versterker voor op ns10m's

da goose

DaGooseMusic.nl
Ik heb als 2e referentie monitoren een setje yamaha ns10m's staan die momenteel aan een denon hifi versterker hangen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken naar een andere versterker voor deze ns10's maar zit te twijfelen tussen wat zaken.

Wat is beter? die denon amp (pma 300v, goede versterker) of toch iets als een alesis/samson amp?
Die denon amp staat normaal op mijn DJ setje (met jbl's) dus ik moet zowieso een versterker extra hebben.
Ik gebruik ze dus echt als 2e referentie en hoef niet te blazen met die dingen.

Dus wat zal ik doen? andere amp voor mijn dj setje of een andere amp voor de ns10's?

Hou die centen in je zak! Die Denon is echt niet minder dan dat Samson/Alesis spul. Voor dj koop je zo'n fijne Behri of ander semi-budget PA eindtrap.

Re: versterker voor op ns10m's

Origineel geplaatst door da goose
Ik heb als 2e referentie monitoren een setje yamaha ns10m's staan die momenteel aan een denon hifi versterker hangen.
Nu ben ik een beetje aan het kijken naar een andere versterker voor deze ns10's maar zit te twijfelen tussen wat zaken.

Wat is beter? die denon amp (pma 300v, goede versterker) of toch iets als een alesis/samson amp?
Die denon amp staat normaal op mijn DJ setje (met jbl's) dus ik moet zowieso een versterker extra hebben.
Ik gebruik ze dus echt als 2e referentie en hoef niet te blazen met die dingen.

Dus wat zal ik doen? andere amp voor mijn dj setje of een andere amp voor de ns10's?

Hier voor had ik een Samson Servo en dat is echt een Tweede Wereldoorlog versterker, klinkt werkelijk voor geen meter.

Ik werk nu al een hele tijd met de Denon PMA-1500R en er is werkelijk niets beters te krijgen voor dat geld. Kijk niet naar de cijfertjes, luister hoe het klinkt! Op papier zit er bijvoorbeeld weinig verschil tussen de PMA-1055R en de PMA-1500R, maar na het beluisteren van een enkele A / B vergelijking weet je wel beter, de PMA-1500R is de onbetwiste winnaar. Een absolute aanrader!

NB. de r achteraan is vervangen door ae, dezelfde versterker met kleine verbeteringen.

Ik heb besloten om de denon amp te blijven gebruiken voor mijn ns10m's, ik ben een beetje gaan googlen op het type en kwam er achter dat het eigenlijk ook best een goede amp is.
Hij kwam overal goed uit de test en ik vind hem zelf ook erg fijn klinken moet ik zeggen en meer dasn genoeg vermogen.
Voor mijn dj setje ga ik wel een of ander aftands versterkertje van sony via marktplaats scoren ofzo, als er maar geluid uit komt.

Ik heb trouwens gister een sm pro m-patch gekcoht om te switchen tussen mijn monitors en naar mono te kunnen switchen enzo, leuk en makkelijk dingetje zonder kleuring van je geluid (zitten ook alleen switches en potmeters in)

Bedankt voor het overtuigen in ieder geval!

Back