Synth advies

daniel79

Nieuwkomer
Ik ben aan het twijfelen tussen 2 synths. De Virus C of de Waldorf Q rack. Ik maak zelf dancemuziek van heel rustige loung tot rustigere techno. "gevoelsmuziek" met veel percussie. Nu ben ik gisteren bij Feedback geweest in Utrecht. Maar allebei de bakken klinken supervet. Hebben jullie een advies? Bij voorbaat dank, Daniel

Welkom!

Welkom!

OP ons mooie forumpie, helaas heb ik niet echt tips voor je, alleen van horen zeg maar..

Maar in ieder geval wellekomen

Origineel geplaatst door #JK#
Ik zou absoluut voor een Virus C gaan.

Jaa! Neem lekker wat iedereen al heeft! Kikke!

Origineel geplaatst door marten

Jaa! Neem lekker wat iedereen al heeft! Kikke!

Doe dat zeker, dan hebben mensen die een novation gebruiken tenminste nog een authentieke sound.............

Ik snap ook effe de vraagstelling niet, je maakt van lounge tot rustigere techno, en dan twijfel je tussen een virus en een waldorf Q-Rack. Terwijl beide synthesizers (en vooral de virus) vooral voor het harde werk inzetbaar zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil binnenkort naast mijn supernova ook nog een virus hebben, maar als 1ste aanschafs keuze lijkt mij de novation nova/supernova/k-station/ een stuk beter dan de huidige 2 keuzes. :halleluja

Ik zou absoluut voor een Q Rack gaan!

(dit om even de realitiviteit van zo'n vraag te illustreren).

Maw: ga nog eens een paar keer naar de winkel en schroef de synths eens tot ze gaan trillen op hun componentjes (probeer de effecten van de virus bv eens af te zetten en kijk eens hoever hij komt :engel: ) Jij alleen kan beslissen hetgeen het beste bij je past. ja misschien je ouders, je zus en vriendinnetje ook, maar die kennen niks van synths, dus...

Origineel geplaatst door DJ_C-Code

Ik snap ook effe de vraagstelling niet, je maakt van lounge tot rustigere techno, en dan twijfel je tussen een virus en een waldorf Q-Rack. Terwijl beide synthesizers (en vooral de virus) vooral voor het harde werk inzetbaar zijn.

ik ben het helemaal met c-code eens. vooral de virus is een ragbak. ik zou dan ook gaan voor een novation of een roland jp. deze zijn toch meer geschikt voor het rustige werk.

daarbij komt dat je de novation en de roland met een hoop draaiwerk ook best ruig kan klinken.

groet bass-molecules

Origineel geplaatst door bass-molecules

daarbij komt dat je de novation en de roland met een hoop draaiwerk ook best ruig kan klinken.

Lees gerust: Kunnen krijsen als een krolse kater op een hete zomeravond:halleluja

het is alleen zo jammer dat een JP te weinig power heeft om z'n envelopes klikvrij te houden.

Laatst gewijzigd:
als ze allebei vet klinken en je hebt ze goed uitgeprobeerd en je vindt ze even makkelijk in gebruik..

dan koop je toch de goedkoopste

Origineel geplaatst door #JK#
het is alleen zo jammer dat een JP te weinig power heeft om zo'n envelopes klikvrij te houden.

Je gebruikt zeker alleen Cakewalk...:duivels:

Kwestie van goed afstellen, volleges mien...

nee helaas is daar niks aan te doen; Roland erkend dit probleem, maar doet er niks aan (ze zeggen dat het hoort volgens de manual)

En dat item Cakewalk is meer bedoeld voor gear users die wat anders willen dan de rest toch (ipv bv. Logic, Cubase,Nuendo,Pro tools of DP) :)

Origineel geplaatst door bass-molecules

ik ben het helemaal met c-code eens. vooral de virus is een ragbak. ik zou dan ook gaan voor een novation of een roland jp. deze zijn toch meer geschikt voor het rustige werk.

groet bass-molecules
Is de Roland JP niet meer een trancebak dan?

Uit een trancebak kun je ook elektro/klassieke/drum/tibetaanse/ruft/zaagtand geluiden halen.

Ligt eraan wat je ermee doet...

Tja voor techno zouden de door jou genoemde synths zeker leuke bakken zijn maar als je ook lounge wil maken... De Virus misschien omdat deze zowel vriendelijk als boos kan zijn. De Waldorfjes... Tja, van de zware jongens kun je geen Teletubbie maken, dus die zou ik dan afschrijven.

Ik zou juist kiezen tussen een Novation, Virus C of Nordrack 3. De Virus heb ik al gezegd waarom. De Novation omdat deze zowieso wat rustiger is en de Nordrack 3 om dezelfde reden als de Virus C en als extra pluspuntje de oneindig draaiende knoppen.

hmzzzzzz gevoelsmuziek met veel percussie zeg je? misschien een nordrack 2 in combinatie met rackattack? maar goed, dat was niet je vraag, dat was de keus tussen een virus en een Q, en daar weet ik het antwoord niet op, behalve dan dat ik een zwak heb voor waldorf ;)

Back