Headphone versterker

DjiStyle

Nieuwkomer
Goedendag mensen, hier mijn eerste topic met de volgende vraag:

Ik ben in het bezit van Logitech boxen met subwoofer, en bij deze volumecontroller ervan zit een headphone uitgang.
Ik wil graag een headphone versterker erbij kopen om met meerdere headphones te werken.. aangezien ik vaak met een vriend dingen wil afluisteren en dergelijke, nu wil ik graag deze headpone versterker van Behringer
behringer-ha400_350_fffef1_75.jpg

maar mijn probleem/vraag is: Kan ik deze versterker aansluiten op de headphone uitgang van mijn Logitech boxen? Kan dit middels met een speciale kabel of is dit niet mogelijk en moet ik deze versterker in de line-out van m'n pc plaatsen? want ik wil het liefst gewoon via de boxen kunnen...

Wie kan mij hierbij helpen?

Bedankt,
DjiStyle

op de website van behringer staat van al hun produkten een nederlandse manual.
je moet even kijken of die op z'n input een headphone- of een linesignaal verwacht.
dat is het antwoord op je vraag :)

Suc6 :biertje:

de input is een 6,3mm-stereostekkerbusaansluiting

maar nu weet ik alsnog niet of ik dit kan verbinden met de headphone-out van m'n boxen... dat ik hier een speciale kabel voor nodig heb die aan de ene kant 6,3mm sterestekkerbusaansluiting heeft en aan de andere kant een headphonestekker voor de out van m'n boxen..

of dat het helemaal anders moet?

Origineel geplaatst door DjiStyle
de input is een 6,3mm-stereostekkerbusaansluiting

maar nu weet ik alsnog niet of ik dit kan verbinden met de headphone-out van m'n boxen... dat ik hier een speciale kabel voor nodig heb die aan de ene kant 6,3mm sterestekkerbusaansluiting heeft en aan de andere kant een headphonestekker voor de out van m'n boxen..

of dat het helemaal anders moet?
Een koptelefoonaansluiting is 6,3mm. 1/4" TRS heet zo'n plug (vaak ook stereo-jack genoemd). Het enige wat je nodig heb is een kabel met aan beide kanten een 1/4" TRS, en dat heeft iedere stekkerboer wel. En die kan gewoon in de koptelefoonoutput.

Back