MPC1000 OS 3 beta

Origineel geplaatst door DRM3Z
Tevens heb ik akai al eens gemailed of ze toegang kunnen verschaffen tot OS zo dat ik zelf kon extenden. Dit was niet mogenlijk. Dat was hun kort maar krachtige antwoord :s

Gek he? Dan kunnen ze net zo goed het design en de code aan hun concurrenten geven als ze dat gaan doen. Is gewoon bedrijfsgeheim zoiets hoor.

Daarom vermoed ik ook dar de maker van het alternatieve OS een deal of iig een connectie met Akai heeft anders laten ze zoiets nooit toe!

Na lang nadenken toch maar de MPC1000 blk besteld voor een zacht prijsje ..
Ik had mijn creditcard al in de hand voor de jj os maar vroeg me af of er ook mensen zijn hier met een MPC1000 die met de standaard OS werken en die JJ os niet nodig vinden .
En waarom dan niet :)

Ja of het nodig is dat is natuurlijk irrelevant, het gaat er zeg maar op dat je bij deze nieuwe OS zoveel optie's erbij krijgt op je mpc dat het maken van muziek gewoon nog leuker maakt(althans, dan spreek ik voor mezelf)

Dus nodig? see for your self, download os 3.06(gratis beta versie) en probeer het ff uit.. ik vind zelf dat het die 25 euro voor die JJ os het zeker waard is. Alleen al voor de grid edit/global program change/nieuwe qlink opties/midi grid editing/en pfff die lijst blijft maar doorgaan..

Het fijnste vind ik wel de global program edit, hiermee kan je een gehele program in 1 keer omlaag tunen/filteren/volume en nog veeeeeeeeel meer dat je dan gelijk bij je al je pads doet, heel handig als je op 1 program je gehele sample hebt staan. dan hoef je niet per pad bijv de frequency aan te passen, dat duurt namelijk echt retelang..

daarnaast is grid edit gewoon de shit, al je evenst makkelijk overzichtelijk, kan me ook niet herinneren dat ik ooit echt step edit heb gebruikt op de mpc1k .. hmm misschien ooit om een event te verwijderen maarja daar hebben we de erase knop ook nog voor!

anyway, probeer die beta, en checkum uit

Je hebt gelijk .. ik ga de laatste versie zo even aanschaffen ..

Origineel geplaatst door beestachtig
Ja of het nodig is dat is natuurlijk irrelevant, het gaat er zeg maar op dat je bij deze nieuwe OS zoveel optie's erbij krijgt op je mpc dat het maken van muziek gewoon nog leuker maakt(althans, dan spreek ik voor mezelf)

Dus nodig? see for your self, download os 3.06(gratis beta versie) en probeer het ff uit.. ik vind zelf dat het die 25 euro voor die JJ os het zeker waard is. Alleen al voor de grid edit/global program change/nieuwe qlink opties/midi grid editing/en pfff die lijst blijft maar doorgaan..

Het fijnste vind ik wel de global program edit, hiermee kan je een gehele program in 1 keer omlaag tunen/filteren/volume en nog veeeeeeeeel meer dat je dan gelijk bij je al je pads doet, heel handig als je op 1 program je gehele sample hebt staan. dan hoef je niet per pad bijv de frequency aan te passen, dat duurt namelijk echt retelang..

daarnaast is grid edit gewoon de shit, al je evenst makkelijk overzichtelijk, kan me ook niet herinneren dat ik ooit echt step edit heb gebruikt op de mpc1k .. hmm misschien ooit om een event te verwijderen maarja daar hebben we de erase knop ook nog voor!

anyway, probeer die beta, en checkum uit

Ik wil het jj OS er ook op gooien, maar nu heb ik met een aantal releases het os gedownload toen er nog geen sprake was van betaling, ik meen 3.0 en 3.05

Als ik er het 3.0 of 3.05 OS op gooi wat mis ik dan allemaal ten opzichte van de nieuwste?

Kan ik in elk geval wel gewoon safen ?

Ik heb net pas een password gekocht .
Er staat op die site dat je er binnen 24 uur een toegestuurd krijgt .
Dat geld zeker niet zo voor het weekend denk ik ?
IS het dan mogelijk om die os 3 beta er op te zetten en dan als ik de pass binnen heb weer terug naaar de laatste os ?

Moet niks uitmaken toch ?
ER wordt dan toch geen nieuwe id gegenereerd ?

