advies voor analoog filter stereo

Mij lijkt de Tidal Quad erg leuk.

Die Akai is idd niet echt fantastisch.
De Waldorf X-Pole lijkt me ook een lekkere filter. Volgens mij dezelfde als in de Pulse, alleen kan deze ook op 12dB/o. :{ Alleen kom je 'm niet zo vaak tegen.

300px-Koffiefilter_RA.jpg

asje ..

Ik vin de electrix ook erg lekker klinken..heb de filterfactory..
Deze heeft wel karakter...de env follower is fijn...de lfo rate kan supa fast..en de klank is gewoon erg lekker...hijziet er ook nog eens erg mooi uit. Ik denk dat je mfb eerst moet horen...het ziet er niet zo heel mooi uit..ik vin van wel maargoed..het zijn industrial casings...knetter durable dus..en de sound van die synth's is gewoon echt tering vet...nu rekon audio ook nog eens vsti editors voor die polylite aant maken is....oh yeah...lekker live gear hoor...ik ben wel een mfb/rekon fan aan het worden..

on topic: Je kan ook een ms-10 kopen heb je een vet leipe filter en een super leuke synth!:eureka:

Ok om hem dan midi te maken nog een midi-cv converter...speur je naar een teebee...een midi 303 sound engine en weer een filter:eureka:

Moet lukken voor 550 samen!

Good luck

heb die akai gehad, was niet slecht ofzo...

heb nu de filterfactory. Grote voordeel t.o.v die akai imo is dat je het filter gewoon, heel simpel, met 1 druk op de knop kunt in en uitschakelen. en er zit een dry/wet mixknupke op, ook best handig. en de LFO is ook wel bruikbaar, met TAPfunctie, ideaal mocht je hem niet gesynced hebben...

Wel een vraagje voor andere filterfactory gebruikers... Heb het ding 2de hands gekocht via internet. wat doet die Buzz eigenlijk precies? Als ik de trim opendraai gaat 'ie harder, maar de buzz zou de gain zijn. hoeveel overstuurt 'ie eigenlijk, want ik heb het idee dat 'ie niet zo gek veel toevoegt... hoop niet dat 'ie stuk is...

Maar goed, volgens mij heeft die filterfactory veel bruikbaardere functies dan die akai... en de bandpass klinkt idd erg goed... volgende week ga ik hem voor het eerst live gebruiken, ben benieuwd!:biertje:

Voor live erg vet: heb hem wel eens op de master gebruikt...de bandpass dan...lekker in en uit schakelen.

De buzz shit is inderdaar meet een soort gain met hele lichte overdrive...die dist op de akai is veel effectiever...die mcf42 heeft trouwens ook nog een phaser...tis voor het geld echt wel een vet ding! Mono moet nie mukken:D

zo'n tidal qaud lijkt mij ook erg vet maar ik ben hem nog nooit ergens tegengekomen om mee te spelen helaas!

en dat ding van jomox dat filter uit die neuronium ofzo? m-resonator ofzo?! is dat niks?

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Voor live erg vet: heb hem wel eens op de master gebruikt...de bandpass dan...lekker in en uit schakelen.

De buzz shit is inderdaar meet een soort gain met hele lichte overdrive...die dist op de akai is veel effectiever...die mcf42 heeft trouwens ook nog een phaser...tis voor het geld echt wel een vet ding! Mono moet nie mukken:D

Ja het is geen serge natuurlijk, maar voor het geld vet! en zeker voor digitale produkties een meerwaarde, Heey toevallig heb ik er ook 1 te koop 8o)

analog filteradvies zover

analog filteradvies zover

ok guys, bedankt zover

ff samengevat:
-tidal quad ziet er strak uit voor € 549,=, geen gebruikerservaring genoemd
-electrix; 2e hands filterqueen doet nu 100 euro
-electrix filterfactory krijgt goede comments van gebruilers
-mfb-filter, nieuw ding, geen gebr erv. € 490,=
-akai mfc krijgt wisselende kritieken, € 200, wordt genoemd, veel aangeboden
-mutronic mutator, is al weg voor € 425,= schijnt goed te zijn
-sherman 2 staat er nog voor 400,=

nog vraagje over die sherman:
hij kan blijkbaar stereo uitsturen terwijl er mono ingaat. wat mag ik me daarbij voorstellen? ik wil stereo sweeps, psy-geluiden etc. komt dat er goed stereo uit? weet iemand dat?

