Origineel geplaatst door beestachtig
Ja of het nodig is dat is natuurlijk irrelevant, het gaat er zeg maar op dat je bij deze nieuwe OS zoveel optie's erbij krijgt op je mpc dat het maken van muziek gewoon nog leuker maakt(althans, dan spreek ik voor mezelf)
Dus nodig? see for your self, download os 3.06(gratis beta versie) en probeer het ff uit.. ik vind zelf dat het die 25 euro voor die JJ os het zeker waard is. Alleen al voor de grid edit/global program change/nieuwe qlink opties/midi grid editing/en pfff die lijst blijft maar doorgaan..
Het fijnste vind ik wel de global program edit, hiermee kan je een gehele program in 1 keer omlaag tunen/filteren/volume en nog veeeeeeeeel meer dat je dan gelijk bij je al je pads doet, heel handig als je op 1 program je gehele sample hebt staan. dan hoef je niet per pad bijv de frequency aan te passen, dat duurt namelijk echt retelang..
daarnaast is grid edit gewoon de shit, al je evenst makkelijk overzichtelijk, kan me ook niet herinneren dat ik ooit echt step edit heb gebruikt op de mpc1k .. hmm misschien ooit om een event te verwijderen maarja daar hebben we de erase knop ook nog voor!
anyway, probeer die beta, en checkum uit