probleem met aansluiten acces virus b

MarQuez

Nieuwkomer
heb ff vraagje hoop dat ie goed staat..

we hebben een probleem met het aansluiten van de access virus b op de audiophile 192, we krijgen geen geluid over de speakers van de geluidskaart. op de ingang van de geluidskaart komt wel singaal binnen maar geeft niks door aan de uitgang. als we de monitor boxen direct op de virus aansluiten hebben we wel geluid dus dat werkt wel.
het midi gedeelte werkt allemaal wel en de kabels zitten als we het goed hebben goed aangesloten..

wie zou enige idee hebben wat er fout zou kunnen zijn? mocht het wat te weinig info zijn dan hoor ik het wel!

alvast bedankt

En welke software gebruik je dan als sequencer, misschien dat daar iets niet goed staat....

nu gebruiken we nog fruityloops 6.0 xxl, is wel de bedoeling om cubase aan te schaffen. het midi gedeelte werkt ook via fruity.

Als je de virus even wilt luisteren kun je volgens mij gewoon even in de mixer software zorgen dat je input meteen naar je output wordt geroute.

Maar wil je perse via je audiophile luisteren dan? Of heb je verder geen mengtafel?

we hebben nog geen mengtafel voor hem op aan te sluiten, is wel de bedoeling om die binnekort aan te schaffen maar op dit moment illen we hem als mogelijk is gewoon via de geluidskaart laten lopen.

Re: probleem met aansluiten acces virus b

Origineel geplaatst door MarQuez
heb ff vraagje hoop dat ie goed staat..

we hebben een probleem met het aansluiten van de access virus b op de audiophile 192, we krijgen geen geluid over de speakers van de geluidskaart. op de ingang van de geluidskaart komt wel singaal binnen maar geeft niks door aan de uitgang. als we de monitor boxen direct op de virus aansluiten hebben we wel geluid dus dat werkt wel.
het midi gedeelte werkt allemaal wel en de kabels zitten als we het goed hebben goed aangesloten..

wie zou enige idee hebben wat er fout zou kunnen zijn? mocht het wat te weinig info zijn dan hoor ik het wel!

alvast bedankt

Kijk aan. Check "IN" in een van de mixer kanalen in FL. Staat die op Audiophile ?

zal dit straks even bekijken en laten weten of het werkt!

Laatst gewijzigd:
we hebben nog geen mengtafel voor hem op aan te sluiten, is wel de bedoeling om die binnekort aan te schaffen maar op dit moment illen we hem als mogelijk is gewoon via de geluidskaart laten lopen.

we hebben dit geprobeerd maar werkt helaas niet, misschien iets anders of in combinatie met dit?

Tesst eerst eens ff zonder fruityloops of er uberhaupt iets van geluid binnenkomt op je kaart.

Zijn je monitors op de 2 uitgangen van je audiophile aangesloten? Ik neem aan van wel, open dan je m-audio monitor mixer en zorg ervoor dat de master faders om te beginnen op ongeveer een kwart staan (zet ze op maximaal en je hebt grote kans dat je je monitors opblaast!) en dat de faders van de inputs helemaal omhoog staan.

Als je iets speelt op de virus zou je sowieso de meter in de monitor mixer moeten zien bewegen en als alles goed is aangesloten zou je nu ook iets moeten horen... :)

het werkt, het was toch het probleem met die"IN" instellingen we hebben nu de audiophile geselecteerd en het geluid komt dus nu wel binnen... :D
bedankt voor de hulp :okdan:

het werkt, het was toch het probleem met die"IN" instellingen we hebben nu de audiophile geselecteerd en het geluid komt dus nu wel binnen... :D
bedankt voor de hulp :okdan:

:D np. had ik ook toen ik voor het eerst een synth aansloot in FL.

Back