Origineel geplaatst door mono-poly
Ok gaan we weer zeiken.
Ik zou niet zo snel voor MFB gaan.
Zelf vind ik het een beetje een low budget merk (soort van zeeman wibra idee).
Ik ben bang dat ook deze kwalitatief tegen zal vallen.
echt niet. mn MFB Synth II klinkt serieus dik. en nix te klagen over de constructie. de multifilter staat hoog op mn lijstje!

Bijna Andre Hazes.

Re: analog filteradvies zover

Origineel geplaatst door vipal
ok guys, bedankt zover

ff samengevat:

hij kan blijkbaar stereo uitsturen terwijl er mono ingaat. wat mag ik me daarbij voorstellen? ik wil stereo sweeps, psy-geluiden etc. komt dat er goed stereo uit? weet iemand dat?

Uit dat lijstje zijn er maar een paar de moeite waard :
- Sherman...tja,gewoon de bom...wel mono,maar de vetheid van dat ding maakt alles goed...
- Electrix Filter Factory...clean (transparant) maar bruikbaar,via midi te syncen en true stereo...maar meer een dj-filter dan een vet analoog ding...zijn wel leuke sweeps en zo mee te maken,de lfo (syncable) is ook erg prettig...de "buzz" functie klinkt niet bijzonder...
- Mutronic Mutator...zelf geen ervaring mee,maar schijnt leuk te zijn,alhoewel ie erg duur verkocht wordt...doe dan maar een Sherman FB...

In het lijstje mis ik nog het Moogerfooger Lowpass filter...erg beperkt ivm de vorigen,maar klinkt supergoed,is ook zelf-oscillerend....en is 2e hands vrij goedkoop te scoren...

Origineel geplaatst door vipal
ok guys, bedankt zover

ff samengevat:

ik mis de Moog mf-101 lowpass..

Pas op met een sherman, dit is een vrij agressief filter. Erg lekker, maar je moet het wel willen.

Wat betreft de Electrix en Akai filter. Het akai filter klinkt zeker warmer en meer analoog. Alleen de behuizing van de electrix is mooier. Daarnaast heeft de akai ook meer funkties en zelfs EQ.

Dat mfb filter is dat geen moog kloon?

mocht je eens wat leuke dingen willen proberen. Probeer dan eens de ehx tube-zipper. Een buisgedreven envelope filter met overdrive. Erg bijzonder!
De moogerfooger lowpass is gewoon erg goed qua geluid. Mogelijkheden genoeg mits creatief. Tja, slechts mono, alleen lowpass maar echt een supersound!

Origineel geplaatst door pal

Dat mfb filter is dat geen moog kloon?
die kleine mfb filter misschien wel maar zeker niet de multifilter:

* Stereo 24 dB Lowpass-Filter
* Stereo 12 dB High-, Low- and Bandpass-Filter
* Compressor – Ring Modulator - Distortion
* 3 step-sequencers with 16 steps
* 2 LFOs: triangle, sawtooth, square and random wave
* control for Filter-Spacing, Panorama and Filter-Balance
* 2 envelopes with Attack, Decay and Contour controls
* MSRP 480,- Euro

IK heb zelf een paar keer met een MFB gespeeld en ik vond het niet veel.
Er zijn leukere dingen maar ik vind een Sherman ook veel te heftig in een negatieve zin.
Maar ga ik nu dan weer de Serge dis krijgen van iemand?
De mooiste filters zijn voor mij de Moog pedaal de Mutator (daftpunk) en die Studio Eletronics modmax lijkt me ook erg goed.

volgens mij zit monopoly goed!

qua geluid kan je soms geen consessies doen.

qua gebruiksgemak zijn er toch wel dingen te zeggen over die andere "shit". Heb zelf een akai stereo filter gehad en die werkte gewoon erg lekker ofafhankelijk van het geluid. Nu heb ik een moog filter en die gebruik ik veel vaker, waarschijnlijk omdat de sound me gewoon beter bevalt.
Ieder zijn meug.

Back