MPC1000 OS 3 beta

Nee, schokkend is het niet.
Ik denk dat het wel opvallend is om te zien dat als je alles op 127 insteld
qua velocity, via het plaatje toch duidelijk is dat er verschil zit in aanslag.

(op zich kan je je afvragen hoe dat komt, er is derhalve geen aanleiding toe,
het is immers een digitaal apparaat).

Afstand van de slagen ten opzichte van elkaar lijkt dik in orde.
We zijn getuige van het MPC geheim :o:

Origineel geplaatst door Acidfever
Tja en toch is die timing juist het selling point van de mpc. De strakheid is ook i.c.m. met quantize of swing toch wat de mpc boeiend maakt. Dus onzin is het imho zeker niet.....

En dus ook als je de timing correctie uit hebt staan boeit dit.....want als jij het bewust met wat groove inspeelt dan wil je niet dat de mpc zelf daar ook nog eens mee gaat lopen rommelen op gebied van timing.

Koe bij de horens.
Wat betreft mp3, moet ik je gelijk geven.
Dus voor een goede test dan ook een ongecomprimeerde wav of aiff.

Origineel geplaatst door Roel
mikemix,
wil je deze ook eens aan een onderzoekje onderwerpen?

Is goed Roel, echter zoals hierboven beschreven,
post even een wav-je of aiff.

Origineel geplaatst door sander
Maar verder een beetje onzin discussie. Lekker boeiend of er eventueel zo nu en dan een piep klein timings verschillentje zou kunnen optreden. Houdt de boel tenminste een beetje levend. De laatste keren dat ik muziek maakte met een mpc, had ik zowiezo de hele timing correctie uitstaan, dus dan moest je gewoon erg strak inspelen. Das ook de manier waarop ik het in het vervolg wil aanpakken. Maakt het allemaal wat minder statisch. (denk ik).

En zowiezo lekker boeiend of je in een wave editor een verschilletje ziet, het gaat er toch om wat je hoort

Wat nou onzin .. ik koop een AKAI MPC voor zijn beruchte timing en niet omdat alles maar heen en weer zwabbert qua timing .
Dat jij zonder timing gaat spelen is erg boeiend .. maar Ik wil een strakke timing .

Ja .. maar mijn MPC2000 ... teminste mijn ex .. was ook loeistrak .
Als ik daar 4 kicks en 12 hihats over elkaar heen plakte werd het ook een geheel .
Die ouwe os van de MPC60 triggerde intern en de nieuwere mpc's via midi .. bla bla .. laten we allemaal weer even zien hoeveel we weten .

pra1.gif

For the PONG1000
ryaji.gif
[MODE] +PAD10 (OTHER)
ryaji.gif
[F6]
Control player 1: PAD1=Down – PAD5=Up (or SLDIR 1)
Control player 2: PAD4=Down – PAD8=Up (or SLDIR 2)

MPC1000 NEW OS Version1.1 inclusive PONG1000 (pay \ 3.500 US$35.00)
Als men even geen inspiratie heeft kan er Pong gespeeld worden :okdan:

Origineel geplaatst door cowbell
Als men even geen inspiratie heeft kan er Pong gespeeld worden :okdan:

Of je laat tijdens een "liveset" een cd spelen terwijl je druk bezig bent op de MPC :D

Heeft iemand al de versie 3.10 gekocht? Zo ja waar in hemelsnaam staat link om te betalen...

Draai nu die demo versie 3.05 en oh wat rocked die grid outlay van de sequencer!!

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik begrijp echt geen hol van die site, dussss mocht iemand hier mij in de goede richting kunnen sturen, dan ben ik diegene zeer erkentelijk

:biertje:

[edit] Ff beter kijken wil nog wel eens lukken, lezen schijnt soms ook wel te helpen, met andere woorden het knopje engels is best handig.....[/edit]

Laatst gewijzigd:
Je kan die versie ook nog niet kopen. Lijkt me toch duidelijk op die site te lezen.
Paypal als betaling werkt bijv ook pas als er een emailadres vermeld wordt.
Bij de trial versie staat toch ook nog geen link. Nog even geduld dus.

Komt er nu ook een versie voor de MPC2500?

Klik + scroll helemaal naar beneden...

Origineel geplaatst door r.5
Komt er nu ook een versie voor de MPC2500?

Klik + scroll helemaal naar beneden...

Zou me niks verbazen, aangezien ze volgens mij het 2500 os omgebouwd hebben naar de 1000.

Zou me niks verbazen, aangezien ze volgens mij het 2500 os omgebouwd hebben naar de 1000.

Laten we hopen dat ze er ook pong inbouwen :D

Toch zie je dat een beetje verkeerd. Het MPC2500 OS is gebaseerd op dat van de MPC1000 + extra features die akai heeft ingebouwd. Die features zijn gewoonweg gehacked in het 3.x MPC1000 OS.
Akai houd deze features verborgen voor de MPC1000 gebruiker omdat er anders alleen nog maar een hardwarematige reden is om voor de 2500 te gaan.

En daar bovenop is de "hacker" van het 2500OS nog even doorgegaan met het OS ontwikkelen en heeft er naast de basic features in de 2500 ook nog eens extra features in gebouwd.

Wat ik heb gelezen is dat het MPC2500 en 1000 OS in principe identiek zijn alleen met een configuratie voor de hoeveelheid midi en audio i/o. De codebase is 100% identiek.

Back