Iemand sjoege van Logic?

Deadstar

Ingeburgerd
Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Logic express 7 en Logic Express 7 'not for resale edition' ?

Kan je daar wel alles gewoon mee, of is het een soort demo waarin je niks kan opslaan enzo?

Ik krijg trouwens geen gelud uit mijn keyboardje met Logic. Voor de rest werken alle knoppen en schuiven.

Als ik op rec druk en op mijn keyboard ga slaan, zie je wel noten verschijnen, maar hij speelt ze niet af :confused:.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Een NFR version is een versie voor resensie-mensen, of voor endorsers van emapple. Degene die deze versie krijgt, mag hem niet verkopen of doorgeven, je kunt er dus géén ondersteuning van krijgen als jij hem niet van emapple kreeg...
Verder is de versie identiek aan de koop versie.

Als je midi wel opgeslagen wordt, maar niet klinkt tijdens weergave, moet je de midi driver van het betreffende spoor waar de opname staat eens bekijken, klopt de keuze van het pull-down menu? Probeer eens een ander keuze om te horen of het dan wel werkt...

Nee echt helemaal niks werkt, maar het bizarre is dat als ik gewoon een WAVje importeer, hij deze wel afspeelt. Mijn keyboard (edirol PCR M50) werkt wel gewoon bij garageband :confused:

Die PCR is een soort masterkeyboard, niet? Die heeft dus geen eigen geluid. Dus opgenomen midi die weer naar buiten wordt gestuurd door Logic maakt dus geen geluid.

Bij Garageband zit er altijd een sound achter een spoor, een sample of een loop. Bij Logic is dat niet direct zo. Wat je moet doen is op het spoor dat je opneemt een synthesizer laden (bijv. ES1 of ES2) of de samplerspeler EXS24 laden. In EXS24 laad je dan een van de bijgeleverde sounds. Dan zou het moeten werken.

Ik denk dat dit soort basic spul trouwens allemaal goed in de manual staat. Logic is een diep programma met ziljoenen mogelijkheden. Wees dus voorbereid op wat men noemt een steile leercurve. Het laden van plugins en sounds, bewerken van midi en het mixen van sporen staat er allemaal in.

Re: Iemand sjoege van Logic?

Origineel geplaatst door Deadstar
Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen Logic express 7 en Logic Express 7 'not for resale edition' ?

Kan je daar wel alles gewoon mee, of is het een soort demo waarin je niks kan opslaan enzo?

kan het kloppen dat je een deze versie hebt gedownload ?

Re: Re: Iemand sjoege van Logic?

Re: Re: Iemand sjoege van Logic?

Origineel geplaatst door champ
kan het kloppen dat je een deze versie hebt gedownload ?

Hoe dan ook, bij een NFR versie geeft apple enkel technische ondersteuning bij de eerste eigenaar van de Cd/DVD.
Die eigenaar heeft een persoonlijke contactpersoon, dus hier vragen op het forum stellen is eigenlijk not done. IMHO.

Back