Origineel geplaatst door dextah
Ik heb net pas een password gekocht .
Er staat op die site dat je er binnen 24 uur een toegestuurd krijgt .
Dat geld zeker niet zo voor het weekend denk ik ?
IS het dan mogelijk om die os 3 beta er op te zetten en dan als ik de pass binnen heb weer terug naaar de laatste os ?

Moet niks uitmaken toch ?
ER wordt dan toch geen nieuwe id gegenereerd ?

Dat moet geen kwaad kunnen lijkt mij. Volgens mij is het een hardware id, welke dus altijd hetzelfde is, dat maakt het ook uniek. Anders zou iemand anders ook die code van JJ kunnen gebruiken en wordt die verspreid.

Origineel geplaatst door dextah
Hij heeft hem al opgestuurd .. vet !

Ben van plan die nieuwe OS aan te schaffen. ik vraag me af of die nieuw os ook wel strak werkt met timing.

De timing en strak lopen van de beats komt dat een beetje in de buurt van de MPC-2000.

Ik vindt met de oude OS wat je in speelt niet over wordt genomen door de mpc-1000.

Het invoeren van de password die toegezonden wordt hoe gaat dat?

Groet,
Remco

Ik zou voor een maat van me (die mijn ex MPC1000 heeft gekocht) wel eens willen weten of het alternatieve OS nou enigszins een einde maakt aan het door menuutjes browsen enzo. Is alles logischer ingedeeld en gaat bijvoorbeeld het laden en opslaan van songs/kits etc erg makkelijk?

Hij doet er namelijk (net als ik) niet zo heel veel mee maar juist in zijn setup zou het wel heel erg goed kunnen werken.

Origineel geplaatst door Slamdunk
Ben van plan die nieuwe OS aan te schaffen. ik vraag me af of die nieuw os ook wel strak werkt met timing.

De timing en strak lopen van de beats komt dat een beetje in de buurt van de MPC-2000.

Ik vindt met de oude OS wat je in speelt niet over wordt genomen door de mpc-1000.

Het invoeren van de password die toegezonden wordt hoe gaat dat?

Groet,
Remco

Gewoon even de versie proberen. Als het bevalt kan je wachtwoord aanvragen. Dat wachtwoord wordt gegenereerd adhv het serienummer van je mpc. Je kan de code dus niet uitwisselen met anderen, want dat werkt niet. Goeie beveiliging dus tegen illegale kopieeen.

Als de mpc niet afspeelt wat jij inspeeld komt dat door de timing correctie. Deze is redelijk grof, 1/64 of 96 geloof ik. Als je deze uitzet dan wordt het exact hetzelfde afgespeeld als jij inspeeld alleen moet je dan wel een hele strakke hand hebben. Daar is volgens mij in de JJ os nog niks aan veranderd omdaat de meeste mensen er geen last van hebben. Je hebt er ook alleen last van met snelle vloeiende noten speelt.

4.55 loopt gladjes bij mij. Het browsen door menu's en het laden van je projecten gaat supersnel nu. Daarnaast werkt de TC functie nog steeds zo strak plus dat je nu shift-timing erbij hebt wat erg lekker werkt om heel snel lekker grooves te krijgen. Los daarvan als je al een tijdje aan het mpc-en bent krijg je zelf ook wel een ''interne timing correct''.. zo doe ik mijn kicks en hihats ook, snare doe ik meestal wel met een beetje timing correct..

In ieder geval, die nieuwe os is die 30 dollartjes wel waard, alleen global program edit(waarin je alle opties van je program in 1 keer kan editten) werkt goddelijk. Normaliter zou je als je bijvoorbeeld in een program je gechopte sample hebt staan alles per pad moeten aanpassen(bijv. volume, filter, etc). Nu kan dat allemaal in 1 keer en dat werkt super snel. Ook bijvoorbeeld voor het tunen van je gechopte samples..

Mensen het is inmiddel os 4.58 vandaag uitgekomen. Dus stop maar met die versie 3. Gewoon ff een beetje geld betalen en anders gewoon de oude akai OS houden. Die laatste is voor mij voldoende omdat ik de mpc maar voor een simpel dingetje gebruik.

ken natuurlijk je situatie niet, maar lijkt me wel n beetje zonde van het apparaat.. gewoon omdat ie zoveel kan nu :)

Origineel geplaatst door beestachtig
ken natuurlijk je situatie niet, maar lijkt me wel n beetje zonde van het apparaat.. gewoon omdat ie zoveel kan nu :)

Ik loop alleen wat samples waar ik nummers mee maak dmv de track mutes en daarnaast is het d e master voor wat van die oude roland x0x apparaatjes. Thuis gebruik ik de 2000xl.

Back