MPC1000 OS 3 beta

Ik kan me van het begin van het project herinneren dat er hardware afhankelijke code uit de source gesloopt moest worden (extra outputs, cdrom support, etc) om het goed werkend op de 1000 te krijgen. Dus dan zou je zeggen, 2500 OS als basis. Maar ach belangerijker is het resultaat. en nog eteds grote kans dat het OS uiteindleijk ook via Akai/Numark te krijgen is. Zal me niks verbazen als ze er achter zitten. Was ook al een paar keer overgeschreven op andere forums.

Origineel geplaatst door sander
Ik kan me van het begin van het project herinneren dat er hardware afhankelijke code uit de source gesloopt moest worden (extra outputs, cdrom support, etc) om het goed werkend op de 1000 te krijgen. Dus dan zou je zeggen, 2500 OS als basis. Maar ach belangerijker is het resultaat. en nog eteds grote kans dat het OS uiteindleijk ook via Akai/Numark te krijgen is. Zal me niks verbazen als ze er achter zitten. Was ook al een paar keer overgeschreven op andere forums.

Natuurlijk is OS 3 gebaseerd op het MPC2500 OS.

Maar het 2500OS is gebaseerd op het MPC1000 OS. Dat bedoelde ik.......

Even een subtiel schopje omhoog met deze draad, hoe staat het hier inmiddels mee?
Ik lees op de Japanse site nu OS (3.06) en NEW OS (4.02), wat is het verschil tussen deze twee?

Zit te twijfelen om een MPC1000 aan te schaffen. Als nu blijkt dat de software functionaliteit van OS3/4 hetzelfde is als die van de 2500, dan ben ik om.

hi ,

Hier een pdf met de tot nu toe toegevoegde functies. Ik heb het zelf zonder problemen draaien. Werkt erg prettig moet ik zeggen. check anders ook www.mpc-forums.com.

Attachments

• jjos1.xxmanual_v1.0.pdf
    928,6 KB · Bekeken: 739
Dank! Dat verklaart meer dan dat hopeloze Japans...
Versie 4 is dus een iets uitgebreidere versie van het beta 3 OS... ook wel bekend als v1.0?! Lekker verwarrend allemaal, maar ik lees zelfs MPC2500 sync functies! Ik weet genoeg!

Ik denk er aan om volgende week weer een MPC te gaan halen .
Wat is nou verstandiger om te kopen, een 1000 of 2500 ?
Het gaat me puur om de os en of het apparaat fijner werkt .
De 1000 heb ik gehad en de 2500 heb ik heel even mee gespeeld toen hij net uit was .
Heeft die os van de 1000 nu meer funkties ?

als je maalt om grotere pads en 10 outputs ipv 6 outputs moet je een mpc2500 nemen

anders een mpc1000 met JJ os.. spaart je toch weer 600 euro.. kan je van dat geld mooi een microkorg of een ander sletje mee kopen :)

nohh.. ik kan die 600 eu prima gebruiken! vrienden worden?

Nee maar zonder gein.. die MPC2500 wordt momenteel namelijk ook onder handen genomen door dezelfde ontwikkelaar van de mpc 4.02 OS.. Dus je kan daar ook nog wel wat vette updates van verwachten denk ik..

Maarja het is wat jij wilt.. Ik vind een mpc1000 erg handig omdat ie klein is en met die nieuwe OS is hij voor de prijs gewoon erg stoerrr.. !

Origineel geplaatst door dextah
Heeft die os van de 1000 nu meer funkties ?

Uiteraard, anders was er toch geen alternatief OS gekomen.
Uit m'n hoofd een paar nieuwe fucties: grid edit scherm. Dus gewoon grafisch
programmeren.
Track mutes kunnen nu worden opgenomen. Dus je kan
lekker een nummertje inelkaar jammen door tracks aan/uit te zetten
en dat hele proces kan je opnemen. Das veel leuker dan song mode.
De mutes kan je dan weer editen achteraf.
Auto chromatic zoals in de 2000 zit er nu ook in.
MTC en MMC sync.

En dan zijn er nog een hele zooi verbeteringen en extra dingetjes.
Ook een paar dingen anders dan je gewend was in AKai os zoals bijv
track mute is nu kleur aan is mute en kleur uit is geen mute. (precies andersom, erg irritant).
check www.mpc-forums.com en dan het nieuwe os gedeelte.

Iemand heeft een handleiding gemaakt voor OS 4:
http://web6.vz7164.evanzo-server.de/klasuslex/JJOS4.xxMANUAL_rev1.1.pdf

Origineel geplaatst door sander
Uiteraard, anders was er toch geen alternatief OS gekomen.
2 nieuwe fucties zijn bijv: grid edit scherm. Dus gewoon grafisch
programmeren.
Track mutes kunnen nu worden opgenomen. Dus je kan
lekker een nummertje inelkaar jammen door tracks aan/uit te zetten
en dat hele proces kan je opnemen. Das veel leuker dan song mode.
De mutes kan je dan weer editen achteraf.
En dan zijn er nog een hele zooi verbeteringen en extra dingetjes.
check www.mpc-forums.com en dan het nieuwe os gedeelte.

Iemand heeft een handleiding gemaakt voor OS 4:
http://web6.vz7164.evanzo-server.de/klasuslex/JJOS4.xxMANUAL_rev1.1.pdf

Ik boedoelde meer of de 1000 nu meer funkties heeft dan de 2500 .
Want bv grid edtit zit toch ook op de 2500 ?
Op MPC forums kom ik er niet helemaal achter of het nu ongeveer hetzelfde is .
Ik las wel dat de bediening van de 1000 anders is geworden .
Die jongen zijn handleiding zat ik net via mpc forum te lezen .

nee de mpc1000 heeft niet meer opties dan de 2500 geloof ik anders moet je ff de handleiding bij elkaar houden maar het verschil is momenteel wel miniem op de grotere pads en de 10 outputs na dan :P

Gaat nog wel effe duren. ze zijn nu voornamelijk nog bezig om echt alle kinderziektes uit os 4.XX te halen.. maar volgens mij gaat dat niet zo lang meer duren..

ben iig benieuwd wat er in petto is voor de 2500.. ik zat zelf al zo te denken dat akai misschien hetzelfde zou doen als bij de 1k.. ook met een os 2.0 komen die veel nieuwe opties heeft.. zou dope zijn igg..

Origineel geplaatst door olafmol
tis toch triest dat een 3th-party zoiets inmekaar moet knutselen en Akai dat zelf niet doet/kan

Akai is sowiezo een beetje appart wat betreft OS systemen, bij de aankoop van een mpc beloven ze dat een mpc allerlei functie zal hebben later kom je er achter dat ze er eigenlijk nog mee bezig zijn.

Ik snap dat embeded programming nog al moeilijk is maar toch valt me een beetje tegen voor mij was dit echt een domper toen ik pas na 1 jaar mijn mpc te hebben eigenlijk de functionaliteit had die ik bij de aankop had gewilt.

Tevens heb ik akai al eens gemailed of ze toegang kunnen verschaffen tot OS zo dat ik zelf kon extenden. Dit was niet mogenlijk. Dat was hun kort maar krachtige antwoord :s

Back