VSTi Rob Papen Synth

Aha, dus ook een antwoord op een hele oude vraag van me. ;)

Ben ik blij dat ik geen PIV heb. En me helemaal suf zou moeten ergeren aan VSTi's die de hele CPU dichttrekken bij het uitfaden van een geluid.

kheb een P4 en ben het in de praktijk (nog) niet tegengekomen....

Hoe het kan gaan

Hoe het kan gaan

Jip,

Inderdaad de Pentium IV spikes. De Dell computer van LinPlug was een maand onderweg en kwam aan met een defecte HD. Zo zie je maar weer dat het ook echt tegen kan zitten.
- Albino - is aardig CPU ontlastend geprogrameerd dus het kan im praktijk nog meevallen.
Echter de update staat er aan te komen met ook de oplossing van een paar andere probleempjes.

Rob

Origineel geplaatst door robpapen
:D

Very spammy indeed.
Wat betekent Mostatic ? Die vind ik wel leuk.

Zit nu op 355 presets voor de ....o......

De rest van de namen houd ik in het vakje...voorraad :D

Groetjes,
Rob:biertje:

Zo eindelijk naar een half uur zoeken wat ik ook alweer heb geschreven kan ik eindelijk mijn antwoord aan Rob geven.
Mostatic = Mo + Static dus Veel Statisch.

Rob dit is de eerste VSTi synth die ik heb gehoord welke gelijk een dikke berg kracht uitstraald. Echt mijn complimenten.
En dan luister ik nu via mijn internet PC waar een belachelijke soundblaster, nou ja blaster, in zit.

Dus voila, daar heb je het antwoord. (en je mag hem als naam gebruiken voor je patch, daar heb ik geen moeite mee :D)

:kimono:

p.s. Heb je niet een "Default" patch welke helemaal neutraal is? Dat zou wel handig zijn als je van scratch begint.

Origineel geplaatst door Tuur
Na de wat vervelende start zijn er toch wel een aantal lovende reviews verschenen...

linkje

Cheers! :biertje:

Dat is zeker fijn! Kreeg net een vette rekening (Euro 320) van mijn oude provider (XL-server).
Na vele jaren trouw te hebben betaald moet ik opeens grof geld gaan betalen omdat de laatste maand er 2967Mb meer data is gedownload.

Over een trap nageven gesproken als je na jaren van trouwe dienst naar een andere server gaat!!

http://xlserver.com/

Ben zeeeeer :duivels:

Dus jongens....wegblijven daar!!!! Is geen provider voor muziek jongens (met MP3 ect ect)
Nu zit ik bij Solcon (10Gig per maand) en die zijden niet meteen een factuur te sturen als je eens een overschrijding hebt. Dat is pas zakelijk inzicht. Die hebben mij als klant de eerst komende tijd!!

Rob

Origineel geplaatst door Mostatic
Zo eindelijk naar een half uur zoeken wat ik ook alweer heb geschreven kan ik eindelijk mijn antwoord aan Rob geven.
Mostatic = Mo + Static dus Veel Statisch.

Rob dit is de eerste VSTi synth die ik heb gehoord welke gelijk een dikke berg kracht uitstraald. Echt mijn complimenten.
En dan luister ik nu via mijn internet PC waar een belachelijke soundblaster, nou ja blaster, in zit.

Dus voila, daar heb je het antwoord. (en je mag hem als naam gebruiken voor je patch, daar heb ik geen moeite mee :D)

:kimono:

p.s. Heb je niet een "Default" patch welke helemaal neutraal is? Dat zou wel handig zijn als je van scratch begint.

Hoi,

Prima. Het staat in het nieuwe lijstje (bonus presets). Als ik me niet vergis begint bij het opstarten altijd de initial sound (mits je niet de song gesaved hebt met een gebruikte preset). Anders kan ik je hem wel mailen.

