat maken gebruiken vast ook geen echte 909, die halen dat gewoon van een Schranz rave maximum heiBe hits sample CD

Een 909 kan niet alles

ga lekker Skooly D beats maken met die 909 ipv dat ding te misbruiken met deze teutoonse narigheden! :D

Ik wil het juist rechtstreeks uit me 909 halen dat is het hele punt
Samples ergens vandaan plukken kan iedereen toch? Daar is geen kunst aan!

een 909 kopen, dat kan iedereen toch? daar is geen kunst aan!

;)

Re: Hard Techno (schranz) kick

Origineel geplaatst door E.S.P.
Hoe kom ik toch tot die Hard Techno kick? Je weet wel zo'n holle, pompende kick.

Ik gebruik een 909, DBX 266 XL, Mackie mixer en evt Sherman Filterbank.

Kom maar niet tot zo'n kick of het gaat allemaal erg dof klinken..

909 zwaar oversturen op de mixer...aanpassen naar smaak met eq (voor een holle kick dus laag weghalen en/of midlaag toevoegen en/of door de sherman halen en dan het highpass filter gebruiken en/of veels te hard in de sherman pompen)....eventueel ergens tussen deze stappen reverb toevoegen.....dan het geheel samen door de dbx halen....

klaar is klara...

of : neem wat hardstyle kicks van sample-cd's...gooi die in Kontakt...pleur er naar eigen smaak een rij distortions,compressors,filters en meer op....

Origineel geplaatst door tragmadat
Juist inderdaad!
En het valt altijd te proberen je koptelefoonuitgang via drie verschillende auxbussen en een gitaardistortion met alle overdrive UIT eeen heeeeeel klein beetje erbij te mixen met een overstuurfeedbacktijd van 1/3 van je bpm delaytijd

oh ja ....:duivels: :duivels: :duivels:
****ik ben enorm slecht verzekerd dus ......

oh dat moet ik echt proberen :D

voor die shranz kicks heb je in mijn mening niet eens een sherman nodig.

hoe ik ze doorgaans maak.

je begint met een droge kick die je of iets omhoog tuned zodat die wat meer mid krijg of je geeft hem met je eq wat mid.

daarna haal je hem door je reverb. nu is de afstelling van je reverb van groot belang!
maak een korte reverblengte en hou hem MONO (essentieel voor die shranzkicks)

en dan het afmakende deel van de reverb : speel met de predelay ervan en verschuif de galm
in tijd vooruit totdat die een leuke samenspel met de kick vormt. doordat de galm zo kort is klinkt het als een soort rollen van de de kick zelf :)

en da als laatste pomp je hem door je compressor heen, de precieze afstelling daarvan kan je naar smaak zelf uitproberen alleen moet je hem wel wat gain bijgeven wanneer je hem de compressor uitstuurt. niet zoveel dat hij helemaal kapot word geslagen (de dbx'en hebben veel xtra gain te bieden hehe) maar subtiel wat dbtjes erbij zodat het precies de shranzkick word die jij zocht.

en dan de kleine variaties die je dan uitvoert met de toonhoogte / mid-eq / reverb / attack&decay instellingen van je compressor maken de verschillende shranz hardtechno kicks :)

dus vet distorten zit er niet bij !

dat kapotte van shranz komt vaak juist doordat ze de master flink openschroeven en zo de kick de rest van de geluiden half kapot laten slaan en het een lekker ranzig randje geven :)

als je eenmaal deze basiskick in de vingers hebt dan is het tijd om subtiel je sherman eens aan dit geheel toe te voegen en echt helemaal los te gaan, maar subtiel zal je dan wel te werk moeten gaan voor je ineens de bruutste industrial harcore kicks hebt gefabriceerd ;) (wat vaak deze shranzachtige kicks als basis hebben met een highpass filter die ongeveer 3/4e 4/5e dicht is gedraait denk aan die scheeurende rude awakeningkicks)

Back