VSTi Rob Papen Synth

als de prijs-kwaliteit verhouding goed is hoef je je geen zorgen te maken...vriend van me programmeert ook software en ook al wordt dat ook gehacked zijn er gelukkig nog genoeg mensen die er netjes voor betalen zodat het wel uit kan

Kan zijn, maar dan hebben we het niet meer over een vsti. Of je moet zo'n ding met je handen kunnen oppakken en aan je harde schijf kunnen plakken...
En dongles, iedereen weet dat dat complete onzin is. Kwaadwillenden trekken in 5 minuten een crack van het net, helaas.

Ik denk dat het gewoon fatsoen is om er voor te betalen het is tevens al goedkoper dan Hardware dus wat liggen er dan mensen nog te zeiken!
Het enigste wat je bereikt door de zaak te cracken is dat de programmeurs er mee kappen en dan hebben we helemaal niets meer en laten we nu eerlijk zijn voor 149 Euro zo'n Rob Papen Synth dat is toch een weggevertje !

Origineel geplaatst door bikkel

Hardware is the ultimate dongle.

En die hardware word steeds minder verkocht doordat je veel ook met software kunt doen.

Kijk maar eens naar de gigantische terugval van sampler verkoop van Akai en E-mu.

Groetjes,
Rob

..ik denk en merk trouwens ook wel veel dat mensen die software professioneel gebruiken deze eerst illegaal op 't net halen om 'm ff te proberen. en als 't dan bevalt kopen ze 't alsnog. support en upgrades enzo werkt toch echt makkelijker als 't legaal is..
maar 't is ook zonde om 100'en €€ uit te geven aan iets als je niet zeker weet of het wel is wat je zoekt..

Origineel geplaatst door oozi
..ik denk en merk trouwens ook wel veel dat mensen die software professioneel gebruiken deze eerst illegaal op 't net halen om 'm ff te proberen. en als 't dan bevalt kopen ze 't alsnog. support en upgrades enzo werkt toch echt makkelijker als 't legaal is..
maar 't is ook zonde om 100'en €€ uit te geven aan iets als je niet zeker weet of het wel is wat je zoekt..

Dat klopt. Word vaak gedaan.
In mijn geval heb je de demo-versie tot je beschikking.
Het enigste wat je dan hebt is een beperkt aantal dagen of een irritante geluid om de zoveel seconden.:biertje:

Efin..we kunnen niet meer dan ons best doen en hopen dat diegene die het bevalt ook zo eerlijk is om ons een boterham te gunnen.

:koffie:

Rob

Heb je al enig idee wanneer ie leverbaar is Rob ? En komt er voor DSF-ers nog een speciale aanbieding? Bijvoorbeeld het VSTI voor de normale prijs en dan voor 50 euro erbij een avondje programmeren ? Zou leuk zijn, die 50 euro moet je nat. met een korrel zout nemen .:D

Origineel geplaatst door Kevin
Ik denk dat het gewoon fatsoen is om er voor te betalen het is tevens al goedkoper dan Hardware dus wat liggen er dan mensen nog te zeiken!

Dat is nu weer niet helemaal zo. Stel dat ik als voorbeeld de Kurzweil K2600 neem. Dure workstation? Ja. Maar als ik moet zorgen voor een computer met bijbehorende software en 10 gebalanceerde outs dan denk ik dat ik er kwa prijs nog niet eens zo heel veel vanaf zit. Verder is er voor tweedehands software eigenlijk geen markt, wat inhoud dat als iets je niet meer bevalt na verloop van tijd, je er niks voor terugkrijgt. Iedereen kiest zijn manier van werken, maar als je kiest voor de software route, dan is het inderdaad het fatsoen dat je moet opbrengen om de maker ervan te belonen. *D

Er valt inderdaad wel wat voor te zeggen.

Ten eerste is je jarenlange ervaring niet alleen geschikt om klank te kunnen beoordelen en om mooie patches te kunnen schrijven, maar ik denk dat je ook nog wel een aardige beeld hebt van wat nou een goede synth interface is.

En een VA synthesizer is een wezenlijk ander apparaat dan een sampler in die zin dat een sampler zo veel meer functies heeft, bijvoorbeeld ook met grote aantallen files werkt, dat het sowieso beter tot zijn recht komt met een zo groot mogelijk editscherm.

Er is een reden dat mensen die al jaren met software (gekraakt, dus gratis) werken toch hardware synths kopen.