Later,
Rob

Beta tester Apple OS-9

Beta tester Apple OS-9

http://www.kvr-vst.com/forum/viewtopic.php?t=12942

Mocht iemand ervaring hebben met beta testing Apple OS-9 dan kan deze zich eventueel melden.
Peter Linsener bekijkt dan of je geschikt bent voor beta testing.

Het gaat zich om de -Albino- 1.01 versie

Cheers,
Rob

Origineel geplaatst door Ralf T
Is Ralf T-Bass niet een topnaam voor een vette bass(drum)-preset :)

Ralf T-Bass

Prima. Komt erbij.
Versie 1.01 (bugfixes) heeft ook minimaal 50 extra presets.
Dus [Ralf T-Bass] lijkt me wel cool.

Later,
Rob8)

ik heb de demo songs op internet geluisterd een paar keer en het klinkt echt heel vet. ik heb 0,0 verstand van soft synths omdat ik een echte hardware man ben, zelfs sequencen doe ik 80% hardware (XL-7 en MAQ16/3) en 20% met een oude cakewalk. Als iemand me die songs had laten horen en had gezegd dat het van een nieuwe waldorf was had ik het ook geloofd, klinkt echt geweldig. Van diep laag tot sprankelend hoog. Dus ik meteen de demo downloaden en naar de ".exe" zoeken maar ik kan er niks mee. Ik heb geen cubase vst.

Als ik de synth los kon gebruiken zou ik em zo kopen, want het is voor een habbekrats een berg vette sounds en een hoorbaar leuke synth. Wat kost het meest goedkope sequence pakket waar ik deze synth (meerdere malen) in kan gebruiken op mijn athlon 1200 winxp en dan ook als audio op kan nemen?

Origineel geplaatst door synthmann
ik heb de demo songs op internet geluisterd een paar keer en het klinkt echt heel vet. ik heb 0,0 verstand van soft synths omdat ik een echte hardware man ben, zelfs sequencen doe ik 80% hardware (XL-7 en MAQ16/3) en 20% met een oude cakewalk. Als iemand me die songs had laten horen en had gezegd dat het van een nieuwe waldorf was had ik het ook geloofd, klinkt echt geweldig. Van diep laag tot sprankelend hoog. Dus ik meteen de demo downloaden en naar de ".exe" zoeken maar ik kan er niks mee. Ik heb geen cubase vst.

Als ik de synth los kon gebruiken zou ik em zo kopen, want het is voor een habbekrats een berg vette sounds en een hoorbaar leuke synth. Wat kost het meest goedkope sequence pakket waar ik deze synth (meerdere malen) in kan gebruiken op mijn athlon 1200 winxp en dan ook als audio op kan nemen?

Met een Athlon 1200 kun je al heel wat doen!

Steinberg een VST host programma. Een berg VST kun je dan laden en deze bespelen via jouw computer midi-interface.
Je kunt dan extern sequencen zoal je nu ook doet.
Er schijnen ook andere VST host programmas te zijn. Zal eens kijken in het blad INTERFACE.
Staat nu wat over in. Misschien dat de een of ander DSF er nog een tip heeft hiervoor.

Later,
Rob

Er zijn idd verscheidene VST hosts. Sommige zijn alleen een VST host 'schil' en nog gratis ook.

Steinberg heeft pas VST rack uit. Dan kun je al die softsynths (dus ook Albino) inzetten en via midi of VST link aansturen.
Dus ook als je graag met hardware sequencer sequenced kun je Albino gebruiken. Heb je wel een computer/laptop nodig.

Origineel geplaatst door fuse
Er zijn idd verscheidene VST hosts. Sommige zijn alleen een VST host 'schil' en nog gratis ook.

Steinberg heeft pas VST rack uit. Dan kun je al die softsynths (dus ook Albino) inzetten en via midi of VST link aansturen.
Dus ook als je graag met hardware sequencer sequenced kun je Albino gebruiken. Heb je wel een computer/laptop nodig.

Heb zelf even gekeken op K-v-R
http://www.kvr-vst.com/host.php

Ik neem aan Fuse dat ze daar te vinden zijn. Zelf weet ik er niet zoveel vanaf.

