Inca88 probleem

harm99

Nieuwkomer
Ik ken het forum al een tijd maar tot nu toe alleen maar gekeken. Na de zoekfunctie gebruikt te hebben en geen antwoord te hebben gevonden een vraag over de INCA88. Ik heb de kaart een tijdje geleden gekocht via dit forum maar laatst pas een keer geinstalleerd maar kreeg de kaart niet aan de praat. Ik heb in die pc de volgende configuratie:

Moederbord - ASUS A7V266-c
Processor - AMD 2400+
Windows XP sp2

De drivers installeren gaat prima maar ik krijg allemaal errors in cubase. Als ik cubase opstart dan krijg ik soms de meldeing dat er iets niet goed is met de ASIO settings en dat deze dus niet geladen kunnen worden en cubase werkt dus niet. Soms start cubase op zonder deze melding maar dan stopt deze er mee na 5 minuten met de melding dat het de connectie met de geluidskaart heeft verloren. Na het verwijderen van de Inca88 en er een andere geluidskaart er ingezet te hebben werkt de pc prima.

Ik heb het ook geprobeerd met Win98 SE maar met hetzelfde resultaat. Wel heb ik via het internet begrepen dat de kaart het met sommige moederborden (chipset) niet werkt. Nu is mijn vraag zijn er hier mensen die deze kaart nog gebruiken (ik weet dat de kaart oud is) en welk moederbord ze dan hebben.

BvD

jouw moederbord

De VIAkt266 chipset staat er volgens mij om bekend niet super te zijn voor audio. Ik heb 'm zelf ook in mijn pc zitten en mijn latency met een phase22 kaart is niet helemaal optimaal (niet dat ik er last van heb ofzo, maar in cijfers had het beter gekund!)

Ic3gl0vE

Dank voor je reactie, is er niemand met zo'n kaart die kan vertellen welke configuratie hij/zij heeft?

Slipperman

Bedankt voor je reactie, ik zal kijken of er nog zon'n bord te krijgen is.

Audiotrack Inca88 ... een OEM product van onze grote vrienden ESI ('t vroegere Egosys). Met die wijsheid op zak betekend dat er vast wel drivers uitzijn met betere support.

Descritpion: Audiotrak INCA88 EWDM Audio Driver V3.601 Windows 98SE/ME/2000/XP.--This is the latest driver update for INCA88.--This update also includes ATPCI.EXE utility in the driver folder.--Run the utility and try to adjust the latency timing for the PCI slots.--Use this utility only when you have unstable PCI card performance due to your motherboard's PCI latency setting.
Zou dat het kunnen zijn? bron

Zoek anders even op het uitstekende http://www.esiforum.com

Back