Maar goed dat is een hele andere discussie.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de demo, ik hoop niet dat de beperkingen zo irritant zijn dat ik hem na 2x niet meer wil gebruiken.......een piep tussendoor kan mensen toch echt danig wegjagen bij je produkt.

Origineel geplaatst door robpapen
Sommige namen zijn inderdaad ook gewoon te gebruiken.
Als 99% van de VSTi gebruikers gekraakt gebruikt, kan ik beter bij AH vakken gaan vullen =(
Laten we dus hopen dat het maar 80% is. En dat van de overige 20% er 10% mijn VSTi synth koopt.

Cheers,
Rob

Een discussie over motieven en wat al niet klopt van crackers lijkt me niet op z'n plaats. Net zo min als een hardware vs software discussie. Maar ik probeerde ook al aan te geven dat het meer een grap was dan serieus.

Maar ik ben er zelf mee begonnen dat klopt. Wellicht omstreden en dat was niet echt de bedoeling.

Je kunt voor een eerlijke prijs een goed produkt kopen (neem ik aan). Er zijn ook concurrenten (zal geen namen noemen) die ook voor een redelijke prijs een uitstekende kwaliteit leveren.

:bekdicht:

Origineel geplaatst door thegreatmuffin

Dat is nu weer niet helemaal zo. Stel dat ik als voorbeeld de Kurzweil K2600 neem. Dure workstation? Ja. Maar als ik moet zorgen voor een computer met bijbehorende software en 10 gebalanceerde outs dan denk ik dat ik er kwa prijs nog niet eens zo heel veel vanaf zit. Verder is er voor tweedehands software eigenlijk geen markt, wat inhoud dat als iets je niet meer bevalt na verloop van tijd, je er niks voor terugkrijgt. Iedereen kiest zijn manier van werken, maar als je kiest voor de software route, dan is het inderdaad het fatsoen dat je moet opbrengen om de maker ervan te belonen. *D

Klopt. Alleen die computer koopt men zowiezo toch al. En een snelle PC is verre van duur. Ook zijn de ASIO eluidskaarten van prima kwaliteit.
Hardware zal zeker blijven.
Dit vanwege de andere sound die iedere synth gewoon heeft. Ook is het staren naar een computer alleen ook niet altijd even leuk. Zo kun je met een computer ook minder leuke dingen meemaken.
Praktijk echter leert dat het op moment steeds meer richting computer gaat.
Belangrijk zal zijn de kwaliteit van de software.

:L Rob

Origineel geplaatst door Niels
Heb je al enig idee wanneer ie leverbaar is Rob ? En komt er voor DSF-ers nog een speciale aanbieding? Bijvoorbeeld het VSTI voor de normale prijs en dan voor 50 euro erbij een avondje programmeren ? Zou leuk zijn, die 50 euro moet je nat. met een korrel zout nemen .:D

Eind November is hij gepland.
Komende weken is echt presets bouwen, presets bouwen en presets bouwen. 8)

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door bikkel
Er valt inderdaad wel wat voor te zeggen.

Ten eerste is je jarenlange ervaring niet alleen geschikt om klank te kunnen beoordelen en om mooie patches te kunnen schrijven, maar ik denk dat je ook nog wel een aardige beeld hebt van wat nou een goede synth interface is.

En een VA synthesizer is een wezenlijk ander apparaat dan een sampler in die zin dat een sampler zo veel meer functies heeft, bijvoorbeeld ook met grote aantallen files werkt, dat het sowieso beter tot zijn recht komt met een zo groot mogelijk editscherm.

Er is een reden dat mensen die al jaren met software (gekraakt, dus gratis) werken toch hardware synths kopen.

Maar goed dat is een hele andere discussie.

Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de demo, ik hoop niet dat de beperkingen zo irritant zijn dat ik hem na 2x niet meer wil gebruiken.......een piep tussendoor kan mensen toch echt danig wegjagen bij je produkt.

Software geeft je mogelijkheid om gekraakt te werken. Dat is het verschil. Hardware zul je fysiek moeten stelen om het te gebruiken. De drempel is het verschil.

Hardware heeft voordelen t.o.v. software en visa versa.
Mijn uitgangspunt is kwaliteit (altijd al geweest)
Het user interface is erg doorontwikkeld en alleen aangepast aan mijn wensen.

De storing in de Demo-versie is zeer acceptabel.
Nog even wachten en dan kun je hem zelf bespelen.

Rob

Origineel geplaatst door fuse

Een discussie over motieven en wat al niet klopt van crackers lijkt me niet op z'n plaats. Net zo min als een hardware vs software discussie. Maar ik probeerde ook al aan te geven dat het meer een grap was dan serieus.

