als de prijs-kwaliteit verhouding goed is hoef je je geen zorgen te maken...vriend van me programmeert ook software en ook al wordt dat ook gehacked zijn er gelukkig nog genoeg mensen die er netjes voor betalen zodat het wel uit kan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door bikkel
Hardware is the ultimate dongle.
Origineel geplaatst door oozi
..ik denk en merk trouwens ook wel veel dat mensen die software professioneel gebruiken deze eerst illegaal op 't net halen om 'm ff te proberen. en als 't dan bevalt kopen ze 't alsnog. support en upgrades enzo werkt toch echt makkelijker als 't legaal is..
maar 't is ook zonde om 100'en €€ uit te geven aan iets als je niet zeker weet of het wel is wat je zoekt..

Origineel geplaatst door Kevin
Ik denk dat het gewoon fatsoen is om er voor te betalen het is tevens al goedkoper dan Hardware dus wat liggen er dan mensen nog te zeiken!

Origineel geplaatst door robpapen
Sommige namen zijn inderdaad ook gewoon te gebruiken.
Als 99% van de VSTi gebruikers gekraakt gebruikt, kan ik beter bij AH vakken gaan vullen![]()
Laten we dus hopen dat het maar 80% is. En dat van de overige 20% er 10% mijn VSTi synth koopt.
Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Dat is nu weer niet helemaal zo. Stel dat ik als voorbeeld de Kurzweil K2600 neem. Dure workstation? Ja. Maar als ik moet zorgen voor een computer met bijbehorende software en 10 gebalanceerde outs dan denk ik dat ik er kwa prijs nog niet eens zo heel veel vanaf zit. Verder is er voor tweedehands software eigenlijk geen markt, wat inhoud dat als iets je niet meer bevalt na verloop van tijd, je er niks voor terugkrijgt. Iedereen kiest zijn manier van werken, maar als je kiest voor de software route, dan is het inderdaad het fatsoen dat je moet opbrengen om de maker ervan te belonen.![]()
RobOrigineel geplaatst door Niels
Heb je al enig idee wanneer ie leverbaar is Rob ? En komt er voor DSF-ers nog een speciale aanbieding? Bijvoorbeeld het VSTI voor de normale prijs en dan voor 50 euro erbij een avondje programmeren ? Zou leuk zijn, die 50 euro moet je nat. met een korrel zout nemen .![]()
Origineel geplaatst door bikkel
Er valt inderdaad wel wat voor te zeggen.
Ten eerste is je jarenlange ervaring niet alleen geschikt om klank te kunnen beoordelen en om mooie patches te kunnen schrijven, maar ik denk dat je ook nog wel een aardige beeld hebt van wat nou een goede synth interface is.
En een VA synthesizer is een wezenlijk ander apparaat dan een sampler in die zin dat een sampler zo veel meer functies heeft, bijvoorbeeld ook met grote aantallen files werkt, dat het sowieso beter tot zijn recht komt met een zo groot mogelijk editscherm.
Er is een reden dat mensen die al jaren met software (gekraakt, dus gratis) werken toch hardware synths kopen.
Maar goed dat is een hele andere discussie.
Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd naar de demo, ik hoop niet dat de beperkingen zo irritant zijn dat ik hem na 2x niet meer wil gebruiken.......een piep tussendoor kan mensen toch echt danig wegjagen bij je produkt.
Origineel geplaatst door fuse
Een discussie over motieven en wat al niet klopt van crackers lijkt me niet op z'n plaats. Net zo min als een hardware vs software discussie. Maar ik probeerde ook al aan te geven dat het meer een grap was dan serieus.
Maar ik ben er zelf mee begonnen dat klopt. Wellicht omstreden en dat was niet echt de bedoeling.
Je kunt voor een eerlijke prijs een goed produkt kopen (neem ik aan). Er zijn ook concurrenten (zal geen namen noemen) die ook voor een redelijke prijs een uitstekende kwaliteit leveren.
![]()

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Haha, Rob. Je moest eens weten hoe lang ik het heb volgehouden met m'n amd k6-2 en 64 mb geheugen. Toen zat iedereen al bij z'n P3's en snelle Athlons. Ik heb eigenlijk een pokkenhekel aan pc's omdat ik er met werk ook al zo vaak achter zit. Was overigens wel een hele verademing toen ik uiteindelijk overstapte op een P4 en die 512 mb geheugen. Kom je erachter dat je je haat ten opzichte van computermuziek moet bijstellen.
Ik denk persoonlijk dat met name de echte jonge broekies die nu met muziek beginnen echte software die hards kunnen worden. Een heftige synth kan wat teveel zijn als je alleen een krantenwijk loopt. Software is veel toegankelijker omdat ze idd een huiswerk computer hebben. Ik denk zelf dat het grootste probleem van software de overzichtelijkheid blijft wanneer je meerdere muziekapplicaties aan hebt staan. Dan heb je aan twee monitoren nog niet genoeg om alles in een keer te overzien.
De tijd dat je met alleen software geen professionele nummers kan maken ligt iig al ver achter ons als je het aan mij vraagt. De vooroordelen moeten alleen nog even weggewerkt worden.
Eind November... Kan niet wachten op de demo
En idd, stel desnoods een tijdelijke gebruiksdatum in ipv een pieptoon om de zoveel seconden/minuten. Dat is net als een klapperende deur wanneer je aan het werk bent of slaapt. Wordt je gewoon echt pissed van. Veel succes met presets bouwen enne, niet vergeten hè: De dikke MOOG Muffin Sound haha![]()

Origineel geplaatst door fuse
Heel eerlijk gezegd denk ik dat er qua softsynths in de VA sector zoveel concurrentie is dat je misschien ook wel een andere type synth kunt bedenken/bouwen.
Vond Absynth op zich al redelijk vernieuwend. En om bijv analoge type blokken te gaan combineren met wavetable of vector synthese of zoiets is misschien wel grappig.
En de trend lijkt wel een beetje naar Romplers (met wel giga's aan samples) te gaan met massa's presets. Misschien wel praktisch voor de preset mensen maar neemt een beetje magie weg van het zelf 'bouwen' van geluiden.
Misschien erg prematuur maar heb je al ideeen voor een volgende type softsynth Rob? Of was die een droom die je uit moest laten komen.
Op zich een voedingsbodem voor een nieuwe draad van er weer nu aan zit te komen.
Rob