advies voor analoog filter stereo

vipal

Ouwe rot
hallo,

na een goede ervaring met een hardware-compressor van 550 euro wil ik nu een goed analoog filter kopen. liefst zelfde prijs-range maar wie weet.. desnoods... indien....

wie heeft ervaring met een goed analoog stereo filter? vertel misschien ook erbij wat dat dan kost; (indien verkrijgbaar tweedehands of anders nieuw).

uiteraard liefst ervaringen van gebruikers.

mij lijkt die sherman2 wel aardig maar das dus mono. ik weet niet of het uberhaupt wel kan om met twee van die dingen stereo te krijgen zonder allerlei complicaties, maar zelfs al zou het kunnen dan moet ik er dus twee kopen. en zit ik al boven de 800.

dus..

wie heeft paar tips/links naar analoge filters???
alvast bedankt,

ik heb zelf net de tidal besteld. 4 kanalen, tjek de lullige demo's, dan krijg je wel een idee :)

de scherman schreeuwt wat meer imo

Misschien de Electrix filterfactory iets.

Ik denk haast wel dat de Sherman het meest extreem gaat van de verschillende filters die er zijn.

Re: advies voor analoog filter stereo

Origineel geplaatst door vipal
mij lijkt die sherman2 wel aardig maar das dus mono.
Een Sherman kan toch zowel mono als stereo werken? Ik geloof dat er twee filters opzitten die je, indien gewenst, aan elkaar kunt linken.

Re: Re: Re: advies voor analoog filter stereo

Re: Re: Re: advies voor analoog filter stereo

Origineel geplaatst door divi
ja, stereo output, maar mono input
Oké, weer iets geleerd. :)

Altijd zo negatief...bah!:D Ik heb de Akai zelf ook en het nis een prima filter! Gewoon erg steriel. Daar is niets mis mee ..zeer bruikbaar. Tis geen spannende kleurende filter. Dan kan je toch maar beter iets oldskool analoogs pakken. o.i.d.

Yeah ik ben altijd zwaar negatief hehehe.
Maar over de Mutator was ik wel positief he.
En zelf ben je ook niet zo positief over de Akai he!

Volgens mij zijn MAM en Vermona filters nog slegter.

Ok gaan we weer zeiken.
Ik zou niet zo snel voor MFB gaan.
Zelf vind ik het een beetje een low budget merk (soort van zeeman wibra idee).
Ik ben bang dat ook deze kwalitatief tegen zal vallen.
Ik zou anyware instruments is vragen of die geen megapole kunnen maken voor je.

Megapool was tog falliet?

Wat is je mening over het Electrix Filter :confused: Mono-Poly???
Ben ik serieus wel benieuwd naar... Ik zelf ben er namelijk erg over te spreken. vooral de Bandpass vind ik erg lekker. De filterqueen kost volgens mij rond de 100€ tegenwoordig volgens mij

Back