Dus even kijken Synthmann voor de juiste host.

Later,
Rob

WHOEHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in een meer puberale periode in mijn leven zou ik gezegd hebben: STRAKKE PLASSER!!!!!

echt vette sounds bijv "Notchion pad", AlbinoPlanet,Pad Silk, ,

ik ben een echte pad freak en beoordeel een synth meestal gewoon op pads maar ook Doktor assist bass, heerlijk!!!!!

echt geweldig!

ik moet wel zeggen dat ie in vergelijking met mijn juno60 minder warm klinkt maar Rob, het klinkt echt geweldig, ik heb een kwartier presets zitten flipperen en ik had nooit gedacht dat een pc met een stuk software als "hardware synth" naast mijn echte hardware synths zou gaan gebruiken.

De sounds klinken "instant bruikbaar"!!

Ik ga Albino zeker kopen, maar eerst nog ff uitzoeken welke vst host het beste werkt ivm latency en samenwerking met cakewalk (voor het opnemen van de hele mix uit de master out van de mixer).

ongekend, een nieuwe synth erbij voor maar 150 euro met nog altijd meer programmeergemak dan een eighties hardware synth, ongekend!

Even voor de +1, behulpzaam.

De gratis versie:
http://www.hermannseib.com/english/vsthost.htm
Ken ik verder niet maar voor 125kb wil ik wel even klooien.
Hij doet het volgens mij wel met Albino

(zou ik even onthouden Rob, misschien dat je die jongen kan vragen of ze het bij je Albino als extra erbij mag doen, die gast heeft de sources er ook bij gezet (wat ook weer interessant is))

De commerciele versie (ook demo):
http://www.fxpansion.com/

Ideaal voor Cakewalk gebruikers die ook graag VSTi's in Cake willen draaien die niet als DXi versie op de markt zijn.
Ook fijn voor VST effecten in Soundforge te gebruiken. (of DX wrapped VST plugins in Cubase)
Die is zeker z'n geld dubbel en dwars waard. Hiermee kun je ook het maximaal aantal Albino's in Sonar draaien. ;)

Origineel geplaatst door synthmann
WHOEHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! in een meer puberale periode in mijn leven zou ik gezegd hebben: STRAKKE PLASSER!!!!!

echt vette sounds bijv "Notchion pad", AlbinoPlanet,Pad Silk, ,

ik ben een echte pad freak en beoordeel een synth meestal gewoon op pads maar ook Doktor assist bass, heerlijk!!!!!

echt geweldig!

ik moet wel zeggen dat ie in vergelijking met mijn juno60 minder warm klinkt maar Rob, het klinkt echt geweldig, ik heb een kwartier presets zitten flipperen en ik had nooit gedacht dat een pc met een stuk software als "hardware synth" naast mijn echte hardware synths zou gaan gebruiken.

De sounds klinken "instant bruikbaar"!!

Ik ga Albino zeker kopen, maar eerst nog ff uitzoeken welke vst host het beste werkt ivm latency en samenwerking met cakewalk (voor het opnemen van de hele mix uit de master out van de mixer).

ongekend, een nieuwe synth erbij voor maar 150 euro met nog altijd meer programmeergemak dan een eighties hardware synth, ongekend!

Dankje wel voor het compliment!
In de full version zitten nog meer pads en er volgen nog meer bij update 1.01.

Mij lijkt (heb even gekeken) de oplossing van Fxpansion het beste ($60) Zie link van Fuse.
http://www.fxpansion.com/ en dan naar VST-DX Adapter.

Later,
Rob

Ps. Juno-60 is erg vet! Klinkt net zo goed als een JP-8, maar dan zonder de tweede oscillator. Maar met een zeer vette Chorus en gave sub-osc.

Origineel geplaatst door Shivah
rob ,ben impressed wat een vette synth petje af:)

:biertje:

Thanx.

Rob 8)

Back