Veel ruis op X-station input

Opa Bokma

Psychedelisch lid
Ik heb hier een JP8080 en een X-station (reMOTE 25 met upgrade) staan. De output van de JP8080 gaat naar de input van mijn X-station en van daar (via de digitale uitgang) naar mijn geluidskaart. Het probleem is dat ik erg veel ruis van de 8080 af hoor komen (niet allleen ruis, maar ook tikjes). Als ik 'm direct op mijn mengtafel aansluit dan is die ruis er niet meer, maar dan kan ik niet meer opnemen in Cubase. In de toekomst ga ik mijn mengtafel gebruiken om alles op te nemen, maar ik heb nu een tekort aan kabels, vandaar deze setup. Anyway, het zou toch leuk zijn als ik de inputs van mijn X-station uberhaupt kan gebruiken? :)

Heeft iemand een idee waar het probleem zit? Is de ingang op die X-station gewoon bagger, of doe ik iets fout? ;{

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mij X-station maar bij mij was alles goed toen ik de laatste drivers had geinstalleerd. Ik begrijp alleen niet goed waarom je eerst naar de x-station toe gaat en dan nog naar een andere(?) geluidskaart. Ik gebruik de X-station ALS geluidskaart en levert geen ruis op als ik mijn synths op de input aansluit.

Denk ook dat het een probleem is dat je geluidskaart niet in sync is met de digitale output.
Als je hem analoog aansluit kan je iig dat afchecken.

Bedankt voor het meedenken! :okdan:

Eh, de reden dat ik eerst naar mijn X-station ga is dat ik een probleempje heb met opnemen met mijn ESI Juli@. Op een of andere manier krijg ik alleen maar geluid binnen op die digitale ingang en niet op mijn analoge ingang. De ESI handleiding is nogal beperkt, die routering in rewire heb ik voor mijn gevoel goed ingesteld, maar zonder resultaat.

Ik weet eigenlijk niet hoe dat nou met balanced en unbalanced in-outputs zit. Ik ging er eigenlijk van uit dat, omdat ik ik van jack naar jack de boel aangesloten heb, balanced verbindingen had. Maar dat zal ik dan wel mis hebben! ;) Ik wist ook niet dat er speciale kabels voor balanced verbindingen zijn. Maar hier zal ik me eerst in gaan verdiepen, voor jullie hier mee lastig te vallen.

Mijn X-station heeft trouwens de laatste versie drivers en OS.

Origineel geplaatst door fuse
Denk ook dat het een probleem is dat je geluidskaart niet in sync is met de digitale output.
Als je hem analoog aansluit kan je iig dat afchecken.
Ik denk het niet, want als ik de synth van de X-station gebruik, klinkt het geluid goed (deze gaat natuurlijk ook via diezelfde digitale verbinding). Of begrijp ik je opmerking niet goed, dat kan ook! ;)

Dan kan je toch je synth en de audioinputs combineren naar de analoge out van je X?
Je monitor input output halverwege en het zou moeten werken.
Als het toch maar tijdelijk is kan dat ook wel zo toch?

Origineel geplaatst door fuse
Dan kan je toch je synth en de audioinputs combineren naar de analoge out van je X?
Je monitor input output halverwege en het zou moeten werken.
Als het toch maar tijdelijk is kan dat ook wel zo toch?
Klopt, dat was de orginele setup. Maar dan ruist en kraakt die 8080 juist op de input van de X-station, en de X-station synth zelf niet.

Maar ik ben heel stom geweest! Ik heb zojuist de fout gevonden waarom ik niet kon opnemen in Cubase met mijn Juli@ kaart. Mijn poorten in DirectWire staan als poort 1/2 en 3/4. Ik ging er vanuit dat deze poorten overeen komen met de analoge poorten op mijn geluidskaart. 1/2 zijn de outputs en 3/4 zijn de inputs. Ik Cubase had ik dus 3/4 als input geselecteerd staan en hiermee kon ik niets opnemen via de analoge poorten (alleen digitaal). Maar je raadt het al, 1/2 en 3/4 zijn allebei inputs. 1/2 = analoog, 3/4 = digitaal. :bekdicht: :stupid

Dus mijn omslachtige setup is niet meer nodig. Sorry dat ik jullie hiermee heb lastig gevallen. Toch ben ik indirect door jullie tips tot de oplossing gekomen, dus ook bedankt! :okdan:

Top!

Back