808 diy kit

Je zou Jeff Farr aan kunnen schrijven of hij er nog meer gaat maken, maar ik verwacht haast van niet. Hij liet ze in China maken en dat was zo'n gedoe dat ik niet denk dat hij er nog een keer aan gaat beginnen. Je merkte bij de tweede batch al dat het allemaal erg lang duurde en er in vrijwel alle kits wel onderdelen ontbraken.

Maar printontwerpen voor het analoge stuk staan ook op de site van Microlarge: http://xlargex.xl.funpic.de/
Daar moet je dan een midibox CORE, DIN en twee DOUT aan hangen, dan heb je feitelijk hetzelfde ding.

Nog niet bekend. Printplaat en "rare parts" was destijds iets van $125. Er zit nog een keer zoiets aan Mouser-order in. De switches die nu ingekocht worden zijn geloof ik ook nog iets van $50-75. Case is ook nog onbekend, maar die wordt dacht ik iets van $150. Dus compleet ergens richting $500 gok ik.

Maar ik kan er helemaal naast zitten...

Zijn er meer sf-ers die met smart zitten te wachten tot Doug's batch3 compleet is om te verzenden?

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van sf-ers die een mb808 al in een behuizing hebben.

Je merkte bij de tweede batch al dat het allemaal erg lang duurde en er in vrijwel alle kits wel onderdelen ontbraken.

Bijna 3 jaar verder en nog geen onderdeel gezien. ;{

Geduld is een schone zaak....

:gaap:......:z....:Z..

Zoooo onder welke steen heb ik dan al die tijd gelegen? Ik kende dit project niet eens!
Na met succes m'n eerste DIY kit (x0xb0x) gebouwd te hebben, en later ook Richard2000's 909 kick zal gaan bouwen als alle componenten leverbaar zijn, had ik hier ook wel oren naar gehad.
Maar ik vind het lastig om alles zelf bij elkaar te zoeken. :(
Als de kit in ƩƩn keer compleet te bestellen is, dus met printplaat, alle componenten/onderdelen Ʃn behuizing, zou ik ook zo'n MB-808 willen maken!!
Is dat dus nog niet mogelijk, begrijp ik?

Bijna 3 jaar verder en nog geen onderdeel gezien. ;{

Geduld is een schone zaak....

:gaap:......:z....:Z..

goeie deze draad was zojuist opzoek naar alternatives 8o8 alike
thomas henry ulti percussion synth is ook erg leuk geen tr808 ...wel ri vermona 8 trek drum synth ..wel nog een sequencer nodig

Ik wil 'n keer nieuwe 808 knopjes... waar haal je die dan?

Ik wil 'n keer nieuwe 808 knopjes... waar haal je die dan?

heel misschien kan je die vinden op www.midiboxaddict.com maar pin mij er niet op vast.
Wil tzt ook een 808 gaan bouwen als ik er tijd voor heb en de juiste onderdelen kan vinden middels een (kompleet) DIY project.

Succes alvast en als je iets gevonden heb laat het natuurlijk even weten :okdan:

goeie deze draad was zojuist opzoek naar alternatives 8 alike

idem...

zat google al af te zoeken naar roland 8080 en bleef maar info over de JP krijgen.
Was natuurlijk het 9090 project maar die zal toch meer op de 909 lijken als de 808 vermoed ik zo. :stupid

Het meest recente teken van leven op eight-oh-eight.org:

August 22, 2011:

• Sorry, the hosting fee didn't get paid, that's why we were offline. I took care of the payment, so we're good for at least three more months.
  • I built the first prototype of the new board. Well, I didn't complete the whole thing, but I got far enough to realize it wasn't going to be good enough to ship. I corrected the design and ordered another set of prototypes. I'm building one now, and if there are no problems, I will order the final set of pcbs!
  • I have a business trip the last week of September and the first two weeks of October. I am going to try to get everything taken care of before then, but because the pcbs take about two weeks to make, I may not be able to start shipping until after I get back.
  • I'm going to concentrate my efforts on getting this project done, so I won't be available for questions in the MIDIbox chat any more. If you want to reach me, please use email. (doug at midibox addict dot com) Thanks!

Update:

November 17, 2011:

• I was asked in email how soon I would be requesting final payments. I understand that this is a tough time of year, in tough economic times. I hope to request payments some time in December, but don't worry, there is no time limit on when you have to pay me. Everyone who has given me a deposit will get a kit. It has taken almost two years to get to this point, so I won't complain if you guys take two years to send me payments..

Kan niet wachten....

December 9, 2011:

I'm on yet another business trip. Got here Tuesday and will get back home next Thursday the 15th. Sucks when my boss won't wait until I'm done with something before sending me out to deliver, and then he complains that we weren't ready. Can't win. Sigh, well, at least I have a job...
While I'm whining, I've got to say, Hilton sure is sucking lately. I thought the Internet speed was bad at the Hilton Garden Inn in Idaho Falls last month, but this DoubleTree in Key West is making Idaho Falls look turbo-charged! Took ten minutes to fill out my time sheet.

Leuk zo'n blog, maar ik wil er eentje hebben! :-)

Ik ook wel interessie, kun je daar nog inschrijven of iets of had je dan al betaald moeten hebben?

Je kan je gewoon aanmelden door een mail naar Doug te sturen. doug (at) midibox addict (dot) com
Er is een wachtlijst, dus geef je weinig kans voor deze serie.
De eerste 100 op de lijst hebben al een aanbetaling gedaan van 100 dollar, wanneer je in aanmerking komt krijg je vanzelf bericht van Doug.

Ik gebruik nu nog een drumstation als vervanging voor de 808, maar ben 'm een beetje beu... tis 'm gewoon niet. =(

Back