Maar ik ben er zelf mee begonnen dat klopt. Wellicht omstreden en dat was niet echt de bedoeling.

Je kunt voor een eerlijke prijs een goed produkt kopen (neem ik aan). Er zijn ook concurrenten (zal geen namen noemen) die ook voor een redelijke prijs een uitstekende kwaliteit leveren.

:bekdicht:

Nou Radium was de enigste naam waarover ik twijfeld, ook omdat het radio actief is. Dass nie zo leuk.
De rest van de namen zoals eerd gezegd zijn algemeen en zeker te gebruiken.:okdan:
De grap vond ik niet zo leuk. Zand erover omdat je zelf al aangaf dat het niet de bedoeling was.

:biertje:
Rob

Haha, Rob. Je moest eens weten hoe lang ik het heb volgehouden met m'n amd k6-2 en 64 mb geheugen. Toen zat iedereen al bij z'n P3's en snelle Athlons. Ik heb eigenlijk een pokkenhekel aan pc's omdat ik er met werk ook al zo vaak achter zit. Was overigens wel een hele verademing toen ik uiteindelijk overstapte op een P4 en die 512 mb geheugen. Kom je erachter dat je je haat ten opzichte van computermuziek moet bijstellen.

Ik denk persoonlijk dat met name de echte jonge broekies die nu met muziek beginnen echte software die hards kunnen worden. Een heftige synth kan wat teveel zijn als je alleen een krantenwijk loopt. Software is veel toegankelijker omdat ze idd een huiswerk computer hebben. Ik denk zelf dat het grootste probleem van software de overzichtelijkheid blijft wanneer je meerdere muziekapplicaties aan hebt staan. Dan heb je aan twee monitoren nog niet genoeg om alles in een keer te overzien.

De tijd dat je met alleen software geen professionele nummers kan maken ligt iig al ver achter ons als je het aan mij vraagt. De vooroordelen moeten alleen nog even weggewerkt worden.

Eind November... Kan niet wachten op de demo :)
En idd, stel desnoods een tijdelijke gebruiksdatum in ipv een pieptoon om de zoveel seconden/minuten. Dat is net als een klapperende deur wanneer je aan het werk bent of slaapt. Wordt je gewoon echt pissed van. Veel succes met presets bouwen enne, niet vergeten hè: De dikke MOOG Muffin Sound haha ;)

Heel eerlijk gezegd denk ik dat er qua softsynths in de VA sector zoveel concurrentie is dat je misschien ook wel een andere type synth kunt bedenken/bouwen.

Vond Absynth op zich al redelijk vernieuwend. En om bijv analoge type blokken te gaan combineren met wavetable of vector synthese of zoiets is misschien wel grappig.

En de trend lijkt wel een beetje naar Romplers (met wel giga's aan samples) te gaan met massa's presets. Misschien wel praktisch voor de preset mensen maar neemt een beetje magie weg van het zelf 'bouwen' van geluiden.

Misschien erg prematuur maar heb je al ideeen voor een volgende type softsynth Rob? Of was die een droom die je uit moest laten komen. :)

Op zich een voedingsbodem voor een nieuwe draad van er weer nu aan zit te komen.

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Haha, Rob. Je moest eens weten hoe lang ik het heb volgehouden met m'n amd k6-2 en 64 mb geheugen. Toen zat iedereen al bij z'n P3's en snelle Athlons. Ik heb eigenlijk een pokkenhekel aan pc's omdat ik er met werk ook al zo vaak achter zit. Was overigens wel een hele verademing toen ik uiteindelijk overstapte op een P4 en die 512 mb geheugen. Kom je erachter dat je je haat ten opzichte van computermuziek moet bijstellen.

Ik denk persoonlijk dat met name de echte jonge broekies die nu met muziek beginnen echte software die hards kunnen worden. Een heftige synth kan wat teveel zijn als je alleen een krantenwijk loopt. Software is veel toegankelijker omdat ze idd een huiswerk computer hebben. Ik denk zelf dat het grootste probleem van software de overzichtelijkheid blijft wanneer je meerdere muziekapplicaties aan hebt staan. Dan heb je aan twee monitoren nog niet genoeg om alles in een keer te overzien.

De tijd dat je met alleen software geen professionele nummers kan maken ligt iig al ver achter ons als je het aan mij vraagt. De vooroordelen moeten alleen nog even weggewerkt worden.

