Opnemen

DjiStyle

Nieuwkomer
Goedendag mensen...

Het verhaal luidt: Ik wil graag binnenkort wat beter gaan opnemen, heb momenteel alleen de standaard geluidskaart in de pc + een Jeffe microfoon...

Nu wil ik graag een Rode NT1000 gaan bestellen en het aansluiten op de pc, wat kan ik het beste doen qua versterking om het in de pc te krijgen?

een mixertje (Tapco 6306, Phonic MU 802, Behringer UB 802, of iets dergelijks) + een geluidskaart ( M Audio Audiophile 2496)

of een digitale mixer via de USB (Phonic Helixboard 12)

of dan toch een geluidskaart (M Audio Audiophile 2496) + een microfoon preamp (Behringer VX 2496)

Wie kan mij wat meer duidelijk maken in het opnemen.. dus wat kan ik het beste aanschaffen?

heb zo'n 200 voor de mic over, en 200 voor een mixer/geluidskaart/preamp

Bedankt voor de mensen die me kunnen helpen...

DjiStyle

Re: Opnemen

Origineel geplaatst door DjiStyle
een mixertje (Tapco 6306, Phonic MU 802, Behringer UB 802, of iets dergelijks) + een geluidskaart ( M Audio Audiophile 2496)

of een digitale mixer via de USB (Phonic Helixboard 12)

of dan toch een geluidskaart (M Audio Audiophile 2496) + een microfoon preamp (Behringer VX 2496)

Wie kan mij wat meer duidelijk maken in het opnemen.. dus wat kan ik het beste aanschaffen?

heb zo'n 200 voor de mic over, en 200 voor een mixer/geluidskaart/preamp
heb jij een mengtafel nodig in de toekomst? ben je van plan synths of andere dingen aan te schaffen die op je mixer komen?

Zo nee dan is een pre amp en geluidskaart voldoende

nou in de toekomst wil ik wel het een en ander aansluiten op een mixer, maar is op het moment nog niet aan de orde.. misschien volgend jaar wel..

maar wat levert betere kwaliteit op? mic en een usb mixer, of een mic met een preamp en geluidskaart? en weet je ook eventueel aan te raden apparatuur?

het voordeel van een mixer is dat ie een ingebouwde mic pre heeft, equalizer, ledjes om je volume af te lezen etc
en van een USB mixer dat je geen geluidskaart nodig hebt

niet vergeten een pop screen en een standaard voor je mic te kopen (kost je al gauw 50 euro!!!)

maar ik dacht ik ergens had gelezen, dat wanneer je opnmeent via een usb mixer dat het effect heeft op je opname? dat het anders is dan wanneer je via een geluidskaart + mixer of micpreamp opneemt...

wat zijn de kwalitatieve verschillen?

bedankt alvast...

een usb mixer is in feite niets anders dan een geluidskaart en mixer in een.

de meeste ingebouwde preamps zijn niet zo goed, dus als je voor de klank gaat zou ik een losse preamp kopen.

nou het is niet zo dat ik het meest overweldigende geluid wil opnemen ofzo.. maar wil de stem een beetje duidelijk hebben en zo min mogelijk ruis.. maar wat voor klank wordt er verbeterd met een losse preamp in vergelijking met de preamp die al in de mixer zit?

is het geluid vanuit een usb mixer echt slecht? of is het met een losse preamp gewoon nog weer wat beter...?

het ligt er natuurlijk aan welk merk / type mixer en wat je zelf mooier vindt klinken.
bij de meeste mixers is bespaard op de preamps om de kosten laag te houden.

meestal wordt er bij "slechte" preamps gedacht aan ruis en een "dode" klank, weinig dynamiek en weinig headroom.

ik heb inmiddels wat op internet gevonden, namelijk M-Audio MobilePre USB, dit is een PREAMP via usb.. is dit in tegenstelling tot de usb mixers, wel wat meer qua klank "levendig" en wat meer dynamiek? omdat het in de mixers ontbrak....

ieamand die weet of ik er goed aan doe, aan deze M-Audio?

Origineel geplaatst door chielos
volgens mij zijn er ondertussen ook al microfoons met een usb stekker!
samson c01
flutding als ik de reviews mag geloven

Back