JUNO-6 en JSQ-60

joevdb

oscillating arppegio
het is een beetje een retorische vraag, maar ik stel ze toch, wie weet ben ik toch fout!

met een JSQ-60 kan ik niet mijn JUNO-6 aansturen? en dit omdat er geen DCB/MIDI of wat dan ook van aansturingscode aanwezig is (in tegenstelling tot een JUNO-60, JUNO-106)?

uiteraard hoop ik dat één of andere wiz-synth-techneut een manier gevonden heeft om dit wel te doen ...

grt.

Je hebt gelijk, de Juno 6 heeft geen DCB en kan dus niks met een jsq 60 (sowieso is de jsq 60 best een onding, maar goed, dat is een ander onderwerp).
Kenton heeft wel een DCB kit voor de juno 6, zodat je dus een DCB poort kunt inbouwen:

http://www.kentonuk.com/kenton/socket_kits/ju6dcb-sk.html

Ik zag zo snel geen midi kit voor de 6, waarschijnlijk bestaat die ook gewoon niet.

Idd is de juno6 zonder modificatie niet direct aan te sturen met midi. Wat wellicht wel een leuk alternatief is, is het volgende :

-Scoor een TR-626 (of andere roland drumbak met trigger-out)
-Sluit rimshot trigger out op Arpeggiator in van Juno aan.
-Programmeer de rim op 626
-Zet de juno6 op hold en arp
-Speel de noten (op de juno6) die je in het loopje dat je hebt geprogrammerd op 626
-et voila, een erg fijne monofone synth

Niet helemaal het zelfde, maar ik blijf blij worden van deze "truuk" :)

Ik vond die Kenton DCB retrofit helemaal niet zo goedkoop... tegen de tijd dat je klaar bent heb je een synth voor de prijs van een Juno60, en dan heb je nog steeds niet de geheugens.

Nee, dan zou ik 'm gewoon houden zoals-ie is en 'm syncen via de arp. clock input. Leuk zat.

tanx voor de Kentontip en het creatieve advies via een TR ...

Ik dacht dat ik ooit ergens gelezen had, dat de Juno-6 al wel voorbereid was voor een DCB poort en dat je die dus kan toevoegen. Volgens mij dan niet in de vorm van dat Kenton pakket.

Ja, dat klopt de juno6 is voorbereid voor dcb.

Back