Eind November... Kan niet wachten op de demo :)
En idd, stel desnoods een tijdelijke gebruiksdatum in ipv een pieptoon om de zoveel seconden/minuten. Dat is net als een klapperende deur wanneer je aan het werk bent of slaapt. Wordt je gewoon echt pissed van. Veel succes met presets bouwen enne, niet vergeten hè: De dikke MOOG Muffin Sound haha ;)

Die dikke Moog Muffin sound is al klaar :)
Zelf heb ik ook pas dit jaar een computer die snel genoeg is voor softsynths. Eerst was ik zeer kritisch, maar heb ook mijn mening moeten aanpassen. Als ik zelf de VSTi gebruik of een softsampler in een song en ik doe de song op een later tijdstip uploaden is alles al daar. Je hoeft niet te zoeken naar de juiste multi of sound is en kan meteen weer aan het werk. Inderdaad computer monitors kunnen niet groot genoeg zijn. Echter met wat disipline is zeer goed te werken.

De stoorsound in de demoversie is geen piep. Dus minder irritant. We proberen het zo aangenaam mogelijk te maken.

:okdan:
Rob

Origineel geplaatst door fuse
Heel eerlijk gezegd denk ik dat er qua softsynths in de VA sector zoveel concurrentie is dat je misschien ook wel een andere type synth kunt bedenken/bouwen.

Vond Absynth op zich al redelijk vernieuwend. En om bijv analoge type blokken te gaan combineren met wavetable of vector synthese of zoiets is misschien wel grappig.

En de trend lijkt wel een beetje naar Romplers (met wel giga's aan samples) te gaan met massa's presets. Misschien wel praktisch voor de preset mensen maar neemt een beetje magie weg van het zelf 'bouwen' van geluiden.

Misschien erg prematuur maar heb je al ideeen voor een volgende type softsynth Rob? Of was die een droom die je uit moest laten komen. :)

Op zich een voedingsbodem voor een nieuwe draad van er weer nu aan zit te komen.

Absynth heb ik zelf nog nooit geprobeert, maar ik hoor wel veel mensen erover raven.
De basis klank van veel native synths vind ik behoorlijk slecht. Kitcherig en opgepept met een EQ.

Mijn concept is een zeer goed klinkende synth met veel bruikbare presets. Een werkpaard.
Tuurlijk weet ik dat er veel VA is, ben echter overtuigd van het concept dat we hebben.

Uit de praktijk weet ik dat veel mensen presets gebruiken of deze als basis nemen en het iets wijzigen naar hun song toe.

Nieuwe synth concepten vind ik zeker boeiend. Heb echter weinig nieuws onder de zon gezien de laatste jaren. Als het te afwijkend is, kan het mij niet boeien. Mij gaat het erom of hetgeen wat er uit komt goed klinkt en te gebruiken is voor muziek te maken.

:L Rob

DSF preset namen voor Rob Papen VSTi Synthesizer.

Al gebruikt voor preset naam:

The Great Muffin Bass [map] Synth Basses
Nick Nova Bass [map] Synth Basses
Matt Second Bass [map] Synth Basses
Oozi bass [map] Sunth Basses
Sycorax [map] Moving sounds
Lavapool [map] Moving sounds
AuroraBorealis [map] Super Pads
Megatroid (mw3003) [map] Synth sounds
NorthernLight [map] Ambient Sounds
Unidentified [map]
High deciBel [map] Sequence Sounds
Phobos [map] Ambient Sounds
Bikkel [map] Dance Sounds
Doldy [map] Percussion Synth
Cyan Circle [map] Ambient Sounds
PjotrG [map] Synth Sounds
Etgin [map] Deep Basses
Shawe` [map] Distortionlize

Nog openstaand:

Xingeling
O'Love
Almeros
krZzZzZ
Yawgmoth's addict: voor een zaagende lead
Yawgmoth's dream : voor een (porta) moog achtige bas
Bahamut (soort draak)
actionhank
Belcanto (ijl koorklankje)
Depeche voor een kort gitaarachtig geluid
Claustrophoby voor het bekende minimoog solo geluid van Klaus Schulze
paradox - Korte stab voor bijv arp's
oxygen - Strings met opzwellenden noise
arctic - Noise/voice achtige chilly sound
eclipse - aanzwellende strings

Verder is ook de eerste demo-song klaar.
13 VSTi met hun eigen fx. Geen extra tools gebruikt. Intern opgenomen in Cubase SX op twee sporen.

Deze staat nu op mijn homepage bij RP VSTi.
Bestand is groot vanwege 256kbps. En nog verlies je hoog door MP3 =(

Rob

Back