MPC1000 OS 3 beta

Wat ik van mpc-forums heb begrepen is het een soort reverse engineered MPC2500 OS voor de MPC1000.

Gaat uiteindelijk iets van 25 dollar kosten.

Vraag me heel erg af of dit wel mag van akai! Maar wel een leuk initiatief! :D

wat is nou met gemak eigenlijk de ladder? de mpc2500 zou tussen de 1000 en de 3000 inzitten waar moet ik dan de mpc2000 plaatsen , volgens mij worden die verschillen wel erg klein.

Origineel geplaatst door Acidfever
Wat ik van mpc-forums heb begrepen is het een soort reverse engineered MPC2500 OS voor de MPC1000.

Vraag me heel erg af of dit wel mag van akai! Maar wel een leuk initiatief! :D

dus de mpc1000 wordt dan een volwaardige sequencer ?, heeft het dan nog wel zin om een mpc2500 of mpc2000(xl) te kopen (even afgezien van de extra outputs en beschikbare effecten) ik zie eigenlijk het verschil niet echt meer.

Origineel geplaatst door Acidfever

Mooi - maar is het origineel nog wel weer terug te zetten als het mis zou gaan? Da's het grootste issue. Ik neem aan dat ze de bootloader wel relatief intact houden, als dat misgaat zit je pas echt met een probleem.
Vraag me heel erg af of dit wel mag van akai!
Qua support is het natuurlijk een ramp; je kunt slecht ondersteuning bieden aan iets wat je niet zelf gemaakt hebt en niet door en door kent.
Maar wel een leuk initiatief! :D
En knap gedaan. ARM-code reverse-engineeren en dan ook nog eens de bugs fixen, errug cool. Maar eens zien wat de bevindingen zijn :).

Ik denk dat dit minder knap is dan veel mensen zich voorstellen. De MPC1000 en 2500 zijn intern nagenoeg gelijk.

Andere pads, meer outputs en midi i/o en misschien een iets snellere cpu maar verder gewoon zelfde specs.

Zou me zelfs niets verbazen als het MPC2500 OS gebaseerd is op de basis van het MPC1000 OS. Echter bracht akai ook nog een 1000 OS uit wat net zo makkelijk het 2500 OS - enkele makkelijk uigeschakelbare features zou kunnen zijn.

Het verschil tussen de OSen toen de 2500 uitkwam was echt HEEL erg minimaal.

Enige wat dus echt een probleem zal vormen is zorgen dat je geen outputs toewijst die er niet zijn.

Origineel geplaatst door anoniempje
wat is nou met gemak eigenlijk de ladder? de mpc2500 zou tussen de 1000 en de 3000 inzitten waar moet ik dan de mpc2000 plaatsen , volgens mij worden die verschillen wel erg klein.

Ik zou niet teveel aan de benamingen vasthouden. Kwa specs en features zitten de 1000 en 2500 beiden boven de 2000 (aangezien je default geen extra outputs hebt bij de 2000).

Verder zijn de features van de 1000 en 2500 veel verregaander dan die van de 3000.

Zijn gewoon nieuwe MPCs met nieuwe functionaliteit.

Nou als ze dan ook gelijk ff de 2000 OS onder handen nemen. Ik wil wel een grid editor en wat fijnere noten dan 1/32(3)
of hoe dat ook heet. Ook de noterepeat funktie als de sequencer stil staat is handig.

Je kan zonder probleem tussen de verschillende OS's switchen (dmv boot).

Ik heb OS 3.0 beta getest. Dit maakt van de MPC1000 echt wel een monster van een machine (gezien de prijs). Het enige wat nog ontbreekt voor mij zijn recordable track mutes.
Voor de rest is er weinig verschil met de OS van de MPC2500. Het enige voordeel van de 2500 is de hardware geworden. Maar voor een prijs die dubbel zo hoog als de MPC1000 ligt, zou ik wel weten wat te kopen, nu.

Ik heb er geen idee van of Akai dit nu wel of niet goed vind. Het enige wat ik wil is dat ze hun officiële OS's bugvrij maken. Dat zou al super zijn.

hahaha, ja ik heb het ook gelezen....

damn....:stupid

En ik heb me 1000 verkocht en een 2kxl gehaald... hahaha.

Naja geen spijt van wrrkt lekker...

Ik ga toch wel een 1000 erbij halen weer denk ik! (wel jammer want de vorige die ik had was VOL uitgebouwd.... naja....

Origineel geplaatst door primate_user
Je kan zonder probleem tussen de verschillende OS's switchen (dmv boot).

Ik heb OS 3.0 beta getest. Dit maakt van de MPC1000 echt wel een monster van een machine (gezien de prijs). Het enige wat nog ontbreekt voor mij zijn recordable track mutes.
Goed, kun je wat over je ervaringen vertellen? Crashvrij? Geen rare dingetjes? Is het oude officiele OS makkelijk terug te zetten?

Origineel geplaatst door Yoozer
Goed, kun je wat over je ervaringen vertellen? Crashvrij? Geen rare dingetjes? Is het oude officiele OS makkelijk terug te zetten?

Uiteraard kan je zo je OS zo terugzetten. Das gewoon een kwestie van een OS bestandje laden, netzoals bij een Akai update. De OS 3 is nog vol met bugs maar daat wordt hard aangewerkt.

Hou deze topics maar in de gaten:
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=53183
http://www.mpc-forums.com/viewtopic.php?t=52829

en:
http://www7a.biglobe.ne.jp/~mpc1000/bug.htm

Heeft iemand hem al geprobeerd?

Geil OSje hoor

Geil OSje hoor

Hi,
Dit is me eerste post hier.. ik vond deze thread via google.

Deze Beta is de ultieme update voor de mpc1k als je he tmij vraagt, grid edit kan soms zo lekker handig zijn!
alleen jammer dat chopsjop nog niet werkt, en dat hier en daar nog een bug zit, maar dit zal, inshallh, gefixed zijn in de volledige versie.

ik wou een 2500 kopen en me 1000 verkopen maar ik zie nu bijna geen verschil dan de prijs en grote.
me bro heeft een 2000 en eerlijk gezegd de 1000 laat 2000 straks ver achter zich.

deze OS is zeker de 25 dollar waard die ze willen vangen!
I CANT WAIT

tis toch triest dat een 3th-party zoiets inmekaar moet knutselen en Akai dat zelf niet doet/kan

Back