Behringer BCF-2000 ook MIDI-interface?

Division

of hoe schrijf je 't...
Misschien een wat dubieuze topictitel, maar ik wou niet weten of de BCF ook via traditionele MIDI aangestuurd kan worden maar of ik hem als MIDI-interface kan gebruiken om een ander MIDI-apparaat te gebruiiken terwijl ik de BCF zelf in USB-mode blij gebruiken.

Ik wou dus een Behringer REV 2496 reverb unit bestellen en omdat dit het eerste apparaat is dat niet over USB zou werken in mn setup zou ik dan ook nog eens een aparte MIDI-interface moeten kopen. En dat terwijl er ergens in mn achterhoofd zit dat Behringer claimt dat hun BCR en BCF series ook als interface gebruikt kunnen worden, maar niets te vinden in de manual =(

Iemand een idee? Of toch maar een 4x4 midi-interface op de bestellijst zetten? :)
Bedankt!

Ja, dat kan.

Je hebt 3 verschillende midi-modi en 3 usb-modi. Wat deze verschillende modi allemaal precies inhouden, zou je effe op moeten zoeken in de manual (weet ik zelf niet, gebruik er altijd maar 1), maar wat jij wil kan iig wel.

Aha, en heeft iemand toevallig ervaring met de doorvoersnelheid? Niet te veel latency of andere problemen? Bedankt voor je reactie, gemmetje ;)

Toen ik m'n bcf net had, heb ik 'm ingesteld zoals ik het hebben wilde, via usb aan de pc (mackie control mode) en midi-interface. Hoe je dit ook alweer deed, ben ik vergeten. 8)

ik gebruik de midi-interface vooral voor apparaten die ik snel effe wil aansluiten, omdat m'n bcf altijd binnen handbereik staat, in tegenstelling tot m'n midex. Naast de midex hoor ik geen vage zaken als extra vertraging ofzo.

OK Cool! Heb m'n reverbje net besteld samen met 2 MIDI kabels en 4 audio kabels.
De kabels kosten bijna half zo veel als m'n reverb 8o) En toch moet het een erg goede reverb zijn die Behringer REV 2496...

Als iemand wil post ik wel wat voorbeeldjes van wat hihats, synth stabs, .. erdoorheen. :)
Bedankt voor de hulp!

Origineel geplaatst door Division
Als iemand wil post ik wel wat voorbeeldjes van wat hihats, synth stabs, .. erdoorheen. :)
Bedankt voor de hulp! [/B]

Graag! Er is hier trouwens al een topic over de V-Verb, misschien dat je ze daar kwijt kunt.

Je kan natuurlijk altijd je BCR via midi thru als doorvoer gebruiken. Heb t net ff bekeken bij m'n eigen BCR.

Je kunt (in cubase iig) BCR out A of B als midi-output selecteren. Dan wordt t signaal direct naar de betreffende uitgang geroute. Als je dan op die uitgang een midikabel naar je verb trekt wordt op die manier je verb direct aangestuurd.

Van latency heb je geen last merk ik trouwens.

Back